|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
בבית הספר הירוק ע"ש רבין לומדים תלמידי שכבת ו' על הודו במסגרת תכנית הלימודים של משרד החינוך. במטרה לשלב בלמידה גם את הצד החווייתי, הרגשי והמוחשי, המהווים חלק בלתי נפרד מהלמידה המשמעותית, התארחה בבית הספר סגנית שגריר הודו, דר' אנג'ו קומר, יחד עם בני משפחתה, נציגים מקונסוליית הודו והרקדנית, איה מאילה. את פני סגנית השגריר והמשלחת קיבלו מורים ותלמידים הלבושים בבגדי סרי מסורתיים. ההתרגשות הייתה רבה והילדים חיכו בכמיהה לפגוש את הנכבדים ולצפות במופע הריקוד ההודי. את המפגש פתחה במילים חמות מנהלת בית הספר, עינת פוטרמן. לאחר מכן, דר' אנג'ו קומר, סגנית השגריר, הסבירה לתלמידים הנרגשים על הודו ועל מאפייניה הגאוגרפיים והתרבותיים של המדינה. התלמידים התעניינו מאוד ושאלו שאלות רבות, עליהן קיבלו תשובות מפי חברי המשלחת. בחלק השני של המפגש הופיעה הרקדנית איה מאילה בפני התלמידים והסבירה להם בליווי מצגת על הריקודים ההודים ועל מאפייניהם. איה רקדנית מוכשרת ושובת לב, ריגשה מאוד את התלמידים בריקודיה המבוססים על סיפורי האפוס ההודיים. המופע הסתיים בריקוד מיוחד של סוהני קומר, ביתה של סגנית השגריר, בת גילם של תלמידי השכבה. את המפגש המרגש חתמו מנהלת בית הספר וחברי המשלחת בשיחה נעימה ואילו התלמידים פנו נרגשים לכיתותיהם להתכבד בעוגות המעוטרות בדגל הודו שאפו הוריהם. בבית הספר ביקשו להודות לדורית בל'ז על ארגון הפעילות, ולרות שרעבי, מנהלת אגף החינוך שהשתתפה במפגש.
מעט על הריקוד ההודי... בהודו ישנם סגנונות ריקוד רבים, עשרות סגנונות של ריקודי עמים, ריקוד הבוליווד הפופולארי ושמונה סגנונות ריקוד הודי קלאסי. קאטק הוא הריקוד ההודי הקלאסי של צפון הודו אשר מספר את סיפורי האפוס ההודים ע'י פנטומימה, מוסיקה וריקוד. כשהתפתח הריקוד והועבר מהמקדשים בכפרים לארמונות השולטים, התפתח הקאטק לריקוד הודי קלאסי עם טכניקה מורכבת של מקצבים המופקים ע'י תיפוף הרגליים ועם שימוש בפעמוני קרסול, פירואטים מהירים ומימיקה של הפנים. סגנון ריקוד השובה את הקהל באלגנטיות ובאוריינטליות קסומה ומשלב סיפורי אפוס הודים ווירטואליות טכנית מדהימה וסוחפת.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|