בעלת עסק, יצרת כבר מטרה שיווקית לשנה החדשה?



אני מכירה כמה סוגים של שיווק לא אפקטיבי אצל בעלות עסקים.
המגיבות: כמעט ולא משווקות, אלא מגיבות למה שקורה. הן לא יוזמות, לא מנהיגות את העסק ולא חושבות אסטרטגית.
המשווקות ללא הפסק: הן עושות שימוש בכמה שיותר כלים שיווקיים, רוצות לצבור כמה שיותר לייקים בפייסבוק, עושות מבצעים כי נראה להן שזה עובד ולא יחשבו למה בכלל לעשות מבצע? מה אני רוצה לקדם? האם נכון לי עכשיו לעשות מבצע ועל מה?
יש עוד כמה סוגים. המשותף לכולם שהן עובדות קשה, מרגישות שהן עושות מעל ומעבר אבל התוצאות בשורת הרווח לא משקפות את מה שהן רוצות לראות.

אז איך פותרים את זה?

קודם כל עוצרים וחושבים. שיווק זו פעולה אסטרטגית שנועדה לעזור לנווט את דרכנו העסקית (ולהשיג יותר לקוחות, יותר רווחים, גדילה, התפתחות ושפע יציב לבית שלנו). מבין כל הדברים שנכון לחשוב עליהם בזמן שבונים שיווק זה מה המטרה השיווקית שלך כרגע? מה את רוצה להשיג? מה אני צריכה לעשות כדי להשיג את זה? מה האמצעים העומדים לרשותי כדי לעשות זאת?

כאשר אני עוצרת לחשוב מה המטרה שלי, מציבה לעצמי מטרה, אני כבר בדרך הנכונה להשיג אותה. ככה אני מנתחת את המצב של העסק שלי, את היעדים שלי, את הסביבה שלי ומבינה איך לפעול נכון ועכשיו.

 

לדוגמא: 

כאשר מקימים עסק חדש יש המון מטלות לעשות אבל המטרות העיקריות יכולות להיות:

  1. מיקוד. לגבש זהות עסקית חזקה ומבודלת, לפלח את קהל היעד. לדעת מי אני, מי הלקוחות שלי ומה אני מעניקה להן שעסקים אחרים לא עושים באותה מידה או אופן.
  2. בניית תשתית שיווקית. שכנועית ופיתוח מאגר לקוחות ראשוני.

    כאשר בונים עסק חדש יש המון רעשים, כל אחד אומר מה לעשות וחלק מהדברים (והם רבים) נשמעים ממש טוב ולרוב מתפזרות לכל הכיוונים. ברגע שהצבנו מטרות אנחנו יכולות לפעול, לבנות אתר בצורה משכנעת כך שכל מי שנופל על התר ירים לנו טלפון, לבנות מאגר לקוחות התחלתי ולהתחיל לשווק לו על ידי מערכת דיוור או כלים אחרים, יוזמות לקהל יעד לביסוס מאגר ראשוני ועשייה שניתן לפתח . אני יודעת להקים ולפתח את הכלים השיווקיים הנכונים לי ולהתקדם לבניית תכנית עבודה ראשונה.

 

עכשיו! איך עושים את זה?!

אני עושה את מה שאני עושה מעל לעשר שנים. אנחנו לא נולדים אנשי שיווק אך את כן צריכה ללמוד לשווק את העסק שלך! את כן צריכה להבין את המטרות שלך.

נסי את התרגיל הבא:
הסתכלי על לוח השנה, ראי רבעון קדימה (3 חודשים).
שאלי את עצמך, מה האתגר שלי? מה אני רוצה להשיג במהלך החודשים האלה?
מה יעזור לי להשיג אותו? מה הדרך האפקטיבית ביותר?

ומפה נסחי מטרות שיווקיות.

אני ממליצה לשבת, לתכנן ולהקדיש לזה מחשבה. לפעמים עזרה מבחוץ תוכל מאד להואיל. בהצלחה!


שלך,
גרסיאלה שפירו-גולדמן
, מנכ"ל מרכז גרייס™-מנטורינג להצלחה עסקית.  יועצת שיווק ומיתוג 35 שנה ● מלווה בעלי עסקים בשלבי הקמה, פיתוח וזינוק עסקים ● פייסבוק ● גוגל ● הקמת אתרים ● דפי נחיתה ● מערכות דיוור ● חנויות E-Commerce [email protected]  www.Graciela.co.il ● טל: 050-6660746

 

 

 

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה