לטייל בחו"ל ולאתר פושעים – מהגיגיו של חוקר פרטי



לא פעם אני מתבקש לקיים חקירות בחו"ל, אם למטרת איתור קרובים ונעדרים או לשם התחקות אחר נוכלים. חקירה בארץ זרה מצריכה התארגנות מיוחדת והתנהלות קצת אחרת.

יבנה נט

לפני מספר חודשים נשכרנו על ידי חברה ציבורית גדולה, לאתר עובד בכיר לשעבר שנחשד כי עקץ את החברה במיליוני שקלים ונעלם.
מבדיקה ראשונית הבנו שהבחור שלנו עזב את הארץ, ובעזרת חקירה מעמיקה יותר הצלחנו לאתר אותו ברומניה. לאחר פעילות ממושכת בה לא הצלחנו למצוא את הכסף בחשבונות הבנק, החלטנו לטוס לרומניה ולהציב מעקבים במקום על מנת להתחקות אחריו ולהשיג ראיות אודות המצאות הכסף. לאחר שאתרנו אותו פיזית גילינו שהוא התחתן עם אישה מקומית וחי באושר ובעושר חיי מותרות מוחצנים. נצמדו במשך זמן רב אל ביתו המפואר ואל ג'יפ המרצדס שלו ולאחר עבודה מאומצת ומעקבים רבים גילינו שאת כל כספו הוא מחזיק במחסן ששכר, בצורת נכסי אמנות רבים ויקרים, שרכש במיליוני השקלים שגנב מהחברה.

גם כשמדובר בחקירה בחו"ל, ללא ספק אין תחליף לעבודת השטח הבסיסית ולמעקב הפיזי. לא תמיד זה משתלם ללקוח וצריך לקחת כאן בחשבון את כלל העלויות הכרוכות בדבר מעבר לחקירה עצמה, כמו עלויות משפט וכו'. במקרה הזה העובד מעל במיליוני שקלים ועל כן לא הייתה שאלה בדבר נחיצות שירותינו, גם אם מדובר בביצוע מעקב בשטח לאורך זמן, שימוש ביותר אמצעים ובהעמקה בחקירה, כל אלו היו הכרחיים על מנת להביא תוצאות מספקות שבסופו של יום ישמשו את הלקוח כראיות קבילות בבית המשפט.

זה אולי מצטייר מאוד נחמד לנסוע לטייל בחו"ל על חשבון הלקוח ועל הדרך לעקוב אחרי פושעים אך בפועל הימצאותנו בחו"ל מקשה על ביצוע החקירה ממספר סיבות –

  • היכרות והתמצאות – למושא החקירה יש יתרון ביתיות, הוא בד"כ מכיר טוב יותר את האזור ומתמצה יותר בכבישים, בתרבות ובמנהגים.
  • חשש מריגול – בארץ זרה אין לנו אפשרות להציג את עצמנו כחוקרים פרטיים היות והתעודה שאנו נושאים אינה קבילה, כך שבנוסף לצורך לא להיחשף בפני מושא החקירה, עלינו גם להקפיד יתר על המידה לא להיחשף בפני הציבור והרשויות העלולים לטעות בזיהויינו כמרגלים.
  • שיתוף פעולה מקומי – לא פעם בעת חקירות בחו"ל אנו דואגים להיעזר בשירותיהם של חוקרים פרטיים מקומיים שיבצעו עבורנו את ההכנה בשטח ואת המעקב הראשוני.
  • תיירים לכל דבר – היות וחוקר פרטי אינו מוכר על ידי הרשויות בחו"ל ואין לו מסמכי זיהוי מקובלים (כלומר הרישיון ממשרד המשפטים אינו קביל בכל מדינה), כל התנהלותנו בארץ זרה היא כשל תייר מן המניין, וזה מתבטא בסגנון הלבוש, באמצעים שאנו משתמשים, בהקפדה שכל תמונת מעקב תצטלם כתמונת נוף וכו'.
  • שמירה על החוק – כמובן שגם בחו"ל, כל הפעולות והאמצעים בהם אנו משתמשים הם חוקיים לחלוטין ומקובלים גם בארץ היעד.

אז מה קורה בסוף אתם שואלים?-
את כל החומר והראיות שאספנו, אנחנו מעבירים ללקוח או לעורך דינו. במידה וקיים צורך אנחנו ממליצים על עורכי דין מתאימים וכמובן מלווים את הלקוח לאורך כל ההליך המשפטי ומגיעים לתת עדויות בבית המשפט על פי זימון.
אני חייב לציין שבסופו של יום אני מעדיף לשלם מכיסי ולנסוע לחו"ל לטייל עם המשפחה ולא לרדוף אחרי פושעים בכל העולם, אבל... מישהו צריך לעשות את העבודה הקשה (;

 

 

לייעוץ ולקביעת פגישה - 050-8229561       

http://www.daganinv.co.il/

 

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה