מהירות הנסיעה בכביש



רועי שאטל קצין בטיחות בתעבורה

אחד הגורמים העיקריים לתאונות דרכים ולעוצמת הפגיעה ברכב ובאדם היא מהירות הנסיעה ברכב.

נהגים רבים אינם ממושמעים לתמרור המורה על המהירות המותרת הנקבע על-פי חוק.

נהגים אף לא מבינים כי קשה יותר להשתלט על הרכב כאשר המהירות הולכת וגוברת,

ההגה הופך להיות רגיש במהירויות גבוהות וכל סטייה קטנה של ההגה הופכת לגדולה יותר בסטייתו של הרכב בפועל.

כמובן שככל שהנהג הישראלי ינהג במהירות גבוהה כך יגדלו סיכוייו להיות מעורב בתאונת דרכים קטלנית העלולה לסיים את חייו.

ככל שמהירות הנסיעה תהיה גבוהה יותר הפגיעה הגופנית והנזק מהתאונה יהיו חמורים פי כמה ממהירות נמוכה יותר( כל זה בתנאי שהתנאים בכביש שווים ותקינים ).

משטרת ישראל נלחמת רבות להורדת כמות תאונות הדרכים בארץ ובשל כך בשנה האחרונה יצאו לדרכן לא מעט מצלמות מהירות דיגיטליות, אשר מצלמות את הרכב ללא פילים כמו במצלמות הישנות.

התמונה מגיעה מהר מאוד למסוף המשטרה ודו"ח התעבורה יכול להגיע לנהג תוך 48 שעות בלבד.

מסקרים שבוצעו במדינה, עולה נתון מדאיג מאוד והוא:

כ- 50% מהנהגים לא מצייתים לתמרורי מהירות הנסיעה בכביש.

הנתון הוא גבוה מאוד ואם לא יהיה שינוי בחינוך הילדים המוציאים רישיון נהיגה, הנתון הנ"ל רק יעלה ותאונות הדרכים יהיו קטלניות יותר וכמובן יגבו חיים מיותרים של בני אדם.

סעו בזהירות ואל תגידו לי זה לא יקרה !!!


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה