שחר סימנה: "אני בשל לשרת את כל התושבים"

$(function(){setImageBanner('8dc92c8b-82ca-43ff-ae3f-ca4427c191e5','/dyncontent/2017/12/12/e9de5294-91aa-4b94-9177-d3c263a77bf6.gif',3011,'עצמי אירועים',525,78,false,31010,'Image','');})

לפני חמש שנים המפלגה שלו פנתה לעולי אתיופיה בלבד והשיגה מנדט. בבחירות הקרובות שחר סימנה, יו"ר רשימת "יבנה עיר אחת", כבר פונה לכל תושבי יבנה מכל העדות והמגזרים, וזוכה אפילו לתמיכתם של שלושה חברי מועצה לשעבר. טלי בנדו לאופר

שחר סימנה

"הרצון שלי, האג'נדה שלי, היא להיות שליח הציבור של השכונות הוותיקות בכל נושא ובכל עניין. להיות שם בשבילם בכל מה שאני יכול", אומר חבר המועצה שחר סימנה (40), יו"ר תנועת "עד הלום" ששינתה בבחירות הללו את שמה וכעת נקראת "יבנה עיר אחת". זאת כדי להעביר את המסר שהם אינם עוד רק רשימתם של יוצאי אתיופיה, אלא רשימה שפועלת למען כל תושבי יבנה.

ולראיה, מתפארים בתנועה ברשימת תומכים מכובדת שאינם בני העדה ובהם שלושה חברי מועצה לשעבר: סא"ל במיל' אבי לשם, סא"ל במיל' ציון בן שטרית ויחיאל כהן.

שחר, במסגרת חברותך במועצה, מה עשית עד כה?

"במשך חמש השנים עשיתי קבלת קהל בכל יום שישי ושמעתי פניות של אנשים. קידמתי הקמת בית כנסת לעדה האתיופית, שאכן הוקם. בגלל שאני בקואליציה קידמנו פרויקט שנקרא 'PACT'. הפרויקט עוזר לתלמידים מאוכלוסייה חלשה בכיתות א'-ו'. בעצם נותנים להם תגבור ומלווים אותם יחד עם המשפחה, מסייעים להם בכל מה שצריך.

"התלמידים מקבלים העשרה, קייטנות מסובסדות ומעון יום. גם קידמנו פרויקט שיקום שכונות ברמת ויצמן, ברח' הערבה בשני בניינים ששופצו בעלות שני מיליון שקלים. הייתי בוועדות משמעותיות כמו יו"ר ועדת עלייה וקליטה, ביקשתי להיות חבר בוועדת המלגות כי מאוד חשוב לי קידום הסטודנטים, גם בני העדה, ותרמתי להגדלת התקציב. הייתי חבר בוועדת כספים".

מה בתכנון לחמש השנים הבאות?

"אני רוצה לדאוג לשכונות הוותיקות בעיר. בנוסף יש הרבה עבודה בנושאים כמו החינוך והנוער, למשל לתת הזדמנות שנייה לנוער שנשר מבית הספר ולא השלים בגרויות. הייתי רוצה לדחוף אותם ולסייע להם להשלים וגם שילכו לכיוון של תואר אקדמי. חשוב לנו נושא פינוי בינוי בשכונות הותיקות וזו הסיבה שקראנו לרשימה 'יבנה עיר אחת' כי חשוב לנו לקדם את השכונות הוותיקות בתעסוקה, חינוך ופינוי בינוי, ובמקביל לדאוג לכל העיר".

מכל פעולותיך במסגרת המועצה, במה אתה הכי גאה?

"אני גאה בזה שכרגע אני רץ ברשימה עצמאית ועושה הכול בעצמי ובעזרת החברים לרשימה. הפכנו לכתובת שפונים אליה לעזרה ואני מאוד משתדל לעזור ולעמוד לרשות האנשים".

מה ההחמצה הכי גדולה שלך?

"אני לא יודע אם לקרוא לזה החמצה, כי קידמתי כמעט את כל הדברים שהיו לי חשובים, אבל אם יכולתי לקדם את עניין בית הכנסת ליוצאי אתיופיה, כלומר להקים אחד נוסף, היה מצוין, אבל לא הצלחתי להקים אחד גדול שיכול בחגים לכלול את כל יוצאי אתיופיה. אני רוצה להקים מרכז רוחני גדול ואמשיך ואנסה לקדם זאת, אני לא מתייאש. זה חלק מתוכניותיי".

כמה מנדטים אתה חושב שתקבלו?

"בילדותי הייתי חקלאי ולמדתי שהכל תלוי בגשם, לא בי".

מה החזון שלך ליבנה?

"החזון שלי הוא שיבנה תהיה עיר אחת ללא אוכלוסיות מוחלשות, שכולם יתפרנסו בכבוד כשווים בין שווים, שכולם יהיו שווים בכל התחומים, בלי מגזרים" 

אתה חש שיש יחס מיוחד למגזר מסויים? 

"אני לא רוצה לומר מי מועדף, אבל צריך שלכולם יהיה איכפת מאיכות החיים והחינוך של כולם ולא של מגזר אחד בלבד. בגלל זה קראתי לרשימה שלנו 'יבנה עיר אחת'. אני מאמין באמונה שלמה שנשרת את כלל האוכלוסייה בלי יוצא מהכלל. הרשימה שלנו מאפיינת את יבנה הוותיקה וגם כולם בה צעירים שמוכנים לתרום לכלל התושבים. הם התחנכו וחיו פה. אלו אנשים רציניים שמכירים ומעורבים בעיר, וכולנו מרגישים חלק מהעיר. קידומה חשוב לנו מאוד".

ספר מעט על הרשימה שלכם.

"אנחנו חמישה חברים, בין הרשימות הבודדות שיש בהן ייצוג הולם לנשים, יש לנו שתיים במקומות 3 ו-5. כולם בני העדה האתיופית, לא עלה בידי להרכיב רשימה שהיא גם מאוכלוסיות אחרות, אולי בפעם הבאה".

מדוע שיניתם את שם המפלגה מ"עד הלום" ל"יבנה עיר אחת"?

"לפני חמש שנים קראתי למפלגה 'עד הלום' כי אמרתי שמעתה והלאה אנחנו, יוצאי אתיופיה, צריכים לקחת את גורלנו בידנו. אני חושב שבזמן הזה נטמענו ואנחנו בשלים להיות חלק מהעיר ולשרת את כלל האוכלוסייה, את כולם. הרשימה אז הייתה מגזרית והלכנו על העדה, וכעת על כלל תושביה של יבנה".

 אתה חושב שהרשימה שלכם פונה לכלל התושבים?

"לחלוטין, ואני מאמין גם שיצביעו לי מכלל התושבים".

מה לדעתך הכי חסר בעיר?

"אני חושב שהעיר מאוד מתפתחת וצריך לשמור על פיתוחה בהמשך, כי האוכלוסייה גודלת ואנחנו צריכים להיערך בהתאם מבחינת כבישים, מערכת חינוך ועוד. הייתי רוצה שגם האוכלוסייה שאני חלק ממנה תהיה חלק מהמערכת הציבורית העירונית. שיהיו מורים, מחנכים ובכלל עובדי ציבור אתיופים, כי אני מכיר את אנשי העדה שלי, הם מאוד מסורים, ולצערי היום לא רואים את זה הרבה".

פרופיל:

משפחה: נשוי +ארבעה

השכלה: בוגר ישיבת בני עקיבא ובעל תעודת ייעוץ מס

תעסוקה: מפקח במועצה לענף הלול וחבר מועצה

ספר משפיע: "אני קורא הרבה ביוגרפיות, והביוגרפיה של אריק שרון ויצחק שמיר מאוד השפיעו עלי. שמיר עלה לארץ בגיל צעיר ומשפחתו נספתה בשואה, והוא היה כל כך נחוש שהגיע להיות ראש ממשלה. זה נתון להערצה".

מה לא יודעים עליך? "אני אדם מאוד ביישן, לא נראה לי שיודעים את זה". 


 
$(function(){setImageBanner('b1cd7b51-d461-4e0e-ae3d-1b6ae3cccaff','/dyncontent/2017/12/12/e9de5294-91aa-4b94-9177-d3c263a77bf6.gif',3011,'עצמי אירועים',525,78,false,31012,'Image','');})
$(function(){setImageBanner('d09ee577-56ed-4063-847d-ae66884bbeee','/dyncontent/2017/12/12/20467d86-4612-49fd-a8e8-466494a1b637.gif',3015,'עצמי עסקים',525,78,false,31013,'Image','');})
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה