"מי שרוצה לעסוק בעשייה שייכנס לקואליציה"

$(function(){setImageBanner('b351075c-b071-4dc2-a1ca-e86310f627a1','/dyncontent/2017/12/12/e9de5294-91aa-4b94-9177-d3c263a77bf6.gif',3011,'עצמי אירועים',525,78,false,31010,'Image','');})

חבר המועצה ומי שהיה מועמד לראשות העיר מאיר בן הרוש בראיון ראשון מאז הצטרף לקואליציה העירונית: הפגישה הסודית עם רונית, השותפות הנפלאה עם גוב ארי והסיוע לשכונות הוותיקות

עו"ד רם שרון

את הסיפור הבא, שאירע כשבוע וחצי לפני הבחירות האחרונות, לא גילה מאיר בן הרוש עד היום. הסקרים האמיתיים לימדו בזמנו שבן הרוש זוכה לתמיכה כפולה מזו של רונית ארנפרוינד כהן, והוא החליט ליזום חיבור פוליטי ביניהם בתקווה שהשלם יעלה על סך שני חלקיו. 

"כן, אני יכול לגלות עכשיו, ששבוע וחצי לפני הבחירות נפגשתי עם רונית ברחובות והצעתי לה להסיר מועמדות ולהודיע על תמיכה בי", הוא מספר השבוע בראיון מיוחד, "הסקרים הראו שאני מוביל עליה".

איפה זה נפל?

"הייתה הידברות בין אנשים שלי לשלה על מנת להגיע לאיזו הבנה, ובסוף הפגישה נאמר לי שיחזרו אליי עם תשובה".

ו...

"עד היום אני מחכה לתשובה".

בדיעבד צדקת.

"כן, כל מה שאמרתי לה היה נכון. לי לפי הסקרים היו 25-27% ולה 10%-13%, אבל כל אדם מקבל החלטה לעצמו".

אגב, אתה מרוצה מתוצאות הבחירות?

"כן, בהחלט. עליתי מ-21% ל-27%, שזו תוצאה מאוד מכובדת. בל נשכח שיש את נווה אילן והשכונה הירוקה שם כמעט ולא קיבלתי תמיכה, ועבדתי עם תקציב בחירות זעום. בסופו של דבר תושבים רבים האמינו בי וביכולת של הקבוצה שלנו לנהל את העיר". בן הרוש וארנפרוינד. לא החזירו לי תשובה. צילום דוד מטודי

קיבלת רק מנדט אחד. לא התאכזבת?

"היו חסרים לנו 200-250 קולות למנדט שני. זו תוצאה מכובדת. מה שלמדתי זה שצריך ברשימה אנשים שיכולים להביא קולות. צריך לחשוב מי הולך לכל בית ובית, מדבר עם אנשים ומביא קולות. זו ההזדמנות לומר תודה לכל תושבים על התמיכה, קיבלתי אהדה מאוד גדולה, היה לי צוות רציני ומדהים ורשימה איכותית מאוד".

 חברים לדרך

אחרי בחירתו המחודשת של צבי גוב ארי, שני המועמדים שהתמודדו נגדו פנו כל אחד לכיוונים מנוגדים. ארנפרוינד כדרכה הלכה לאופוזיציה, בן הרוש לעומתה הצטרף לקואליציה שהקים גוב ארי.

התלבטת לפני כן?

"לא הייתה לי שום התלבטות. קיבלתי טלפון מראש העיר, אני חושב שהטלפון הראשון שלו היה אליי, הוא זימן אותי אליו ונפגשנו. ראש העיר אמר לי שהתוצאה שקיבלתי מאוד משקפת רצון הציבור והוא מעוניין שנעבוד בשיתוף פעולה, ואני חושב שזה נכון לאדם עם ניסיון כמו שלי. ראש העיר גם אמר שכל מה שאני חושב שאפשר לעשות ביחד, אנחנו נעשה זה, והוכח לאחר חצי שנה שכמעט כל נושא שאני מעלה בא לידי ביטוי ומטופל".

אתה מרוצה בקואליציה?

"בהחלט, אני עובד בשיתוף פעולה מלא עם ראש העיר, אני גאה בכך, ואני חושב שזה המתכון הנכון. אי אפשר לשבת באופוזיציה ולקטר כל היום. מי שרוצה לעסוק בעשייה שייכנס לקואליציה. זו הבחירה שלי ואני חושב שעשיתי צעד נכון. לקחתי על עצמי את תפקיד יו"ר ועדת הנחות במסים, שזה תפקיד שקרוב ללבי, אני חבר בוועדת מכרזים, ועדת תחבורה, ועדת ביקורת וועדת תכנון ובנייה, ואני חושב שזה נותן לי אפשרות לבוא לידי ביטוי ולסייע לעיר ולתושבים".

בזמן הקצר מאז הבחירות הספקתם לאשר תקציב שנתי. כמה השפעה באמת יש לך?

"אנחנו בקואליציה צוות אחד ואני מאוד נהנה לשבת שם. ראש העיר נותן לנו אפשרות להתבטא ולהעלות הצעות, ואני העליתי כמה הצעות שהתקבלו. אני רואה את חברי הקואליציה כחברים לדרך, הם מאמינים בעשייה. כשאתה מקבל תוכניות שמוגשות על ידי ראש  העיר ורואה את ההתלהבות של חברי המועצה, שלוקחים על עצמם את השותפות כדי לסייע, אני חושב שזו המתכונת למועצה מגובשת". בן הרוש וגוב ארי. ''אני חושב שעשיתי צעד נכון''

איך בעצם אתה מבחינתך מגשים את מצע הבחירות שלך באמצעות ישיבה בקואליציה?

"אחד הנושאים שהעליתי בפני ראש העיר, והוא באמת קיבל זאת בשמחה, זה תמ"א 38 ופינוי ובינוי. קח את רחוב הכלנית והחבצלת, יש כאן פרויקט אדיר ששני יזמים כרגע מובילים, הם ישבו עם תושבים, יש כמעט 75% חתימות של תושבים. ראש העיר על פי המלצתי נפגש עם התושבים והיזמים כדי לראות איך לקדם את העניין, ואני חושב שאם זה ייצא לפועל זה יהיה הישג מאוד אדיר שיוביל לפרויקטים דומים נוספים, כמו למשל ברחוב האלון. זו דוגמא לכך שראש  העיר נותן הזדמנות לחברי מועצה לעסוק בעשייה כדי לקדם את ענייני העיר".

מה היתרון שלך כחבר קואליציה על פני חבר מועצה אחר?

"כחבר קואליציה יש לך גישה ישירה לאנשי המקצוע בעירייה וגם לראש העיר, שהיום היחסים שלנו מאוד הדוקים וטובים. אני חושב שכל פנייה שלי נשקלת ונבדקת ואני חושב שזה יתרון כחבר קואליציה".

פיתרון יצירתי לארנונה

קמפיין הבחירות של בן הרוש עסק, בין היתר, בהפחתת ארנונה. כשהצביע לאחרונה, כחבר קואליציה, בעד צו הארנונה לשנת 2014, ספג גם הוא את זעם תושבי שכונת "נאות רבין", שציפו מהמועצה לשנות את תעריף הארנונה הגבוה שנקבע לשכונה בזמנו.

"אל תשכח שלפני חמש שנים פוטרתי מהקואליציה בגלל הצבעה שלי נגד עליית ארנונה, וגם עכשיו לא העלינו ארנונה", אומר בן הרוש, "הבעיה היא שהצו לגביהם אושר שנה לפני הבחירות וגם ידידתי רונית הצביעה אז בעד. אז עכשיו את אומרת 'טעיתי'? מה זאת אומרת טעיתי?"

מה בכל זאת אפשר לעשות?

"כשפניתי לראש העיר בנושא, הוא אמר שנתן לתושבים חודשיים ללא תשלום, שזו הנחה של 2 מיליון שקלים. הוא טוען ולדעתי בצדק, שאם ייתן עוד פטור העירייה תיכנס לגירעון וזה יסבך את התקציב". בן הרוש השבוע בביתו. מכעיס מה שקורה בעמידר

אז מה עושים?

"לדעתי צריך לחשוב על פיתרון יצירתי הולם לתושבי השכונה, אולי למשל לבצע איזושהי הפחתה מדורגת. הטענה של ראש העיר היא שההשקעה היום בשכונה הירוקה היא מאוד גבוהה. בישיבת המועצה הקודמת אושרו 29 מיליון שקלים לשכונה מתוכם 11 מיליון מתקציב העירייה. אני זעמתי, כי צריך לתת גם לשכונות הוותיקות. ועדיין השכונה הזו מאוד חשובה לנו, היא תקדם את העיר".

תושבים רבים בשכונה מרירים מאוד.

"תראה, אני נפגשתי עם תושבי השכונה, ודיווחתי לראש העיר על כל הפגישות, ומה שמאוד מפריע להם זה עניין התשתיות. ראש העיר התחייב לקדם את העניין כמה שיותר מהר, למרות שזה לא תלוי בנו כי אלו מכרזים של משרד השיכון. הנושא של הארנונה הוא בעייתי, ואנו נבדוק פתרונות נוספים לקראת צו הארנונה הבא, כמו שהגבלנו את השטחים המשותפים ל-15%. האמן לי שאנחנו מבינים אותם ויש מקום למצוא פתרונות וללכת לקראתם.

"אני רוצה לציין עוד נקודה בעניין הארנונה: כששינינו את התעריפים לעסקים, ראש העיר קיבל את המלצתי להוזיל בשני אחוז לעסקים קטנים עד 150 מ"ר, זה ייתן להם קצת אוויר לנשימה".

מלחמה בתאגיד

בן הרוש נחשב כמי שהרים את נס המרד בכל הנוגע לתאגידי המים והוא פועל בנושא בעיקר ברמה הארצית. "בישיבת קואליציה השבוע העליתי את הנושא וקיבלתי תמיכה גדולה מכל חברי הקואליציה", הוא מספר, "כולם בעד ביטול תאגידי המים, כי החזרת השליטה לעירייה תמנע בזבוז כספי ציבור. את הרעיון התחלתי לבשל לא מהיום אלא מזמן, הקמתי קבוצות גדולות ברעננה, בחיפה, בעפולה, ובעוד מקומות, וגם הקמנו אתר בנושא. הגעתי לכנסת, ואני מוזמן בקרוב ליו"ר ועדת הכלכלה של הכנסת בנושא ניתוקי מים. כרגע מקדמים בכנסת שלושה חוקים לביטול תאגידי המים".

בחרת לפעול בעיקר במישור הארצי.

"זה המקום כדי להשפיע".

למה שלא תצביעו במועצה על ניתוק חד צדדי מהתאגיד? הרי אמרת שהקואליציה איתך.

"זו תהיה החלטה לא חוקית. בנוסף, איפה הבעיה שלנו? מחר יחליטו לצמצם את התאגידים ל-15 במספר. ואז תאגיד יבנה מתפרק והעיר תסונף לאשדוד. אתה מתאר לך שראש העיר מתקשר למנכ"ל תאגיד המים באשדוד ואומר לו 'שמע, יש לי פיצוץ, תשלח לי מישהו...'. מי ישקיע בנו בתשתיות?"

אז בעצם צמצום תאגידי המים זה רע ליבנה?

"רע מאוד. לכן אני צופה פני העתיד ופועל וקורא כאן ועכשיו לבטל את כל תאגידי המים ולהחזיר אותם לרשויות. זה גם יחסוך הרבה כסף. 35% מהמחיר שאנחנו משלמים הולך למדינה בכלל. זה דבר שמכעיס את הציבור".

תרופות בשבת

כחבר קואליציה וכיהודי שומר מצוות, מה עמדתך בנושא פתיחת בית מרקחת בשבת?

"אני אומר דבר כזה: צריך לפתוח בית מרקחת לתרופות בלבד. העיר הזו חיה בסטטוס קוו מאז הקמתה".

כלומר מבחינתך אדם שבא לסופרפארם בשבת, שיקנה תרופה ולא שמפו.

"זה הסיכום המוקדם. ראש העיר דיבר עם כל בתי המרקחת בעיר וסוכם שרוקח שאינו יהודי יעבוד בבית המרקחת בשבת וימכור רק תרופות. אין עם זה בעיה".

בישיבת מועצה השבוע אמרת מילים קשות על חברת עמידר והמנהל האזורי שלה.

"צריך לפטר אותו. מאוד מכעיס אותי מה שקורה בעמידר. לא יכול להיות שהם מפנים ככה אנשים מבתיהם. זה בלתי נסבל. זה עוול מה שהם עושים לאנשים. בשרירות מוציאים אותם מהבית, עם משטרה, משפילים אותם, ולאן הם ילכו? איפה יגורו? אני לא יודע איך בעמידר ישנים בלילה".

אתה מאוד מחובר למפלגת העבודה. עם כל הקשרים האלה אי אפשר להגיע למישהו שיזיז שם עניינים למען מחוסרי הדיור של יבנה?

"כשאני הייתי חבר מועצה בקדנציה קודמת ומפלגת העבודה הייתה בשלטון, לא פינו ביבנה אפילו אדם אחד מביתו ואני דאגתי שעמידר תשפץ 17 דירות ביבנה. היום מפלגת העבודה באופוזיציה ואין לך אפשרות לבקש מהם סיוע".

מה העירייה יכולה לסייע כעת?

"ראש העיר הוציא מכתב בנושא למנכ"ל עמידר ומשרד השיכון. אנו מנסים לסייע במה שאפשר ונקווה שתהיה תשובה חיובית".


 
$(function(){setImageBanner('e8a5751f-6268-480a-9c9d-cfce824d62fd','/dyncontent/2017/12/12/e9de5294-91aa-4b94-9177-d3c263a77bf6.gif',3011,'עצמי אירועים',525,78,false,31012,'Image','');})
$(function(){setImageBanner('32a9c41c-16eb-4d5a-8bb2-57f82d202c62','/dyncontent/2017/12/12/20467d86-4612-49fd-a8e8-466494a1b637.gif',3015,'עצמי עסקים',525,78,false,31013,'Image','');})
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה