עוזי סבדרה ניצח את פארק המים



התנהלות בוטה ויהירה מצד הנהלתו הקודמת של פארק המים כלפי העובד לשעבר עוזי סבדרה תעלה לבעלי המניות הרבה מאוד כסף: הוא זכה בשתי תביעות ויקבל כ-170,000 ש"ח בנוסף לכספי הפיטורין שקיבל כחוק * כמה עלה לבעלי המניות הגחמה של משה פנקס ומנשה טרם?

טלי בנדו לאופיר

בתוך כשבועיים הפסיד פארק המים ביבנה בשתי תביעות שהגיש נגדו עוזי סבדרה, אחד מעובדיו הוותיקים (לשעבר) והמוערכים של הפארק. ההרפתקה המשפטית הזו, שנולדה מתוך יהירות וגסות מצד ההנהלה הקודמת כלפי סבדרה, עלתה לבעלי המניות הרבה מאוד כסף: כ-170,000 שקלים. ''עוזי סבדרה. ''הפסידו אותי

תזכורת: לפני כשנה וחצי הגיש סבדרה (59) שתי תביעות נגד פארק המים בו עבד כ-27 שנים ושימש מנהל תפעול ואירועים. תביעה אחת הגיש לבית הדין לעבודה בתל אביב בטענה כי פוטר שלא כדין. תביעה שנייה הגיש סבדרה (יחד עם אשתו וביתו) לבית משפט השלום בראשון לציון בטענה כי בקשתם לרכוש מניה נדחתה על ידי פארק המים תוך אפלייתם.

לפני כחודש, ב-8 ביוני, הכריעה השופטת ד"ר איריס סורוקר בתביעה לאפליה בפסק דין. "התובעים טוענים כי הדחייה הייתה שרירותית ובלתי עניינית ונגועה באפליה", כתבה השופטת בפסק הדין, קיבלה את הטענה ופסקה כי פארק המים יפצה את סבדרה ומשפחתו בסך של 21,000 ש"ח. בנוסף יישא הפארק בתשלום הוצאות משפט ושכר טרחת עורך דין.

שבועיים מאוחר יותר, ב-22 ביוני, אישר בית הדין לעבודה הסכם פשרה בין פארק המים לבין סבדרה במסגרת תביעתו של סבדרה לפיצויים בגין פיטוריו שלא כדין. הסכם הפשרה קובע כי פארק המים ישלם לסבדרה פיצוי על פיטוריו בסך 120,000 ש"ח וכן השתתפות בשכר טרחת עורך דין בסך של כ-20,000 ש"ח. משה פנקס. מנכ''ל הפארק לשעבר

"היה לי מנהל שפשוט התנכל לי ותפר לי תיק", סיכם השבוע סבדרה את הפרשה, "היו"ר הקודם של פארק המים, מנשה טרם, נפל ברשת והוליך איתו יחד מהלך לפטר אותי. בבית המשפט הוכחנו שאלו היו פיטורים שלא כדין ולכן קיבלתי פיצויים. ההנהלה החדשה, הנוכחית, ניסתה להחזיר אותי לעבודה כי הם הבינו את הטעות שנעשתה".

על התביעה בגין אפליה, גם בה זכה, אמר סבדרה: "לעיריית יבנה יש מעמד מיוחד בפארק והקרקע שייכת לה. העמותה החכירה את המקום והיא רק מפעילה אותו, אבל זה לא מקום פרטי. הם לא יכולים להחליט שלא לקבל משפחה שלמה. יש שני קריטריונים לקבלה: להיות תושב יבנה ושגילך יהיה מעל 21. זהו! אין שום קריטריון אחר. אותי ואת משפחתי החליטו לא לקבל כי תבעתי אותם בבית דין לעבודה. אין להם סמכות להחליט דבר כזה.

"פארק המים הפסיד אותי, עם כל הצניעות. אני בעל מקצוע מעולה. בגלל טעות של מנהל העיפו אדם עם רקע וניסיון כמו שלי שרק תרם לפארק. חבל. זה עלה להם הרבה כסף וזה עדיין יעלה להם. והכל בגלל גחמתם של משה פנקס, מנהל הקאנטרי ומנשה טרם היושב ראש לשעבר". מנשה טרם. יו''ר הפארק לשעבר

 

תגובת פארק המים: "תביעותיו של העובד לשעבר, מר עוזי סבדרה, הינן משנת 2012. בשנה האחרונה הנהלת פארק המים חתרה להגיע להסכם פשרה עם מר עוזי סבדרה, המאמצים היו בין כותלי בית המשפט וגם מחוצה לו.הנהלת פארק המים שמחה כי התביעות הסתיימו בהסכם פשרה שהושג  לאחר שהצדדים; פארק המים וגם מר עוזי סבדרה, הביעו נכונות ורצון  להתפשר.

 

תגובת עיריית יבנה: ''המקרקעין הינם בבעלות מינהל מקרקעי ישראל והופקעו ע"י העירייה בהתאם לתב"ע החלה. בשנת 1985 אישרה המועצה המקומית דאז את החכרת המקרקעין ל- 50 שנה לפיתוח פארק המים לעמותת פארק המים.  מכח ההסכם קיימת לעירייה נציגות קבועה של חבר אחד בוועד העמותה (דירקטור אחד מ- 16 הדירקטורים). העמותה אינה תאגיד עירוני ולעירייה אין זכות פיקוח מעבר לזה הקבוע בהסכם בין הצדדים. אין כל ממש בטענה לעניין אחריות העירייה לניהול פארק המים ו/או קבלת המנויים."


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה