לא נפסיק לשמוח



המצב הבטחוני אילץ את חופית ואלי להתמודד עם איסור קיום ארועים מעל 300 איש דווקא ביום חופתם. הם לא נשברו והחליטו להפיק מהמצב הזה את המירב: את החופה הם קיימו בתאריך המתוכנן בבית הכנסת "מטה משה" בעיר יחד עם הקרובים והחברים, וכשהשגרה תשוב למחוזותינו, יקיימו מסיבה גדולה עם מאות מוזמנים

מאת: טלי בנדו לאופר

"ברור שלא לחתונה הזאת ציפינו אבל אני הכי שמחה בעולם! היה אירוע מרגש, הייתה חופה מדהימה בבית כנסת, במקום הכי קדוש שיש וגם אני אזכה לחגוג את החתונה שלי פעמיים, אז למה לא?", אמרה אתמול חופית אדרי (23).

אדרי ובעלה הטרי, אלי נוריאל,(23), התכוונו להינשא בערב יום רביעי באולם השמחות "טרויה" הסמוך לאשדוד. לאור המצב הביטחוני הקשה והתקיפות החוזרות והנשנות על האזור, אסר פיקוד העורף על התקהלות של מעל 300 אנשים, דבר שגרם לזוג לדחות את חתונתם באולם, אך לקיים בכל זאת את מצוות הנישואין.

"הכל התחיל ביום המקווה, שהיה בשני בערב. קיבלנו שיחות מקרובים ששאלו אם החתונה תתקיים כרגיל, הם היו מודאגים כי שאר האולמות באזור ביטלו", מספרת אדרי, "ביררנו עם האולם וקיבלנו אישור שהכל יהיה כרגיל. ביום שלישי אחה"צ עדכנו אותנו שאפשר לעשות אירוע עד 300 איש, צריך לחשב גם את העובדים, אז ניתן היה להזמין בסביבות ה-200 איש".

בפועל הזמין הזוג כ-600 אנשים כך שחתונה בערב יום רביעי באולם הטרויה לא הייתה דבר ריאלי עבורם, "ממש לא ידענו מה לעשות. לא רצינו לצמצם את האירוע או להביא אורחים למקום שהוא לא בטוח, רצינו את האווירה הכי שמחה שיש. העדפנו לבטל את האירוע בטרויה ולקיים רק את מצוות הנישואין, כי הרי אסור לדחות חתונה. חייבים לקיים אותה בתאריך שנקבע. פנינו אל בית הכנסת 'מטה יהודה' והתחתנו בו, התחתנו בב"כ שזה המקום הכי קדוש שיש".

כמה אנשים נכחו?

"בסביבות ה-100 פלוס, רק חברים קרובים ומשפחה. אנחנו רוצים להזמין את כולם לחגוג איתנו ונעשה את זה בטרויה. אני חייבת לציין לטובה את כל מי שעזר לנו לקיים את החתונה: הטרויה היה איתנו לאורך כל הדרך ושלח את מעצב החופות לעצב לנו חופה יפהפייה, ביה"כ העמיד לרשותנו גם את האולם וככה עשינו גם חגיגה עם אוכל ומוזיקה. לאוכל דאגו אולם 'דרימס' ולמוזיקה דאגה המשפחה. כולם היו נחמדים ורצו לעזור. גם הסלון כלות דאגו לי שמלה לא מהשמלות שהכנתי, ובמתנה, פינקו אותי ונתנו לי להרגיש הכי טוב שיש. מאור ציון ודנית בכר דאגו לשיער והאיפור שלי ולא רצו לקחת ממני כסף, קיבלו אותי בכיף, חום ואהבה ואפילו עם הלחץ שהיה להם, הם היו שם בשבילי עם המון אהבה ועל כך אני מודה לכולם".

איך הייתה התחושה האישית שלכם?

"תראי, ביום שקיבלנו את ההודעה התבאסנו אבל אח"כ הבנו שהכול לטובה וכשחושבים על זה, זו הייתה חופה הכי מרגשת שראיתי ומה איכפת לי? זכיתי לשתי חופות, השמחה שלי רק ממשיכה".

איך הייתה האווירה באירוע? בכל זאת עוברים עלינו ימים לא פשוטים.

"אפילו שהיו אזעקות בין לבין אף אחד לא התרגש ושמחו איתנו. אפילו הגיעה משפחה שלנו מאשדוד! אנשים יצאו מהבית כדי לשמוח איתנו".

כרגע, היא מספרת נערכים בני הזוג לשבת חתן שתתקיים מחוץ לעיר ובעיקר מקווים שהשקט יחזור לשרור במחוזותינו ואיתו אירוע חתונתם ייערך.

כאילו שחתונה בצל הטילים לא מספיקה, מסתבר כי אדרי נולדה בצל טילים אחרים, בזמן מלחמת המפרץ,

"נכון, נולדתי במלחמת המפרץ, אבל אני לא רוצה שיחשבו שזה עצוב, הכי שמח לנו בעולם. החתונה שלנו הייתה אירוע מרגש ברמות אחרות ואני הכי שמחה שהחתונה שלי הייתה בבית כנסת". 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה