היפ הופ חינוכי



עומר פינצ'וק הינו פעיל חברתי ועוסק לא מעט בחינוך, לכן לא פלא שגם את המוזיקה שלו לקח לכיוון זה ויחד עם חבריו להרכב ההיפ-הופ the U crew הם שרים על מאבקים חברתיים, גזענות והומופוביה. בשבוע הבא יקיימו הופעה בת"א בעקבות שנות ה-90 "לפני שדיברנו דרך הוואטסאפ"

טלי בנדו לאופר

מוזיקת היפ הופ לרוב מתקשרת אצלנו עם עוני, גטו, גסויות והרבה סקסיזם. קולקטיב המוזיקאים the U crew”" בא להראות לכולנו, שזה לא חובה וגם עם מילות חוכמה בעלות תוכן חברתי אפשר לנצח. אחד מחברי ההרכב, המונה ארבעה זמרי סולו הוא תושב יבנה, עומר פינצ'וק.

"חשוב לנו לייצר מוזיקת היפ הופ בלי סקסיזם ובלי גזענות", אומר פינצ'וק, "אלא עם מסרים חיוביים".

למה? מה הסיבה לאג'נדה?

"בתור חבר'ה בגילאי 20-30 שגדלים בתוך מציאות שצריך לשרוד בה, זה בוער בנו. זה מרגיש כמו מלחמה. בכל מקום שומעים על הטרדות מיניות, בעיות כלכליות ומה לא, אז אנחנו משתמשים בכלי שלנו, במוזיקה, כדי לעורר את המודעות למצב ולשנות כמה שאפשר דרך המוזיקה".

באיזה נושאים אתם עוסקים?

"כל אחד מהקבוצה מתעסק במה שמטריד אותו, אני יותר מתעסק בצדק ומאבקים חברתיים כמו: זכויות עובדים, סקסיזם, הומופוביה, גזענות, צדק חברתי ועוד".

האם אתה באמת חושב שאפשר להזיז משהו דרך מוזיקה?

"אני חושב שזה עוד כלי. ברור לי שזה לבד לא ישנה, אבל בהחלט אפשר לחבר את זה לעוד דברים שקורים כמו התארגנויות חברתיות וכמו הפגנות ומאבקים. אני אישית גם פעיל בתנועה שנקראת מאבק סוציאליסטי, מדובר בארגון של עובדים, סטודנטים ופנסיונרים שלוקח חלק במאבקים חברתיים בארץ".

 

"כשהיא אומרת לא, ללא היא מתכוונת
כי לא זה לא, ולא שום מילה אחרת
כשהיא אומרת לא, אז ללא היא מתכוונת
כל המטרידים אצלי על הכוונת!"

(מילים: עומר פינצ'וק)


תגיד, למה דווקא היפ הופ?

"תמיד עסקתי במוזיקה, אבל זו מוזיקה שאני מאוד מתחבר אליה, גם בקטע חברתי, עם הסגנון במוזיקלי והמסר. זו מוזיקה מאוד ורבלית, ניתן להעביר דרכה הרבה מסרים ותכנים בזמן קצר".

קיים היום היפ הופ ישראלי?

"בהרבה מובנים קצת מתחת לפני השטח ובמקומות צדדים. אבל זה בהחלט משהו שתופס תאוצה בשנים האחרונות עם הרכבים חדשים וחבר'ה צעירים שזה כלי עבורם להתבטא, ככה שזו תרבות שצוברת תאוצה".

 

בדרך כלל מוזיקת היפ הופ מתובלת בגסויות.

"נכון מאוד ואצלנו זה ממש לא וזה מודגש. בהופעות שלנו לא ניתן למצוא מילים להשפלת נשים או יחס מיני לגברים או נשים. אנחנו רוצים שכולם ירגישו חופשיים ונינוחים בהופעות".

 

פינצ'וק, שתכנים חברתיים ומוסר גבוה הם חלק אינטגרלי מחייו, שכן בחיי היומיום הינו סטודנט להוראה ועובד כמדריך נוער בסיכון, מבקש להזמין את תושבי העיר והסביבה להופעה של ההרכב, "ב-20 לספטמבר אנחנו מופיעים בלבונטין 7 בת"א, מקיימים ערב בעקבות שנות ה-90 שדרכו קצת נחווה את השנים האלו לפני שדיברנו דרך הווטסאפ, כשעוד הייתה תמימות. אני מזמין את כולם לבוא, לשמוע ולראות".

יבנה, אגב מבחינתנו היא בירת הראפ של ארצנו, ללא עוררין, "צמחו ביבנה ענקים כמו מוקי, שב"ק ס', חלוצי החלל, שחר סויסה ועוד, ככה שיבנה אמורים להבין במוזיקה הזאת".

 

 "הגיע הערב, הולך לשתות

חבר אומר לי "בוא נתחיל עם בחורות,
עכשיו יש לי סיכוי,
לקחתי שיעור
במרכז לאומנות הפיתוי"
זה כל כך דפוק והזוי
להשתמש בשיטה של מניפולציה ודיכוי
תגיד לי מה לא ברור פה?
מה לא ברור?
שהיא אומרת לא, זה לא! זה לא! זה לא!
וכאן נגמר הסיפור!"

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה