באחד המשחקים הגדולים ביותר שנראו בשבזי, אליצור יבנה הייתה קרובה לניצחון אחרי קאמבק מטורף אבל לבסוף נכנעה לאיכות ולעומק של האורחים מעפולה וזה נגמר בתוצאה 93-90. 400 צופים אמיצים במיוחד הגיעו לחזות במשחק ענק. ביום שלישי תתארח הקבוצה בנתניה.

איגור מאיור. כמעט קאמבקכתב- ארז זנו  צילום- חסדאי כהן

 כשיש בחוץ גשם זלעפות וקור מקפיא, לא פחות מ 400 אוהדים, רובם צעירים מאוד, החליטו להגיע ביום שלישי למשחק הכדורסל נגד הפועל עפולה. במקרה או שלא, החליטו שתי הקבוצות כנראה לפצות את הקהל או יותר נכון לכבד אותו על כך שהגיע במזג האוויר החורפי והעניק לו את אחד מהמשחקים הגדולים ביותר שנצפו בהיכל המזדקן של שבזי. רגע לפני שעוברים להיכל החדש על שם רלף קליין ז"ל, משאיר ההיכל בשבזי מזכרת נאה בדמות המשחק הפנטסטי הזה. תזכורת קצרה. עפולה היא אחת מהקבוצות הפייבוריטיות ביותר לעלות ליגה. עד כה יש לה הפסד אחד בודד ועם סגל נפלא של שחקנים ושני זרים איכותיים ביותר, פניה לליגת העל. יבנה מצידה מעמידה חבורה של צעירים רעבים שרק חיפשו מקום עם קיבולת נאה של דקות משחק ואת זה ביבנה, עם המאמן אוהד יתום, יש בכמויות.

נאור שרון. מאוכזב מקבלת ההחלטות בדקות ההכרעהואם כל זה לא חסר אז השבוע, יומיים לפני המשחק עצמו, עזב את הקבוצה איתן רוטנברג, אולי השחקן הוותיק בקבוצה והחליט לעבור לכפר סבא. ביבנה, נכון לעכשיו, אין לו כרגע שחקן חדש שמחליפו ולכן הסגל קוצר במעט. ועכשיו לכדורסל עצמו. כבר מההתחלה שלטו האורחים בעזרתם של סטו דאגלס וחואקין שוכמן. לכל אורך הרבע רדפו שחקני יבנה אחרי העפולאים אבל כעבור עשר דקות של משחק לוח התוצאות הראה 22-13 לאורחים. אגב, שוכמן משתמש בכרטיס הכפול שלו והוא גם משחק בגליל/גלבוע מליגת העל, שם פתח בחמישייה השבוע, מה שמראה במעט על הסגל של האורחים. ברבע השני בערך אותו הסנריו. יבנה רודפת אחרי עפולה אבל לא נותנת לה יותר מדי מרחק. 2 דקות לסיום החצי הצליחה יבנה לעשות מיני ריצה ולמצק ל 36-32 אבל 12 נקודות רצופות סגרו כמעט לחלוטין את הסיפור ובמחצית 48-32 וזה נראה כבר קשה מאוד, בטח כשמאזן הכוחות מאוד מאוד ברור. המחצית השנייה הייתה המשך ישיר לסיום החצי הראשון כשהקבוצה מעיר הגרעינים לא מפסיקה לקלוע וביבנה בקושי מצליחים לעבור את החצי והתוצאה כבר צומחת לשיא של 22 נקודות (54-32) ונראה שהמשחק הולך לגארבג' טיים מוחלט עד הסיום. או אז, החליטו הבחורים של יתום להתעורר על עצמם ולהימנע ממפח נפש במגרשם הביתי.

נאור שרון, אולי השחקן המוכשר ביותר בחבורה הצעירה הזאת, החליט לקחת על עצמו קצת יותר את המשחק ובמספר חדירות עם שילוב של שלשות שלו ושל איגור מאיור, ההפרש החל להתקזז עד כדי 11 בלבד (61-50) כשנותרו 4 דקות לתום הרבע השלישי. בנוסף, יבנה הצליחה להכניס את הזר הטוב בליגה, שאנון שורטר לבעיית עבירות והחלה לחדור עליו. יבנה לחצה, נלחמה, קפצה על כל כדור וסוף הרבע הסתיים 65-61 פתוח לחלוטין לקראת הרבע האחרון. ההפסקה בת שתי הדקות לא עצרה את הסחף היבנאי ואחרי שתי דקות בתוך הרבע הצליחה יבנה לעשות את הלא יאומן ולהפוך את התוצאה 70-71 לטובת יבנה. לראות ולא להאמין. צעירי יבנה המשיכו בלהט המשחק ועלו עד כדי 71-79 מטורף ביותר כשנותרו 6 דקות לתום המשחק. עפולה התאפסה על עצמה והחלה בריצה משלה עד כדי נקודה בלבד. איגור מאיור, בשלשה ענקית הצליח עוד לעלות לארבע הפרש (79-83) כשנותרו שתי דקות וחצי לסיום ובאותו הזמן שורטר גם יצא בחמש עבירות אבל שחקני עפולה קלעו מהעונשין, יבנה החטיאו. הניסיון בא יותר לידי ביטוי וכשנותרו 6 שניות לסוף כשיבנה בפיגור שלוש, לא הצליחו וויליס ושוהם להשוות והמשחק נגמר באכזבה רבה 93-90 לטובת עפולה.

למרות זאת, ביבנה מאוד אהבו את הפייט של הבחורים והריעו במשך דקות ארוכות לבחורים בצהוב. מיד לאחר המשחק התראיין הגארד נאור שרון ודיבר באכזבה על ההפסד "היה משחק קשה ומגיע להם כל הקרדיט. ברגעים האחרונים לקחנו החלטות לא נכונות וזאת התוצאה. אני מאוד מאוכזב ואני מצפה שבפעם הבאה נדע לצאת ממשחקים כאלה מנצחים"

 

- יוצא לי לדבר לא מעט עם המאמן שלך והוא אומר, כן זאת הקבוצה. משחק של אנרגיה, של ריצה וגם של חוסר ניסיון. אתה גם מרגיש את זה?

 

" כן תשמע, יש פה בחורים צעירים שרוצים להצליח ואנחנו משתדלים לשמוע להוראות ולעשות את העבודה שלנו כמו שצריך"

 

 

 

 

המהפך של יבנה הראה כי אסור לעולם לוותר על המשחק מוקדם מהצפוי וכי ליתום יש סגל עם בחורים נפלאים, גם אם הם חסרי ניסיון. בליגה הזאת כבר הוכח אינספור פעמים כי אין שום סיבה להוציא סכומי כסף רבים על שכירי חרב כשיש כל כך הרבה צעירים מוכשרים שמחפשים את דקות המשחק שלהם ומוכנים להשתטח על הפרקט בשביל זה. אם יש נקודת תורפה אחת שיתום חייב לשים עליה דגש הרי זה הזרים. אם וויליס הוא עוד איכשהו סביר פלוס שנותן תפוקה סבירה אז הזר השני כריס יודופיה ממש לא הצליח להתאקלם בנוף הליגה השנייה בישראל. דווקא יודופיה הגיע על תקן הזר הבכיר יותר ואף הקפטן של הקבוצה אבל יודופיה מרבה להיכנס לבעיית עבירות ומתקשה לעשות נקודות ברמה מספקת. גם הפעם סיים יודופיה עם 6 בלבד ובשביל זר זה מעט מדי.  בכל אופן, כרגע יבנה נמצאת עם מאזן אכזרי ביותר של שלושה הפסדי בית בית. בקבוצה כמובן שירצו לתקן את זה אבל במשחק הקרוב תצא אליצור למשחק חוץ קשה בקופסל בנתניה מול הקבוצה המקומית. ליבנה יש עד כה שלושה ניצחונות חוץ ויהיה מעניין לראות  האם החבורה הצעירה מסוגלת לנצח גם במגרש הסופר קשה הזה. כזכור, יבנה כבר הספיקה להפסיד העונה לנתניה, בבית, במסגרת גביע המדינה. בהצלחה


 
$(function(){setImageBanner('e1ece3cd-4703-4a57-9c3e-d79fb0045f45','/dyncontent/2017/12/12/e9de5294-91aa-4b94-9177-d3c263a77bf6.gif',3011,'עצמי אירועים',525,78,false,32800,'Image','');})
$(function(){setImageBanner('97002bdd-e80b-4f4e-ac85-2acc879fc217','/dyncontent/2017/12/12/20467d86-4612-49fd-a8e8-466494a1b637.gif',3015,'עצמי עסקים',525,78,false,32801,'Image','');})
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה