אליצור יבנה רשמה את ניצחונה הראשון העונה אחרי תצוגת כדורסל מרשימה ביותר בניצחון 99-81 על קבוצת הצמרת של קרית אתא. מאיור השתגע עם 28 נק', יודופיה חיסל את המחשבות על עזיבתו עם משחק ענק. בשלישי הבא תצא הקבוצה לרמת השרון. בהצלחה

כתב- ארז זנו

צילום- חסדאי כהן

  

לפעמים כל מה שצריך בספורט בכלל ובכדורסל בפרט, זה סבלנות. אליצור יבנה הגיעה למפגש מול קרית אתא כשהיא עם 3 הפסדים רצופים. הכי קל היה להנהלה לבצע זעזועים, שינויים והחלפת שחקנים אבל כנראה העונה (בניגוד גמור לשנים הקודמות) במנהלת של יבנה יש אורך רוח קצת יותר ארוך מאשר בדרך כלל והאמונה באוהד יתום שיצליח להוביל את הקבוצה להישגים יותר טובים, מתחילה לעשות את שלה. לפני המשחק הדליק הר לרר את הנר הראשון בחנוכייה בטכס שהפך כבר למסורת. אמנם מדובר באליצור ולא מכבי אבל יבנה עמדה בציפיות וניצחה בחג במכבים. לא יודע אם אפשר לקרא לזה נס אבל יבנה עשתה ניצחון גדול מאוד. לא מעט פעמים העונה אליצור הובילה בדקות הסיום אבל הפסידה אחרי אינספור שטויות. הפעם, ידה של יבנה הייתה על העליונה והשחקנים רשמו לעצמם וי גדול מאוד עם ניצחון חשוב ותאמינו או לא, בפעם הראשונה העונה לעיני הקהל הביתי התומך והאוהב. 350 הורים, ילדים, שחקני המחלקה ואוהדים נאמנים של הקבוצה ראו את הרב לרר מברך את הקבוצה ומדליק נר ראשון של חנוכה ולאחר מכן את אתא פותחת חזק מאוד את המשחק וכעבור 4:30 דקות בלבד עושה 20 נקודות. אליצור הייתה במשחק בזכות נקודות של יודופיה שהתעורר על עצמו אחרי שכבר היה רגל אחת מחוץ למועדון עם מחשבות על החלפה. יתום, כמו ההנהלה, החליטו להתאזר בסבלנות ויודופיה החזיר במשחק ענק ובאנרגיות מטורפות על הפרקט. את הרבע הראשון סיימה יבנה ב 22-27 לזכות האורחים. ברבע השני גם אבי פוגל ואיגור מאיור נכנסו לעניינים והפכו את התוצאה. נאור שרון לקח על עצמו את ניהול המשחק ומארק טינדל עשה כמה נקודות יפות אבל עדיין ניכר כי הוא מסיר מעצמו חלודה. המאמן יתום טוען כי כשזה יקרה טינדל ישדרג את כל אליצור בצורה משכנעת. יבנה רצה עד סוף המחצית ו20 הדקות הראשונות הסתיימו בתוצאה 48-42 לטובת יבנה. ברבע השלישי הצליחה יבנה כבר לעלות ליתרון דו ספרתי (62-51) אבל האורחים מהקריות, שרואים עצמם מתמודדים עד הסוף על הזכות להיכנס לסדרת הגמר, לא ויתרו וצמצמו את ההפרש והרבע השלישי הסתיים 68-60 לזכות יבנה, יתרון יחסית נזיל. ברבע האחרון, כשכבר נדמה היה שאתא מצליחים לעשות את המהפך המיוחל מבחינתם וצמצמו ל 71-73 היה זה יודופיה עם 6 נקודות מטורפות שכללו שתי הטבעות שכוללות סל ועבירה החזיר ליבנה את ההפרש ליותר נח. גם אז אתא הצליחה לצמק אבל איגור מאיור, קלע מחונן ומדהים הפגיז ב 9 נקודות רצופות תוך דקה, העלה בחזרה את יבנה ליתרון דו ספרתי וגמר את המשחק באופן סופי. עד הסוף טינדל שיפר לעצמו קצת את הסטטיסטיקה אבל זה בסדר גמור, הוא עדיין צריך להכיר את הסלים בשבזי (עד שההיכל החדש יהיה מוכן באופן סופי) ולקלוע בהם ברגעי האמת. איגור מאיור, שסיים עם שיא אישי של 28 נק', יודופיה שמעבר לנקודות גם הוריד 14 ריבאונדים ונאור שרון המצוין הם הטריו המובהק של יבנה. בתום המשחק דיבר המאמן יתום על המצב וגם החמיא לבוסים שלו "אני חושב שלפני הכל צריך להסיר את הכובע בפני ההנהלה שידעה לשמור על איפוק ולא לעשות מהפכים עקב שלושת ההפסדים. מבחינת המשחק אני חושב שהבאנו הרבה אנרגיות על המגרש. הפעם לא עשינו שטויות ברגעי האמת. זה אמנם היה נראה כי אנחנו שוב הולכים להפסיד אבל הבחורים ידעו שזה חייב להיות המשחק שלהם. עשינו ניצחון חשוב מאוד לעיני הקהל המדהים שלנו שזכה לראות ניצחון ראשון בבית ואני מקווה שרק נמשיך ככה"

 

- יודופיה פתאום התעורר ומאיור השתגע

 

"(צוחק) כן איגור אנחנו יודעים מה הוא שווה. הוא עשה כמה נקודות קריטיות וטוב שיש לנו אותו. כריס כבר היו עליו מחשבות אבל אני שמח שידענו לחכות שהוא יתפוצץ ככה. מעבר לנקודות והסטטיסטיקה הוא היה בכל מקום על המגרש. מארק הוא השחקן עם הכי הרבה טריפל דאבל בליגה הזאת אז ככה שיש למה לחכות ולצפות ממנו"

 

הגארד נאור שרון  העדיף בעיקר לדבר על ההגנה של הקבוצה שלו "האינטנסיביות בהגנה הביאה לנו את הניצחון. התחלנו לא טוב כשההתקפה של קרית אתא עשתה עלינו כמה נקודות קלות בהתחלה. עשינו את ההתאמות שלנו, העלינו הילוך ובסוף הבאנו ניצחון חשוב מאין כמוהו"

 

- ניצחתם קבוצה מהמקום השלישי. מה זה אומר על היכולת והמטרות שלכם?

 

" אני חושב שאנחנו פשוט חייבים להמשיך במגמת ההשתפרות. הגענו אחרי שלושה הפסדים והצלחנו לשמור על עצמנו מטעויות בסוף המשחק"

 

ביום שלישי תצא יבנה למשחק חוץ מול רמת השרון שצמודה לאליצור בטבלה. עבור יתום וחבורתו מדובר במשוכה חשובה מאוד. ניצחון, והשמינייה הראשונה נמצאת בהישג יד. יבנה כבר הוכיחה כי משחקים כאלה תלויים בה. אם הקבוצה תצליח להביא את האנרגיות ואת האחוזים המדהימים מהשדה, היא גם תנצח אותו. בהצלחה


 
$(function(){setImageBanner('31c90be0-ea22-45da-bd84-d05a4c1ab357','/dyncontent/2017/12/12/e9de5294-91aa-4b94-9177-d3c263a77bf6.gif',3011,'עצמי אירועים',525,78,false,32800,'Image','');})
$(function(){setImageBanner('bac32e84-fa7d-4d8c-b1bf-a83e98da8794','/dyncontent/2017/12/12/20467d86-4612-49fd-a8e8-466494a1b637.gif',3015,'עצמי עסקים',525,78,false,32801,'Image','');})
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה