ברגע האמת הצליחה מכבי יבנה לרשום ניצחון גדול ודרמטי 3-2 על הפועל עפולה משער של ליאור ז'אן בדקה ה95 ויבנה קרובה מתמיד לסיים בפלייאוף העליון מאז העפלתה ללאומית.

כתב - ארז זנו

צילום- חסדאי כהן


אברהם גרנט היה רחוק פנדל אחד מלהיות אלוף אירופה. מאז חלה הדרדרות תלולה במצבו המקצועי. כדורגל זהו ענף נזיל לטוב ולרע. כמובן שאין בכלל מה להשוות בין יבנה לבין גרנט אבל יבנה הייתה רחוקה קרן אחת מכישלון מקצועי בעונה לבין סיכוי לא רע לסיים עם עונה סבירה פלוס והכל בזכות קרן אחת בדקה ה95 של ליאור ז'אן.

האמת, זה הגיע ליבנה הרבה לפני אבל מדוע זה לא קרה צריך לשאול את רן בן שמעון שהחמיץ 3 פעמים בצורה שלומיאלית מול השער. אבל במכבי יבנה עסוקים בחגיגות בימים האלה אחרי ניצחון באמת ענק 3-2 על הפועל עפולה, ניצחון שצריך ואמור להספיק להכניס את הקבוצה לתוך הפלייאוף העליון, המטרה המוצהרת של מאמן הקבוצה וההנהלה.

לא היה רחוק שיבנה הייתה מסיימת בתיקו מאכזב מול עפולה אבל כאמור ההתעופפות של ז'אן מעל כולם מכדור הקרן של דוד רביבו שלחה את שחקני יבנה לחגוג ואת אוהדי הקבוצה להרעיד את היציעים. עוד לפני כן, זכו 600 הצופים לראות משחק כדורגל אטרקטיבי שכלל אינספור הזדמנויות, בעיקר לזכות המקומיים היבנאיים.

עוד לפני המשחק עפולה ראתה עצמה כאחת שיכולה להתמודד כשווה על הזכות להעפיל לליגת העל אבל דקות הפתיחה היו שייכות ליבנאים ששלטו יותר במגרש. דווקא לאחר דקות טובות הייתה זאת האורחת שעלתה ליתרון ראשון במשחק כאשר עידו דוידוב מנצל כדור שקפץ מעל כל ההגנה ומול גיא סלם גלגל פנימה בקלות יחסית וזה 1-0, שער שגם הותיר את התוצאה על כנה עד המחצית.

 

בחצי השני המאמן יוסי זוזוט לא התמהמה יותר מדי וערך שני חילופים גדולים כאשר הוציא את דניאל יפרגן וחליל למבין והכניס את טימור אביטן ויוסי תורג'מן. השינוי במשחק לא איחר לבוא ונראה היה כי תורג'מן לקח על עצמו יותר את המשחק והציג יכולת נפלאה. בדקה ה66 הגיע גם הרגע הגדול שלו כאשר עבר שני שחקנים ומסר כדור רוחב בתוך הרחבה, הבלם העפולאי דור מליחי התבלבל עם הרגליים ושלח את הכדור פנימה וזה 1-1 שער שכולו תורג'מן.

יבנה המשיכה עם המומנטום ועם ההזדמנויות וניצלה זאת 3 דקות בלבד לאחר מכן על מנת להפוך את התוצאה. יבנה קיבלה כדור חופשי 22 מטרים אלכסונית לשערו של מאיר כהן.

את הבעיטה לקח אדיר טובות ששלח כדור פצצה היישר לבין חיבורי הקורה וכבש לעניות דעתי את השער היפה ביותר של מכבי יבנה העונה ובטח החשוב ביותר וזה 2-1 מקומי ומהיר. בינתיים נכנס דניאל גרץ על חשבון יוסי אופיר ויבנה, למרות היתרון המשיכה ללחוץ ולהגיע למצבים כשהשיא היה הזדמנות של אחד על אחד של החלוץ רן בן שמעון מול מאיר כהן ובשתי הפעמים ידו של השוער הייתה על העליונה.

מיד לאחר ההחמצה של בן שמעון יצאה עפולה להתקפה וכבשה מרגלי נתנאל גולדמן וזה 2-2 מאוד מאוד מאכזב עבור היבנאים שראו עצמם כבר מגדילים את היתרון. במשך דקות ארוכות שתי הקבוצות חיפשו את ההכרעה כשיבנה בעיקר היא זאת שיוזמת. בדקה ה90 הקוון הרים את השלט האלקטרוני שהראה על 5 דקות תוספת זמן.

לא מעט מאוהדי הקבוצה כבר נטשו את האצטדיון כשבדקה ה95, עמוד מאוד בתוך תוספת הזמן קיבלה יבנה כדור קרן. את הבעיטה לקח כמובן דוד רביבו שבדיוק מופלא מצא את ראשו של ליאור ז'אן שעם כל הלב, הנשמה והניסיון כבש לפינה העליונה את השער הכי חשוב של הקבוצה בשנים האחרונות. החגיגה כמובן הייתה גדולה ושלחה את כולם למחשבונים לראות האם זה יספיק או מה צריך מול אחי נצרת במחזור האחרון על מנת שיבנה תעמוד ביעדיה ותשתחל לפלייאוף העליון. כידוע, ליאור ז'אן  עבר הרבה העונה עם מכבי יבנה.

הוא לא בחור קל ועזב לתקופה. העצבים שלו לפעמים מדברים על המגרש אבל איזה שחקן. פשוט תענוג לעיניים. השחקן הטוב ביותר של הקבוצה במשחק וממש לא קשור לשער שהוא כבש. לקח לפחות שני שערים בטוחים והיה בכל מקום בחלק ההגנתי של יבנה.

טוב יעשו חיים אזולאי וחבר מרעיו אם יצליחו להחתים את ליאור לעונה נוספת. נכס. אין מילה אחרת. ועוד משהו. המאמן יוסי זוזוט קיבל לא מעט ביקורות על החילופים היחסית מאוחרים שהוא עשה במהלך העונה אבל הפעם מגיע לו שאפו. שאפו ענק אפילו.

שלושה חילופים וכל אחד מהם בינגו. שלושת החילופים היו יחסית מוקדמים והם גרמו לשינוי גדול בצורת המשחק של יבנה.

על יוסי תורג'מן נאמרו אינספור מילים. דיברו על ההתנהגות שלו ועל חוסר החשק אבל הבחור מרחוב הדרור הוא הפנטזיונר הגדול ביותר שיש לליגה הזאת להציע. הוא פרפר את שחקני עפולה, גרם לכרטיסים צהובים, הכניס כדורי עומק וזה בנוסף לשער שהוא חצי כבש. תנו לילד לשחק. בשורה התחתונה, ברגע האמת, יבנה הופיעה למשחק הבית האחרון שלה בכושר נפלא ובמשחק מצוין שכל דבר פרט לניצחון היה לא משקף את המצב על המגרש ושחקני יבנה ידעו להתעלות ברגעי האמת וככה נראית קבוצה ווינרית. גם עבור יבנה, זאת לא מילה גסה.

אגב, גם הפעם מבין שלושת השערים, אף חלוץ לא כבש עבור מכבי. ההחמצות הרשלניות של בן שמעון הן רק הסימפטום ונראה כי כל החוד היבנאי קהה מאוד וככה יהיה קשה בהמשך הדרך, בטח מול קבוצות חזקות שבפלייאוף העליון. עכשיו כל מה שנותר הוא לא לבעוט בדלי. הניצחון הביתי העלה את מכבי יבנה למקום השישי עם 40 נקודות אבל האזור שם כל כך צפוף שיבנה עדיין לא הבטיחה באופן סופי את מקומה בין שמונה הראשונות.

הקבוצה תיסע לעילוט, למשחק החוץ מול אחי נצרת, כשטרנזיסטור מוצמד לאוזניהם של אנשי הקבוצה והקהל (סתם, אפשר להסתפק באייפון) ויבדקו כל רגע מה קבוצות אחרות עושות. כמובן שהקבוצה תלויה רק בעצמה וניצחון ישאיר אותה במקום השישי בלי קשר לאחרות כשגם תיקו עשוי רוב הסיכויים להשאיר אותה בעליון.  


 
$(function(){setImageBanner('83f7dea0-dcdd-466f-87de-a51163fe2b68','/dyncontent/2017/12/12/e9de5294-91aa-4b94-9177-d3c263a77bf6.gif',3011,'עצמי אירועים',525,78,false,32800,'Image','');})
$(function(){setImageBanner('5251918d-434c-461b-93e7-9329257a1ff4','/dyncontent/2017/12/12/20467d86-4612-49fd-a8e8-466494a1b637.gif',3015,'עצמי עסקים',525,78,false,32801,'Image','');})
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה