בית"ר יבנה - סיכום עונה



עזיבת השחקנים הגדולה, חילופי המאמנים, הקשיים הכלכליים, העזרה מנותני החסות, הנהירה של צעירי מכבי ומשחק ההישרדות הדרמטי והבלתי נשכח. בית"ר יבנה עברה עונה מטורפת ועכשיו הגיע הזמן לסכם אותה ממספר נקודות מעניינות. תהנו

 

 

 

כתב- ארז זנו

צילום- חסדאי כהן

 

 

 

סביר להניח שגם אנשי בית"ר לא תיארו לעצמם איזו שנה הם צפויים לעבור. לונה פארק. נראה לי שזאת ההגדרה הנכונה. מה לא היה שם. סירוב מוחלט מתמיכה כלכלית עירונית, מגרש אימונים שלא תמיד היה בהישג יד, מאמן שהוחלף לקראת תום העונה, שרשרת של שחקנים שעזבו, פציעה של שוער, יריבה שהתפרקה ובעצם עזרה להציל את יבנה וכמובן ומעל הכל, שחקנים מסורים ששיחקו בשביל האהבה ולא לשם בצע כסף, משהו נדיר במחוזותינו. בית"ר יבנה עברה עונה קשה שהסתיימה מתוק אבל יהיה מאוד אכזרי עבורה אם היא תצטרך לעבור את אותו המסלול גם בעונה הבאה. לא מעט מזל היה לה השנה, מזל שלא בטוח שילווה אותה גם בעונה הבאה. לשם כך הקבוצה תהיה זקוקה לסיוע עירוני בנוסף לנותני החסות התותחים שנענו לבקשת היו"רים . אחרי חגיגות ההישרדות, יחלו שני היו"רים בימים הקרובים את ההכנות לעונה הבאה עם לא מעט סימני שאלה אבל עד אז, נסכם את מה שהיה לנו. ובלי עין הרע, היה לא מעט.

 

 

 

 

 

מאמן

/File/50071לרונן איטח מניות רבות בהקמת הקבוצה, בניית הסגל וכמובן ההעפלה ההיסטורית לליגה ב' כבר בעונה הראשונה של הקבוצה המתחדשת. במשך עונה וחצי הקבוצה הייתה בדמותו וצלמו של איטח שבנה יחידת קומנדו בעונה הראשונה אבל בשנייה לא מעט מאותם שחקנים פנה לעיסוקים אחרים ואיטח בנה מחדש. בליגה ב', הקשיים היו גדולים גם מבחינת המאמן שהעלה את רף האימונים ואת כמות האימונים ועם סגל שונה כמעט בתכליתו בילה את רוב זמנו בתחתית. איפה שהוא במהלך החצי השני של העונה העניינים בינו לבין ההנהלה לא שידרו על אותו הגל ואיטח עזב את הקבוצה. עד היום בכל הזדמנות מודים לו אנשי ההנהלה על התרומה ובצדק. איטח עשה המון למען המועדון הזה. אחרי עזיבתו הגיע דדה בר כליפא, מינוי מאוד צפוי וראוי. דדה עשה מספר שינויים קוסמטים והכניס תנופה שהביאה מספר תוצאות טובות. תוצאות שהספיקו למקום ה 13. בשורה התחתונה המשימה של הקבוצה הייתה להישאר בליגה ובר כליפא עמד במטרה. זה כל מה שחשוב. נכון לעכשיו דדה הוא המועמד היחיד לאימון בעונה הבאה ומה שימנע בעדו להמשיך זה הוא עצמו ועיסוקיו האחרים או אי יכולתו לעמוד בדרישות התפקיד מסיבות כאלה ואחרות. ההנהלה מבחינתה מאוד רוצה אותו.

 

 

 

 

שחקנים

 

/File/335739שילוב בין צעירים לוותיקים. בין בעלי ניסיון בליגות יותר גבוהות לבין מסיימי גיל הנוער של מכבי יבנה. הסינרגיה הזאת בגילאים היא פרי חלומם של מקימי המועדון. מצד אחד שרון זוזוט ושי מור יוסף שעברו הכל בכדורגל והיו ברמות הרבה יותר גבוהות ויחד עם יוגב /File/335740בנישו, אודי מגול ושון כהן  לעומת שחקנים כמו דוראל איטח,  מעוז משיח ומנור חיים. כמובן שאלו רק דוגמאות ויש עוד מספר שחקנים רב שעונה על השילוב. תענוג צרוף לראות את כולם כשהמחנה המשותף הוא שכולם יבנאים. כולם מכירים את כולם ולראות שחקנים שחזרו מפרישה על מנת לשחק בבית"ר מעלה תהיות רבות מדוע הקבוצה הזאת לא הוקמה ממזמן או יותר נכון מדוע התפרקה בשעתה. ההנהלה הנוכחית יודעת שרק מדיניות של יבנאים נטו יעניק לה את הקומפלימנטים שהיא מקבלת ואסור לה לזוז מהמדיניות הזאת בשום סיבה או עילה. הדבר החשוב ביותר הוא כמובן שכל השחקנים, כולם כולל כולם, משחקים ללא תשלום. האהבה שלהם לכדורגל ולמקום גברה על ההיגיון  היחסי שבין בזבוז זמן, השקעה ספורטיבית וימי שישי במקומות מרוחקים. על כך מגיע להם שאפו ענק. אממה, המצב הקיים גרם למערכת להטלטל לא מעט מבחינת השחקנים. שחקנים רבים עזבו ושחקנים רבים צורפו וכנ"ל גם תוך כדי תנועה במהלך העונה. ככה אי אפשר להעמיד הרכבים באופן מסודר ויציבות היא מילה גסה.

 

 

 

 

יוצאי מכבי

 

 בר חליפה, אביב ברכה, נתנאל שטרית, עידן שטרית, אלמוג עזריאל ואלי גודו. לא פחות מ 6 שחקנים עברו השנה מקבוצת הנוער של מכבי יבנה לבית"ר. סביר להניח שמדובר בשישה שחקנים שלא היו מוצאים עצמם יותר מדי בליגה הלאומית ובטח שלא משחקנים באופן קבוע. האלטרנטיבה בליגה ב' היא מצוינת עבורם ומדובר ב WIN-WIN עבור כולם. השחקנים צוברים ניסיון על כר הדשא, מכבי משפשפת את השחקנים שלה בתקווה להחזיר אותם אליה יותר טובים ובית"ר זוכה בשחקנים רעבים שרוצים להוכיח עצמם. ככה צריכה להיות ההתנהלות בין שני המועדונים ולא מן הנמנע שגם בעונה הבאה המעבר יהיה פתוח ליוצאי מחלקת הנוער של מכבי. ממש שת"פ לעניין.

 

 

 

 

הנהלה

 

/File/335742שני היו"רים הם אשר שטרית וגבי עזרא. דני שמואל עוזר מבחוץ ואשר שטרית (לשעבר המנהל במכבי יבנה) הוא מנהל הקבוצה. גם שטרית וגם עזרא הזרימו בשנתיים האחרונות כספים רבים על מנת להעמיד את הקבוצה על הרגליים. בנוסף, הם אלה שמתנהלים מול ההתאחדות, מארגנים הסעות, מתאמים משחקים ובעצם עושים הכל. השניים הם גם אלה שמדברים עם העסקים בעיר ומביאים את תמיכתם ואת חסותם ובעצם הרוח החיה במועדון כשדנה שטרית, אשתו של אשר, עוזרת בכל מה שקשור למנהלה, טלפונים, הודעות ואף התנהלות מול גורמים בהתאחדות לכדורגל. ללא ספק מדובר בעבודת קודש אך נראה כי ללא תמיכה עירונית יהיה להם קשה מאוד להעמיד קבוצה ראויה על הרגליים גם בעונה הבאה

 

תקציב

בהמשך ישיר לפסקה הקודמת, התקציב לעונה הבאה כרגע לא ידוע. בשבועות האחרונים נערכו פגישות בין אנשי המועדון לבין גורמים בעירייה שהסכימו כי הקבוצה זקוקה לתמיכה עירונית. גם ראש העיר נפגש עם השניים והתרשם מהתנהלות ומדיניות המועדון. כל זה כמובן חייב להיות מתורגם לכסף אחרת שום דבר לא באמת שווה משהו. בשנתיים האחרונות התנהלה הקבוצה עם כספים שהזרימו שטרית ועזרא כשגם דני שמואל עזר לא מעט. בנוסף אליהם, נותני החסות היו אלה שעזרו עם תמיכה נוספת ובעצם הצליחו להעמיד תקציב כולל של 180 אלף שקלים בעונה הנוכחית, כסף שהלך לרישום, ביטוח, הסעות, תלבושות, ציוד, כביסה, אבטחה, התאחדות, שופטים ומאמן. בדיוק כמו בעונה הראשונה, גם הפעם השחקנים שיחקו ללא שום תשלום ובעצם תרמו מזמנם, סיכנו את בריאותם והעבירו שישי אחר שישי במגרשי הכדורגל ברחבי הארץ במקום להיות עם משפחותיהם. ככה אי אפשר להמשיך.

ספונסרים

/File/50228אפשר להגיד האוויר לנשימה של המועדון הזה. בלעדיהם לא בטוח כלל שבית"ר הייתה עומדת על הרגליים. בהיעדר עזרה כלכלית מהעירייה, היו אלה הספונסרים שעזרו לשני היו"רים להעמיד את סכום הכסף המינימלי שדרוש לקבוצה למשך כל העונה. הראשון היה שולי מזוז שבעזרת "סיטונאות מזוז" הביא את הסכום הראשוני ועל כך קיבל את הזכות לפרסם בחזית חולצת המשחק. אחריו נענו לבקשה גם אנשי "הסעות סיטון" שעזרו בכל מה שקשור לאוטובוסים למשחקים (כולל משחק החוץ באילת, משחק שעלותו בלבד הגיעה ל 18000 ₪. ) סיטון נמצאים בגב החולצה. לאחר מכן המכבסה קלין פור יו נענו לבקשת אנשי הקבוצה ועשו שת"פ בכביסות וזכו לקבל פרסום על המכנס. אודי גזיאל, שחקנה של הקבוצה מאוד התרשם מהמיזם כולו ותרם גם הוא כסף ועל כך קיבל חסות בכתף, החולצה. יוסף ברדה עבודות עפר תרם כסף נכבד למועדון ואחרון חביב היה חייקה אדרי שנענה לחיזורי המועדון, תרם גם הוא למען קיום המועדון ועל כך קיבל פרסום בבטן החולצה. כל אחד ואחד מבין התורמים/ספונסרים יכול לראות עצמו כחמצן של המועדון הזה שלמרות צניעותו, גודלו וגילו, מצליח להזרים כסף חיצוני מאנשי עסקים שרואים במועדון משהו חיובי לעיר. נקווה רק כי בעונה הבאה תהיה היענות לא פחות גדולה שתעזור גם לתת לשחקנים כמה שקלים כמשכורת

 

קהל

/File/335743באחד המשחקים אמר אחד האוהדים כי בית"ר נותנת לו את התירוץ לצאת מהבית בשישי בצהריים ומביא איתו גם את הילד. אמנם מדובר בהלצה אבל הכוונה היא נכונה ואמיתית. כשבית"ר משחקת בבית, היא מביאה לקצלה ארנה באופן קבוע בין 150-200 אוהדים מקומיים שמשוועים למשחקי כדורגל ביבנה. עם הזמן הכמות רק הלכה וגדלה ומספר רב של אוהדים לא מוותרים על אף משחק של הקבוצה הצנועה. אז נכון שהכמות יכולה וצריכה לגדול אבל הי, מדובר רק בעונה השנייה בסך הכל של המועדון שהעביר עונה מקצועית לא טובה. אגב, ראשי בית"ר נמצאים בדילמה. אם הקבוצה תעבור לשחק באצטדיון המשופץ (מתישהוא) המתקן אמנם יהיה טוב יותר (בלשון המעטה) אבל האווירה בקצלה ארנה הרבה הרבה יותר אינטימית ועבור מועדון כמו בית"ר מדובר בעניין משמעותי. 


 
$(function(){setImageBanner('94eb00b8-57b0-4998-9ac3-f99c6d8574f7','/dyncontent/2017/12/12/e9de5294-91aa-4b94-9177-d3c263a77bf6.gif',3011,'עצמי אירועים',525,78,false,32800,'Image','');})
$(function(){setImageBanner('0795bb74-9d8c-47c0-8941-930a6d9d64ba','/dyncontent/2017/12/12/20467d86-4612-49fd-a8e8-466494a1b637.gif',3015,'עצמי עסקים',525,78,false,32801,'Image','');})
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה