נוגע בשמיים



אוראל לוי בן ה 19 הוא הישראלי ושחקן הכדורסל הכי גבוה בארץ . בחור הישיבה "נווה הרצוג" מניר גלים הגיע לאליצור יבנה על מנת לעשות את עונת הפריצה שלו. המבטים, ההקנטות, המיטה בצבא, השילוב של הדת, החינוך של ההורים והעבודה הקשה. אוראל בעיקר, בא לדבר כדורסל

 הכי גבוה בארץ. אוראל לויצילום- חסדאי כהן

 

כשאוראל לוי עובר ברחוב קשה מאוד לפספס אותו והוא זוכה לאינספור הערות ומבטים. הוא לא סלב או משהו כזה ולא איזה ספורטאי מוכר. הוא פשוט גבוה. גבוה מאוד. בעצם, הכי גבוה שיש. לוי בן ה- 19 מתנשא לגובה של 2.17 מ' ונכון להיום הוא לא רק שחקן הכדורסל הכי גבוה בליגה, אלא הישראלי הכי גבוה בארץ. כיאה למצבו וגובהו, גורר לוי הרבה מאוד שאלות, מבטים ולפעמים גם הצקות. לוי, בחור ישיבה עד לא מזמן, מחייך לכולם וכבר מכיר את כל השטיקים, זריקת המילים, הבדיחות וסתם נעיצות מבטים. הוא חי עם זה בשלום ואם בעבר היה מעט נבוך, אז גם זה נעלם כלא היה.

סנטר קבוצת אליצור יבנה הגיע מהאקדמיה לכדורסל ובימים אלו הוא לא מפסיק ללמוד איך לעבוד על המגרש. המורה שלו זה כריס גסטון כוכב הקבוצה ונראה כי ממשחק למשחק הבחור הגדול של יבנה מבין לאן הוא הגיע ובאיזה ליגה תחרותית הוא נמצא. בכל פעם שהוא עולה על המגרש מגיע זמן השאלות של אוהדים אורחים שתוהים לפשר גובהו. לוי הוא אטרקציה למרות שהוא לא רואה עצמו ככזה. הוריו, נילי ואיתי כבר מנוסים בכל מה שנוגע אליו ודי רגילים נוכח השאלות. יש להם 4 ילדים, כולם גבוהים. זה מהגנים. גם הם די גבוהים. "מגיל קטן הכנסנו את הילדים שלנו לכדורסל. זה ספורט שאנחנו מאוד אוהבים בבית. כמובן שזה משתלב ביחד עם הדת ולא במקום. אני די גאה לראות את אוראל נוטל ידיים, מברך, מתפלל וגם משחק כדורסל. זה לא חייב לבוא אחד על חשבון השני" אומר האבא איתי כשנילי לידו מהנהנת בראשה בהסכמה ומוסיפה "כמובן שהדת היא לפני הכל אבל לא סתם הכנסנו את כולם לעולם הכדורסל. אנחנו רואים בזה משהו חיובי וכולנו סביב זה". מבחינת אוראל, השאלות על גובהו והאנקדוטות סביב זה לא כל כך חשובות, מה שחשוב זה אך ורק ההתעסקות בכדורסל. שם הוא שואף להתקדם.

עם ההורים איתי ונילי. חינוך עם ערכים

-          אוראל, בוא נדבר קודם כדורסל. איך הולך לך עד כה ביבנה?

" בסדר גמור. היה לי ממש טוב ואז הגיעו השמירות בצבא. אני מתחיל לחזור לעצמי בימים האלה ולהיות יותר טוב ממה שהייתי"

-          יש לכם פתיחת עונה טובה. מה השאיפות? האישיות והקבוצתיות?

"ברמה האישית הייתי שמח להילחם לקבל יותר דקות וכמובן לתת את כל כולי למען הקבוצה אם זה בנקודות, ריבאונדים וחסימות וברמה הקבוצתית לעשות כמה שיותר ניצחונות ולהיכנס לפלייאוף העליון".

-          אתה מרוצה מהתהליך שאתה עובר בקבוצה?

"בהחלט. אני מרגיש שאוהד מאמין בי ומעניק לי ביטחון ונותן לי כמה דקות שהוא יכול. אני משתדל לתת מעצמי כמה שיותר ועם עבודה קשה אני מאמין שאקבל עוד ועוד הזדמנויות ראויות להוכיח את עצמי".

 תומכים בו ומלווים אותו למשחקים

מדובר בבחור חמוד מאוד. חיוך ביישני ועם רצון עז להצליח. בכל פעם שהוא עושה פעולה טובה בדקות המעטות שהוא מקבל, הוא מוסיף תנועת אגרוף וחיוך של הצלחה. נכון לעכשיו הוא ממצה אחוז קטן מהפוטנציאל שיש בו וגם הוא יודע שרק בזכות עבודה קשה הוא יקבל את הדקות שמגיעות לו. בכל זאת, מדובר בחייל צעיר ויש לו עוד הרבה עד לאן להתפתח.

 

-          בין היכולת המקצועית שלך לבין הפוטנציאל הגלום בך, יש תהום ענקית. איך משפרים את היכולות שלך וממקסמים את הנתונים על המגרש?

"אני עובד עם כריס (גסטון) ואני עובד עם אוהד על מנת לשפר את הקואורדינציה שלי ואת הקפיצות והיכולות בהגנה ובנוסף עובד גם באופן עצמאי. אני כל הזמן מחפש להשתפר"

-          אתה חייל בצבא. מה תפקידך?

"מש"ק דת".

-          אז אתה מש"ק דת הכי גבוה על מדים. איך מסתדרים?

"מבחינת מדים דאגו לי. אמנם בשמירות הייתה לי בעיה עם המיטה אבל אני בסדר עם הכל. יש לי גם נעליים במידה שלי, מידה 51".

-          איך אתה עם ההערות של החיילים?

"באמת שבסדר גמור. יש הרבה הערות אבל אני כבר רגיל לזה, אני מקבל את זה באהבה".

-          לצערי אני מניח שגם יש או היו הקנטות?

" אתה צודק, אבל גם זה עובר וגם את זה אני מקבל בהבנה".

-          איך השילוב של הכדורסל עם עולם הדת?

" אני מאוד אוהב את שני העולמות וזה כמעט ולא מתנגש לי. הפעם היחידה זה כשאני נמצא בחו"ל או לפעמים כשיש אימונים בשעון קיץ כשהשבת יוצאת מאוחר והאימונים סמוך לכך. בגדול, אני ממשיך לשמור על אורח חיים דתי, אני מתפלל שלוש תפילות ביום, שומר כשרות וכל מה שצריך".

-          לפני 5 שנים היה פה בחור אלמוני עם גובה של 2.12 מ' ופוטנציאל ענק. קוראים לו אלכס צ'וברביץ' והיום הוא חלק בלתי נפרד מנבחרת ישראל. אתה מסתכל למקומות האלה?

"כן בהחלט. אני רואה אותו ושמח על ההתקדמות שלו. ברור שיש לי רצונות להגיע רחוק ואני עוד צעיר. צריך להתקדם לאט לאט ואני מאוד רוצה לעשות את קפיצת המדרגה הזאת".

 

 


 
$(function(){setImageBanner('5e4b6e27-69ec-495f-b106-eac409784034','/dyncontent/2017/12/12/e9de5294-91aa-4b94-9177-d3c263a77bf6.gif',3011,'עצמי אירועים',525,78,false,32800,'Image','');})
$(function(){setImageBanner('cfc540af-f3af-45a8-b186-5509a5c45ceb','/dyncontent/2017/12/12/20467d86-4612-49fd-a8e8-466494a1b637.gif',3015,'עצמי עסקים',525,78,false,32801,'Image','');})
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה