אני מאשים



אחרי שעבר כמעט הכל בספורט הישראלי וראה כיצד מבזבזים לנו את שחקני הנוער, מדבר נמרוד בני על תחלואי הספורט הישראלי וכיצד ניתן לשקם אותו

צילום- חסדאי כהן

לנמרוד בני יש הרבה מאוד מה להגיד. אם זה על מצב הכושר הגופני של הכדורגלן הישראלי או על המנטליות המקומית. בכל זאת, מדובר באחד מאנשי הכושר הוותיקים ביותר שיש בענף ואחרי עשרות שנות אימונים אישיים וקבוצתיים הוא בעיקר כועס. כועס על המערכת הספורטיבית שלא דורשת יותר מהשחקן הישראלי וכועס על המנטליות של אותם צעירים שבעיקר מה שמעניין אותם "זה הג'ל בשיער ועם איזו דוגמנית לצאת" כלשונו.

הוא בן 63, עובד בין היתר בשיווק באזור הצפון ומכיר את כל המי ומי ש הכדורגל הישראלי. לא מעט מאמנים ביקשו את שירותיו ונראה כי הוא הצליח לשמור על קשר עם אותם חברים למקצוע בתור מומחה להקניית כושר ואתלטיות לכדורגלנים ושחקני כדורסל. לא מעט מבקשים את עצותיו וחובה לציין כי הוא מאוד מאמין בדרך שלו, בסגנון האימונים שלו ומעל הכל בתכנית העבודה ארוכת הטווח שלו. "עם תוצאות אי אפשר להתווכח. מי שעובד נכון ובצורה יציבה הוא גם יגיע הכי רחוק. אני רואה את זה בכל פעם מחדש אצל השחקנים שעובדים חזק על עצמם ורואה את זה אצל אחרים שבעיקר עובדים על עצמם".

הוא אימן לפני מספר שנים ביבנה ולאחר זמן מה בא עם הבטחה "אם נמשיך באותו קצב של אימונים, קבוצת הילדים הזאת תיקח את אליפות הנוער. אני מבטיח לכם" כבר באותה עונה סיים מאמן הכושר הוותיק את תפקידו וההבטחה נותרה כסימן שאלה בלבד. מעבר לאימוני הקבוצות בעבר, עזר בני למספר שחקנים מקומיים להתקדם ולעקוף אחרים בכל מה שקשור לכושר גופני אבל לא רק. "שחקנים צריך לדעת לטפח. אם זה בכושר ואם זה בשאר הדברים שיעניקו לו את החממה האופטימלית להיות שחקן מצטיין על המגרש ומחוצה לו". כשבני אומר מחוצה לו הוא מתכוון בעיקר לעניין החינוכי. "כל שחקן כדורגל צריך להוציא בגרות. אין דבר כזה לשחק במקום ללמוד. כדורגלן הוא מודל לחיקוי ואחד כמוהו חייב להיות תלמיד טוב. אסור למאמנים ולהורים להזניח את הדבר הכל כך חשוב הזה"

- מה אתה חושב על קבוצות הנוער של יבנה?

" אומר לך את האמת, אעדיף לענות על זה ברמת הנבחרות ולא לדבר ספציפית על קבוצה כזאת או אחרת. תסתכל על הנבחרות הצעירות שלנו. תמיד הייתה להן הצלחה. לפני זמן מה ניצחנו את נבחרת הנערים של סרביה אבל בבוגרים הפסדנו. בילדים הפערים מאוד קטנים אבל ככל שגדלים זה הופ ליותר ויותר קריטי. למה אנחנו בארץ לא יכולים לעבוד קשה כמו הסרבים? למה הם יכולים להצליח ואנחנו לא? עניין של כושר ומנטליות של השחקן. עם כל שחקן שעבדתי והייתי קרוב אליו, הוא הצליח".

בני לא כל כך אוהב לדבר על הדברים שהוא עושה ועשה עם כל מיני שחקנים אבל מבחינה מקומית אפשר להזכיר את דור סעדון, אהרון בן שימול. השחקנים האלו הגיעו גם לנבחרות. עבור בן שימול, יבנאי שמשחק באשדוד, מנבא בני עתיד מזהיר. "איזה בחור נפלא יבנה מפספסת. אחד השחקנים הכי טובים בנוער של אשדוד שגם משחק בנבחרת הנערים של אלון חזן. מעבר לכך שמדובר בבחור מוכשר הוא גם אוהב לעבוד. מותק של ילד.

כשבני מדבר על בן שימול עיניו נוצצות "הוא בחור נפלא שמגיע לו שיילך רחוק בעתיד. תעקבו אחרי השם הזה ותראו" מבטיח מאמן הכושר הוותיק שמגיע עם אג'נדה ברורה של עבודה בשילוב מעטפת של תמיכה הכרחית לשחקן"

 

הסברת לי גם שיש בעיה עם מאמני הקבוצות מול מאמני הכושר

" כן, זה לא סוד שלפעמים העבודה מתנגשת. לפעמים המאמנים לא רוצים שהשחקנים שלהם יעבדו עם מאמן כושר כי זה יוצר עומס על השחקן ולפעמים זה סתם עניין של אגו".

 

למעלה מ 50 שנה שנמרוד בני בספורט. הוא היה באליפות העולם להתעמלות מכשירים וגם אלוף הארץ. הוא יליד קיבוץ גבעת עוז ומתגורר לא מעט שנים ביבנה. מדי פעם היה שיתוף פעולה בינו לבין הממונים על הספורט בעיר, לא משהו מעבר לכך, בטח לא בראייה לטווח רחוק. אלדד פרי, אלון חזן ועוד לא מעט אנשים מוכרים מדברים איתו ומתייעצים איתו והוא שמח להעניק מניסיונו העשיר "אנחנו בישראל, יש לנו פוטנציאל ענק להצליח. אנחנו רואים את איסלנד, קרואטיה, סרביה. אנחנו בעיקר צריכים לרצות ולהבין איך מתקדמים. אני יכול להבטיח לך שאם יתנו לי תכנית חומש אני עושה את הילדים שיש היום בנערים ובילדים, לאלופים".


 
$(function(){setImageBanner('97b97922-9a9b-4141-849b-6d0864f27aaa','/dyncontent/2017/12/12/e9de5294-91aa-4b94-9177-d3c263a77bf6.gif',3011,'עצמי אירועים',525,78,false,32800,'Image','');})
$(function(){setImageBanner('e527d2e6-f5ff-450c-8590-bd845dadb58f','/dyncontent/2017/12/12/20467d86-4612-49fd-a8e8-466494a1b637.gif',3015,'עצמי עסקים',525,78,false,32801,'Image','');})
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה