בא לשכונה בחור חדש



מהרגע שהוא נבחר להיות מאמן הקבוצה, הוא עבד סביב השעון על מנת לצרף שחקנים, לבנות סגל טוב ורחב במגבלות התקציב וכמובן דאג לחבר את כולם לכדי יחידה אחת. ראיון הכרות עם שי מאור, מאמנה החדש של מכבי יבנה

צילום- חסדאי כהן

 

קיץ משוגע עבר על מכבי יבנה. הקבוצה ירדה ליגה אחרי 4 עונות בלאומית, החליפה מאמן, יושב ראש ואת כל שחקני החוץ. אחרי סאגה ארוכה מדי הוחלט כי שי מאור יהיה זה שיעמוד על הקווים בעונה הקרובה וינסה לקחת את הקבוצה לצמרת הגבוהה. לא יותר מדי גבוהה כי התקציב לא מספיק אבל עדיין, לעבר הצמרת. מדובר באנטיתזה של מה שהמועדון מייצג. הוא אנרגטי, רעב, נמרץ, שאפתן, חושב מחוץ לקופסא ובעיקר חולה כדורגל. מכיר כל שחקן, כל יריבה, כל מאמן וחי את השחקנים שלו. הוא בן 41, עבר בלא מעט קבוצות בליגה הזאת. אזור, בית"ר כפ"ס, יפו, כפר שלם. את יבנה הוא הכיר בעיקר דרך הקבוצות ששיחק מולה וכמובן דרך החבר הקרוב אורי קרגולה שגם היה שושבין השידוך הזה. כעת, אחרי כמעט חודשיים בהם בנה את הקבוצה מאפס הוא מתחיל עונה בשישי הקרוב עם הקבוצה החדשה שלו עם מוטו אחד שמלווה אותו- להקריב ולתת הכל על המגרש

  • שי, אתה בסך הכל חודש וחצי פה ונראה שזה כבר מלא זמן

    " מסכים לחלוטין. העבודה פה היא אינטנסיבית כי הבנייה הייתה מההתחלה, מהשחקן הראשון אז היה הרבה מה לעשות"

  • איך ההתאקלמות בקבוצה?

    "קודם כל זה לכבוד הוא לי להיות במכבי יבנה. מדובר במועדון עם מסורת, מועדון עם קהל, מועדון שהיה בליגת העל, היה כמה שנים בליגה לאומית. הייתה לו מעידה קלה אבל אני מאמין שיבנה עוד תחזור לשם. מפה אני אשמח מאוד לעשות דברים טובים כדי להחזיר את הקבוצה לגדולתה"

  • נראה שבנית הכל מאפס

    " נכון, לא היו פה שחקנים חתומים והאמת שידעתי לקראת מה אני בא. בשיחה הראשונה שהגעתי נתנו לי להבין שהייתה אכזבה מאוד גדולה ממה שהיה פה שנה שעברה. בעיקר מהגישה וממספר שחקנים שהגיעו שקיבלו מקסימום והחזירו מינימום. התחלנו בתהליך בנייה עם 5-6 שחקנים שנתנו כבר טון בליגה הזאת. כל אחד מהם עשה עליה כמו שרון, עומרי, יוני, גליל ועליהם הוספתי מספר שחקני רכש ומספר שחקנים מקומיים טובים שמאוד אהבתי לראות ועם זה נצא לדרך"

  • אתה מרוצה ממה שבנית או שיש עוד מה להוסיף?

    "לא סוד שחסר לנו עוד לפחות שחקן אחד בקישור האחורי. בנוסף חסר לנו בלם שלישי ולא מן הנמנע שאם היה לנו בלם נוסף הייתי עובר שיטה אחרת. כמובן שהייתי רוצה עוד תחרות על מספר עמדות ויפה למשל להסתכל על עמדת המגן הימני שם שלושה שחקנים צעירים מתמודדים על ההרכב. אנחנו צריכים להתמודד עם המגבלות התקציביות ואין ספק שהייתי שמח לעוד חיזוק מסוים"

  • אתה אמנם בן 41 אבל שועל ותיק בליגה הזאת. איך אתה רואה את מאזן הכוחות העונה?

    "יש שלוש קבוצות עם תקציבים לא פרופרציונלים שהן כפר קאסם, מרמורק וכפר שלם. אלו תקציבים של למעלה משני מיליון שקלים ואף יותר. על כל תפקיד יש להם שניים באותה רמה. להגיד שזה טוב אני לא בטוח כי צריכה להיות היררכיה. כל אחת מהשלוש רואה את עצמה עולה והולך להיות בלגן שם. חוץ מהן יש עוד כמה קבוצות פחות חזקות אבל עדיין טובות כמו יבנה, נס ציונה ויפו ותמיד יש הפתעות עם קבוצות שמצליחות לבוא מלמטה כמו בקעת הירדן או אזור. הולכת להיות ליגה מעניינת זה בטוח"

    כשרק הגיע, נדמה היה כי הוא מעוניין לקדם את השלד המקומי. לא מעט שחקנים יבנאים הגיעו לאימוני הפתיחה ועם הזמן זה דולל למספרים הרבה יותר נמוכים. ההנחיה של המערכת לקדם את הביתיים היא חשובה עבורו אבל גם הוא מבין כי לא תמיד המצוי הוא גם הרצוי וכי יבחנו אותו על פי מבחן התוצאה ולא שום דבר אחר

  • זה לא סוד שקיבלת הנחיה לקדם יותר את היבנאים. איך אתה עם זה?

    "קודם כל אני לא מכחיש. אין לי שום בעיה עם זה ואני אפילו מסכים. כל מועדון צריך שיהיה לו זהות של שחקנים מקומיים ואם זה מתאפשר אז כולם מרוויחים. עוד לא ראיתי את הנוער ואני עוד אראה ואשמח לקדם כמה שיותר צעירים ומקומיים. כפי שאמרתי יש פה כמה טובים והלוואי והם ייקחו את הצ'אנס שאתן להם. יחד עם זאת צריכים להיות הגיוניים. מי שלא טוב לא ישחק. צריך לחשוב על טובת הקבוצה. לא הולכים עם תעודת זהות בכיסים. נכון שיש זהות וצריך לקדם אבל זה צריך לבוא במקביל ליכולת"

    בתור קבוצה שרק ירדה ליגה וצריכה לשאוף לחזור מהר ללאומית, נראה כי ביבנה לא משקיעים יותר מדי בתקציב. מאור, עם כל הרצון הטוב מבין כי רק משהו יוצא דופן ייקח את הקבוצה לעבר ראשות הטבלה בתום העונה ולכן מצד אחד כן שואף לעלות ועבורו זאת מטרה עיקרית אך גם הוא מבין כי הכסף מדבר וכי חייבים להיות ריאלים, למרות הרצון הטוב שלו ושל שחקניו

  • גם אתה קראת על הציטוט של גליל השוער שאמר שהוא לא בא לפה להעביר את הזמן

    "קראתי ואני גם לא באתי לפה להעביר את הזמן. בגלל זה אנחנו עובדים קשה פה כל הקיץ. מצד שני אני גם ריאלי. קשה לצאת בהצהרה ברורה כשיש פה קבוצות מטורפות כמו אלה שציינתי וזאת לא קבוצה אחת אלא שלוש. אנחנו נעשה הכל בשקט ובצניעות ובשקידה ולמידה כדי לבוא לכל משחק בליגה ולהסתכל לכל הקבוצות בלבן של העיניים"

  • לסיום, יש לך משהו להגיד לקהל המקומי?

    " האמת ששמעתי עליו רק דברים טובים. אני זוכר את עונת העלייה פה שהייתי מגיע עם אזור והיה פה קהל מאוד תומך וזה חשוב מאוד. אני מאוד מקווה שהוא יהיה לצידנו ברגעים הטובים וגם ברגעים הפחות טובים כי אנחנו זקוקים לו. דבר אחד אני יכול להגיד לקהל בביטחון מלא. כל אחד מהשחקנים שיעלה למגרש ייתן את כל כולו, אחרת הוא לא יעלה לשחק. זה מקום עם מסורת ואנחנו רוצים להיות חלק חיובי מהמסורת הזאת"


 
$(function(){setImageBanner('f3bca603-accb-4d70-befe-6ec004a8ca22','/dyncontent/2017/12/12/e9de5294-91aa-4b94-9177-d3c263a77bf6.gif',3011,'עצמי אירועים',525,78,false,32800,'Image','');})
$(function(){setImageBanner('7cc51874-2f91-4c32-8e43-d07c153e69df','/dyncontent/2017/12/12/20467d86-4612-49fd-a8e8-466494a1b637.gif',3015,'עצמי עסקים',525,78,false,32801,'Image','');})
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה