דיני משפחה



בקשה ליישוב סכסוך הינה בקשה המוגשת מכוח החוק להסדר התדיינויות בסכסוכי משפחה (הוראת שעה), תשע"ה 2014.

במשרדה של עו"ד רעות שדה, כבר שוקדים רבות על בקשות ליישוב סכסוך בכל נושא שנידרש, מיד לאחר פגרת הקיץ הוגשה בקשות רבות מכוח החוק החדש, לקוחות המשרד הרלוונטיים מקבלים הסבר מפורט על החוק החדש טרם הגשת הבקשות.

דוגמא לכך ניתן לראות אצל לקוח וותיק של עו"ד רעות שדה אשר התגרש לפני כשנה, את תיק הגירושין ניהלה עו"ד שדה, אלא שהפעם הוא ביקש לשנות את הסדרי הראייה שנקבעו דאז.

ראשית כהרגלה, ישבה עמו עו"ד שדה לפגישה עם צוות עו"ד במשרדה, תוך הקשבה ללקוח השרוי במצוקה, את סיפורו החדש הוא גולל בפניה לפרטי פרטים תוך הסברים מפורטים באשר לרצונו לשנות את הסדרי הראייה הקיימים.

הלקוח קיבל הסבר על החוק החדש אשר מטרתו לסייע לבני זוג להורים וילדיהם המשותפים ליישב סכסוכים משפחתיים ביניהם בהסכמה, בדרכי שלום ונועם ולהימנע מסכסוכים מיותרים המשאירים אחריהם שובל ארוך של נזקים ופגיעות כאלו ואחרות.

מדובר בבקשה המוגשת לבית המשפט לענייני משפחה. בקשה זו הנה חלק מהליך חובה על פי סעיף 3 (א) לחוק "המבקש להגיש לערכאה שיפוטית תובענה בעניין של סכסוך משפחתי, לרבות בעניין מזונות זמניים, יגיש תחילה לערכאה השיפוטית בקשה ליישוב סכסוך."

לאחר הגשת הבקשה, הצדדים מופנים ליחידת הסיוע המורכבת מאנשי מקצוע, עובדים סוציאליים ומגשרים, במטרה להגיע עם הצדדים להסכמות ולסיים את הסכסוך בכל עניין שהוא. כחלק מהליך יישוב הסכסוך מתקיימים מספר  מפגשים.

לאחר שהתקיימו כלל הפגישות ביחידת הסיוע, אשר אמורות להתקיים בתוך 45 ימים מיום הגשת הבקשה , כאשר יחידת הסיוע רשאית להאריך את התקופה פעם אחת ב-15 ימים בהודעה לערכאה השיפוטית ולצדדים,

ולאחר היכרות של הגורמים המקצועיים עם הצדדים והערכתם המקצועית של צורכי ורצונותיהם של הצדדים וילדיהם המשותפים תוך  שנבדקו כלל האפשרויות לפתור את הסכסוך בדרכי שלום ונועם וההליך לא צלח דהיינו, הצדדים לא הגיעו להסכמות, רשאים הצדדים להגיש תביעות בכל עניין הקשור לפירוד בני הזוג לבית המשפט לענייני משפחה.

יצוין, כי כבר באותו היום, נשלחה בקשה ליישוב סכסוך והלקוח המרוצה, אף קיבל תאריך זימון ליחידת הסיוע תוך מספר שעות, מבלי שזה שיצטרך להמתין.

עו"ד רעות שדה: "מניסיוני בתחום ישנה חשיבות גדולה מאוד בפנייה לעורכי דין המתמחים בתחום דיני המשפחה טרם פתיחת הליך מכל מין וסוג שהוא, בכדי לקבל הדרכה ייעוץ והכוונה של איש מקצוע טרם פתיחת הליך מורכב ומסועף מעין זה, זאת על מנת למקסם את מצבכם בהליכים העתידים להיפתח".

 

 

 

 

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה