אני והאלרגיה שלי



אנו נוטים לייחס את התפרצות האלרגיות לתקופות המעבר. לכאורה ממש בימים אילו אמורים הילדים (גם מבוגרים) לחוות תופעות הקשורות באלרגיה. לא כך היא. האלרגיה מלווה את הילדים (לכל אורך המאמר אתייחס רק לילדים) שלוקים בה במהלך כל השנה. במשך כל יום ויום. זה נכון שבאביב קיימת הבלטה של התופעה כיוון שהפרחים והעצים סביבנו עסוקים ב "פרו ורבו" ולא כמונו הם עושים זאת בעזרת אבקנים והאוויר ספוג בהם.אז העיניים דומעות והאף נוזל ואפילו קשה מעט לנשום אך זוהי תקופה חולפת. לעיתים מדובר בסימפטומים חריפים וקשים הרבה יותר שיכולים להגיע עד לכדי סכנת נפשות. תגובה אלרגית הינה תגובה קיצונית של מערכת החיסון לגורם מגרה. אצל תינוקות וילדים, מגוון התגובות האלרגיות גדול מאד אך קל יחסית לזיהוי ולאבחון, מאחר וזמן החשיפה שלהם לחומרים המגרים קצר יחסית.

הגננת חייבת לדעת אם הילד שלכם אלרגי למשהו. זה נושא בעל חשיבות עליונה לשמירה על בריאותו של הילד. היא יכולה וצריכה להתמודד עם קשת רחבה מאוד של איומים יום יומיים הנמצאים בסביבתו. הוא יכול ליפול, להינשך, להתייבש, לשבור יד ועוד מיני מכות מצרים שונות ומשונות. לכולם היא ערה ודרוכה אך לאלרגיה היא לא יכולה להיערך. זה משהו שאתם ההורים תצטרכו להכין אותה אליו, הכי חשוב, מה הסימפטומים וכיצד לטפל.

איך אתם ההורים תדעו אם הילד שלכם אלרגי? פשוט מאוד, עליכם לחשוף אותו לכמה שיותר גירויים.

האלרגיה יכולה להופיע כאדמומיות בעור, גירוד בלתי פוסק, צינון, דמע, נפיחות פנים או גפיים, בדרכי העיכול- למשל אלרגיה למזונות כמו חלב, ביצים, בוטנים ואגוזים,פול ירוק.

ככל שהילד יחווה יותר, ייחשף יותר, כך תדעו אם קיימת איזו שהיא סכנה. עדיף כמובן שזה יקרה בסביבה בה יינתן מענה מידי למצוקתו.

חשפו אותו למזונות שונים, לחלקם הוא ייחשף ישר כשהוא נולד, חלב וכו'. בהמשך מוצרים המכילים קמחים, סוכר. סוגי בדים שונים. בעלי חיים פרוותיים. אל תחסכו. נצלו את החשיפה ועשו אותה חווייתית. צאו לטבע, לפינות ליטוף, לקטיף. היו יצירתיים. אל תחששו. הרי אם הוא בריא, הרווחתם חוויה, חיזקתם את הנוכחות ההורית שלכם בסביבתו. אם לא, הגילוי יהיה מבוקר ותדעו לתת מענה. לא רק זאת, תוכלו להדריך את סביבת הילד כיצד לנהוג. דילגתי בקלילות על תפקידו של רופא המשפחה בכל האירוע.מובן שהוא המרכיב העיקרי בתוך הסצנה שנוצרה. הרופא יאבחן יאיר את עיניכם וידריך אתכם כיצד לטפל.  לא הבנתם, לא בטוחים, תשאלו שוב ושוב. צאו ממנו רק אחרי שאתם יודעים בדיוק כיצד לנהוג.

תגובות אלרגיות שונות נמשכות פרקי זמן שונים. יש תגובות שיכולות להימשך בין כמה שעות לכמה ימים (למשל, גודש באף). אולם תגובות אחרות יכולות להימשך זמן רב יותר: שבועות ואף חודשים. למשל תגובות כמו דלקת עור עלולות להיות ממושכות למדי.

תגובה לאלרגיה  מתפתחת לרוב במהירות (בתוך כמה דקות ועד כמה שעות) ועלולה להיות מסכנת חיים. לכן היא מחייבת התערבות רפואית מיידית.זה אחד הדברים שמדירים שינה מכל מי שעוסק בחינוך ילדים ואחראי לבריאותו ושלומו. פרק הזמן הקצר שעל הגננת להגיב, לזהות במה מדובר, לתת את המענה הנכון ומעל לכל,  היכולת שלה לתפקד בלחץ.  לא פשוט.

את כל הידע שצברתם בעזרת הרופא, האינטרנט וכל דרך אחרת, העבירו לה. וודאו כי היא יודעת לזהות את התסמינים. וודאו שקיימת בגן מערכת התראת חרום בלחיצת כפתור.

לכל גן שתכנסו יישאו את עיניהם אליכם עשרות זוגות עיניים של ילדים. כל אחד מהם הוא עולם ומלואו. תפקידינו כגננות וסייעות  להעניק להם כלים, כלים לחיים. אך לא פחות חשוב מזה אם נצטרך (ואמן שלא נצטרך) להעניק להם את החיים עצמם.חלילה אם נדרש נהיה מוכנים.כולנו, הורים וצוות הגן.במסגרת הזו אין משהו חשוב יותר מהילד, בטחונו, שלמותו ובריאותו תמיד יהיו מעל לכל.

אין עושר כבריאות ולא נעימות כמו לב הטוב" רבי שלמה אבן גבירול."

בברכת חג סוכות  שמח –שלכם רגינה הגננת


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה