ייסורי מצפון



אם הייתי מפרסמת שאלת סקר בין ההורים בגן ושואלת "האם אתם מגדירים את עצמכם כהורים המושלמים לילדכם בן השנתיים?" מעט מאוד תשובות היו נעות על הסקאלה החיובית

המציאות היום יומית שסובבת אותנו, כשיגרה, היא קשה מורכבת ולעיתים אף מתסכלת.אנחנו בעיקר משפחות שורדות. ההישג הגדול הוא שאנחנו משפחה ואנחנו עושים את הכל בכדי לשמור עליה, לתחזק ולקיים אותה. כל משפחה בדרכה, כל משפחה ע"פ צרכיה. הילדים יהיו תמיד "קצוות עצבים חשופות" ושם יחנו "נקיפות המצפון" שלנו.

אנחנו שופטים את עצמינו לחומרה. הילדים הם כל עולמינו. אנחנו צריכים לחשוב במקומם, לקבל החלטות למענם, לספק להם צרכים קיומיים, נפשיים. לדאוג לחינוכם, לבריאותם, לבטחונם והתחושה הכללית שתמיד תמיד, היינו יכולים לעשות את זה טוב יותר.

בכדי לקיים את המשפחה שהקמנו במציאות המורכבת של מדינת ישראל 2016 צריך לעבוד. אנו חייבים מקור פרנסה. בשביל זה צריך לצאת מהבית. כשיוצאים מהבית עוזבים את הילדים ומוסרים אותם לטיפולם של אחרים. הם כבר לא תחת השליטה המוחלטת שלנו. לא אנחנו קובעים את סדר יומם, אנו יוצאים מהבית מוקדם וחוזרים אליו מאוחר. התחושה היא " שהזנחנו אותם". אז זהו שלא.

ייסורי המצפון הם לגמרי בחירה שלנו. אחת הבעיות הגדולות בתחום זה היא שאנו -משווים... אנו מסתכלים על משפחות אחרות, מסתכלים על אמהות, אבות ועל תפקודם. בוחנים ילדים אחרים, מה הם מקבלים מהוריהם, מה הם לובשים, אוכלים ובמה הם משחקים.

התרכזו בעצמכם. אין תא משפחתי אחד זהה למשנהו  ולכן גם הצרכים והיכולות משתנים ממשפחה למשפחה. אז מה כן דומה? זמן האיכות שאנו מבלים עם המשפחה, עם הילדים. הזמן ולא התוכן שמשתנה ממשפחה למשפחה.

זמן איכות הוא תוצר של השקעה, של מחשבה, זה בדיוק כמו שעושים חומוס או שעושים מאהבה או שלא עושים בכלל, ויש לזה חשיבות.  

תגדירו לעצמכם מהו זמן האיכות שלכם. מתי הוא יתקיים.  רשמו אותו ביומן הפעילות שלכם. סיגרו את המשבצת. תתחייבו אליה. מתי עם אבא, מתי עם אמא. מתי כולכם יחדיו.

נכון, מרבית היום תעבדו, תחזרו עייפים, הבית לא מנקה את עצמו והקניות לא נעשות מעצמם ובטח לא מתפזרות עצמאית לארונות ולמקרר.  מישהו צריך לעשות את הדברים, זה אתם.

התקשורת בין ההורים חשובה מאוד. הקדישו זמן לזוגיות, חזקו אותה, ספרו לבן הזוג היכן אתם חושבים שאתם פחות טובים בעניין הטיפול בילד, או בכלל באופן כללי. השלימו האחד את השני.

תיבנו יחדיו נוכחות הורית סביב הילדים. כל אחד בתורו ובהמשך כל המשפחה יחדיו. כל זוג ע"פ צרכיי משפחתו.  כל זוג ע"פ יכולותיו. עיזבו משפחות אחרות והתרכזו בעצמכם.

השתמשו בגן ובגננת. השתדלו לא להביא את הילד לגן בבוקר בלחץ ולא למהר בעת הוצאתו. הישארו איתו מעט בתחומי הגן שיראה לכם במה הוא משחק. שחקו יחד איתו. זה טוב בשבילו ומעולה לדיכוי נקיפות מצפון שלכם. אם אחרים מוציאים אותו מהגן השתדלו לדבר איתו בטלפון. פתחו שיחה, איך היה ?מה היה. ...וכ'.  דברו עם הגננת במהלך היום, שאלו איך הילד ?האינפורמציה תביא לכם שקט. זו דרך נהדרת לטפל בעצמכם

בואו נעשה מהלימון לימונענע בואו נפסיק להיות הורים אשמים. כל אחד עושה את הטוב ביותר בחלקת האלוהים הקטנה שלו. אתם הורים טובים אחראים ודואגים. כל אחד בדרכו, כל אחד בהבנתו. כל אחד ע"פ יכולותיו. אל תרשו לאיש לשפוט אתכם. זכרו אתם ההורים הטובים ביותר לילדים שלכם.

"כאשר יש אהבה, אחווה, רעות ושלום אמיתיים בין איש לאשתו, אפילו יעשו טעויות בחינוך זה לא יזיק לילדים כלל".

 הרב שלום הרוש

 

שלכם האהבה  רגינה הגננת

 

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה