סוכן המוסד



"תגיד יש מצב שמדובר במרגל והאובייקט שלנו הוא באמת איש מוסד או משהו כזה?" הדובר היה שי, בן זוגי למעקב ושנינו היינו ישובים בלובי של מלון דן ברחוב הירקון בת"א

יום שישי בלילה, חורף, אמצע ינואר, בחוץ סערה. השעה הייתה שמונה וחצי וברוב הבתים ישבו בני הבית מול מקלטי הטלביזיה וצפו במהדורת החדשות, לאחר שסיימו את ארוחת הערב המשפחתית.

 

שי ואני צפינו באובייקט שלנו, בחור בשם גיא, בן עשרים ושש, שישב בצד השני של הלובי וקרא עיתון. חצי שעה קודם לכן ראינו אותו לראשונה, בעת שיצא מביתו בראשון, הלך לכיוון הרכב ולפתע הסתובב לאחור, עלה על אופנוע שחנה בסמוך ויצא במהירות לכיוון טיילת בת ים.

 

זאת הייתה הפתעה. אנחנו בנינו (בעקבות המידע שסיפקה הלקוחה) על רכב הרנו שחנה בסמוך לבית ולא חשבנו על אופנוע. המזל היה ששי נענה להוראתי והגיע באותו ערב, למרות הגשם והסערה, (וחוסר רצונו הבולט) עם אופנוע, אחרת המעקב היה מסתיים לפני שהחל.

 

שי זינק על האופנוע והצליח "להחזיק" אותו בכיסוי, כל הדרך מטיילת בת ים, יפו, טיילת ת"א, עד למלון דן. גיא החנה את האופנוע סמוך לכניסת העובדים, סידר את בגדיו, נכנס דרך הכניסה של המטבח והגיע ללובי של המלון מאחור.

 

שבוע קודם לכן, ביום שישי, בסמוך לשעה שמונה, איך שעמדתי להצטרף למשפחתי לשולחן השבת הגיעה שיחת הטלפון. סימנתי לאשתי ולילדים שימתינו מספר דקות ועניתי לטלפון.

 

האישה שמעבר לקו פתחה מבלי שהציגה עצמה בשאלה: "...תגיד זה יכול להיות שעושים קורס ביטחוני ארוך של חצי שנה בלילות כולל סופי שבוע?". "את יכולה להיות יותר ממוקדת ולהסביר במה מדובר?" השבתי.

 

"כן, מדובר בבעלי, אנחנו נשואים טריים, מזה כשנה ולאחרונה הוא נעדר בלילות בטענה שנמצא בקורס סודי של משרד הביטחון".

 

הצלחתי להרגיע אותה ולקבוע פגישה ליום א'.

 

ביום ראשון ב- 10 בבוקר ישבה יעל, המתקשרת מיום ו', במשרדי והחלה לספר:

 

"אנחנו נשואים כמו שסיפרתי כשנה. בעלי, גיא,  מנהל חנות רהיטים בראשון לציון ובחצי השנה האחרונה החל הסיפור. תחילה נהג להגיע בשעות מאוחרות ובהמשך נעדר למשך לילות שלמים.

 

אני חשדתי שיש לו קשר עם בעלת החנות, אישה מבוגרת, נראית צעירה לגילה וסקסית בטרוף, אבל גיא אמר שאני מפנטזת וסיפר שרק בגלל שאני היסטרית הוא משביע אותי שלא אשתף אף אחד במידע הסודי ושמדובר בעבודה חדשה שהוא עדין לא יכול להתחיל לספר.

 

 

בהמשך אמר שמדובר בקורס סודי של משרד הביטחון שאף הצריך אותו לצאת מספר פעמים לחו"ל.

 

הדבר נראה לי מוגזם אבל אני מפחדת לבדוק, אולי הוא באמת נמצא בקורס סודי ובכך שאבדוק אני עלולה לפגוע בו ולהרוס לו.". "תראי", השבתי, ככל הידוע לי אין כזה דבר, אבל אני מוכן לבדוק" והחלטנו להתחיל במעקב כבר ביום שישי הקרוב.

 

עשרים דקות עברו וגיא נראה עדיין יושב באותו המקום בקצה הלובי של מלון דן ומעיין בעיתון.

 

התכוונתי להשיב לשאלתו של שי באם יש מצב שמדובר במרגל כשגיא קם לפתע ופסע לעבר המעליות. הצלחתי לזנק אחריו ולהידחף למעלית בצמוד לזוג נוסף, שהגבר אחז בדלת המעלית ואני נצמדתי לאישה. נכנסנו שלושתנו למעלית, האישה ואני ואחרינו הגבר.

 

הצלחתי לראות את גיא לוחץ על הלחצן של הקומה השישית ומייד לחצתי על הלחצן של הקומה השביעית. יצאתי מהמעלית בקומה השביעית ורצתי למדרגות. הספקתי לראות את גיא פותח את הדלת לחדר 609 והמתנתי בתצפית במסדרון הקומה.

 

כעבור כ- 10 דקות יצאה מהמעלית אישה כבת 50, כשמכשיר הטלפון הנייד צמוד לאוזנה ופסעה לכיוון חדר 609. לפני שהגיעה נפתחה הדלת ובעודי עושה את דרכי לכיוון המעלית הבחנתי בגיא אשר פתח את הדלת  כשגופו עטוף בחלוק.

 

ירדתי במעלית ללובי, הצטרפתי לשי, הזמנתי קפה והמתנתי יחד עם שי בתצפית לעבר המעליות.

 

שעתיים לאחר מכן נראו השניים יוצאים מהמעלית, תפסו מונית, אחת מאלה שעמדו בהמתנה בכניסה למלון ונסעו לשכונת התקווה. שי נצמד עם האופנוע למונית וכשאני הגעתי וחניתי ברחוב אצ"ל, בני הזוג כבר היו באמצע המנה הראשונה באחת המסעדות שבמקום.

 

לאחר שסיימו לאכול האישה שילמה את החשבון. השניים יצאו מהמסעדה. טיילו מעט והתחבקו הרבה. בהמשך עצרו מונית. האישה נפרדה מגיא שחיפש מונית אחרת ואנחנו נצמדנו למונית של הגברת שנחתה בשכונת אפקה בסמוך לווילה גדולה.

 

בשבת חזרתי לכתובת בשכונת אפקה ובחקירה שערכתי במקום הוברר שמדובר באישה נשואה, אם לשלושה ילדים בוגרים, שבעלה טייס בחברת תעופה זרה השוהה לעיתים לתקופות ארוכות בחו"ל.

 

בפגישה שנערכה במשרדי ביום המחרת נכחו הלקוחה ואמה והדבר הראשון שאמרה הלקוחה כשראתה את הממצאים, (התמונות וסרט הוידיאו) וזיהתה את בעלת החנות שמנהל גיא, היה: חשדתי שהוא משקר אבל לא ידעתי אך להוכיח את זה.

 

חצי שנה לאחר מכן התקשרה להגיד תודה ולספר שהם התגרשו והוסיפה שהייתה ברת מזל שהצליחה להתגרש לפני שהביאו ילדים לעולם השקרים שיצר גיא.

 

הכותב, מיקי וילקומירסקי, תושב יבנה, חוקר ומרצה בארגונים וחוגי בית. בלש וקצין חקירות בימ"ר ת"א בעבר, משפטן בהשכלתו ובעליו של משרד וילקו חקירות. מייל: מייל: [email protected]    אתר: WWW.VILKO.CO.IL           


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה