אתי אביטל מוגנדורף מציעה שירות ייחודי במיוחד, היא מלווה את כלבכם ביום החתונה שלכם, מספקת להם תלבושת נוצצת ובעצם דואגת לכל מחסורם, הסעות, ליטופים, נשנושים וזה לא הכל. בראיון מיוחד היא מספרת על חוויותיה בעולם ההולכים על ארבע

 טלי בנדו לאופר

 צילום: חגי חסדאי כהן

"אנחנו תמיד נעשה מה שטוב לכלב, חשוב לשמח את בני הזוג אבל הכלב נמצא בעדיפות הראשונה", אמרה השבוע הדוג-מנית אתי אביטל מוגנדורף.

לאביטל מוגנדורף (31) שירות ייחודי בו היא מלווה כלבים של בני זוג לחתונתם, כשהיא אחראית על לבושם החגיגי, השתתפותם בצילומים ואפילו מצליחה לאמנם להיות נושאי הטבעת.

לאלו שמרימים גבה, יש הגיון בדבר. זוג צעיר שברשותו כלב ועומד לפני חתונה בד"כ ירצה ואפילו עד מאוד שחיית המחמד שלו תהיה נוכחת באירוע המרגש. זהו חלק אינטגרלי ממשפחתם ומדובר בנפש הקרובה ללבם.

 

"אנחנו מטפלים בכלב וזה ליווי מא-ת'", מרחיבה אביטל מוגנדורף. "עם הסעות, הלבשה, לביים את הכלב בצילומים, הוא יכול להביא את הטבעות לחופה, אנחנו בהחלט יודעים לעשות את זה, הכלב יכול להפוך לבסט מן לכל דבר".

 

אין בכל זה צער בעלי חיים? זה לא שהכלב מבין או נהנה.

 

"הגבול שלי זה תמיד עד החופה, אין דבר כזה שהוא יהיה נוכח בה כי המוזיקה לא מתאימה ויש הרבה אנשים במקום. אני תמיד מסבירה לזוגות שאנחנו מגיעים לקבלת פנים ישר בהתחלה כדי שהוא יגיע למקום ריק שלאט לאט מתמלא ומשם אנחנו מוציאים אותו להפוגות. יש פה שני דברים, לדעת לקרוא את הכלב וגם שהזוג יקבל את מה שהוא רצה, חוויה עם הכלב, חתונה בהשתתפותו.

גבול נוסף שלי זה הבגדים. הרבה פעמים אומרים לי הם לא אוהבים את זה, אבל צריך להבין שמדובר בבגדים שמיוחדים לכלבים".

מה זה אומר?

"הם לא חשים בהם, הגזרה מותאמת להם, זה נוח, לא לוחץ ובאזור הצרכים אין בד, אז ישר הם מתחילים לרוץ ולשחק. אם הוא לא מגיב טוב אז מוותרים, אבל לרוב הם לא מרגישים בכלל, אנחנו נגד סבל".

את הקריירה בעולם ההולכים על ארבע החלה אביטל מוגנדורף, תושבת בן זכאי, לפני שנים ספורות.

"הייתי מוליכת כלבים וגם עשיתי בייביסיטר. בתחילת בהדרך הייתי צריכה לשווק את עצמי והלכתי לאירוע כלבים גדול בת"א, חילקתי שם מאות פליירים ובסוף אחרי כל אלו, התקשר אלי אדם אחד בלבד ששאל אם אני עובדת באזור ת"א. הוא סיפר שהוא מתחתן ורוצה שהכלב יהיה נוכח, שאל אם אני עושה דברים כאלו, מיד עניתי שכן. לא היה לי מושג איך ומה עלי לעשות, אבל אמרתי לעצמי שאני עובדת עם כלבים הרבה זמן ואוהבת חתונות, אז מה יכול להיות רע?"

 

האירוע הצליח מעל המשוער ואביטל מוגנדורף הבינה שעלתה פה על משהו.

"הבנתי שאני חייבת להפוך את זה לשירות של ממש ואז התחלתי לפרסם ולשדרג את השירות. קניתי את כל הדגמים שקיימים לכלבים של חתן -כלה ובכל המידות ולאחר מכן הוספתי את עניין ההסעות. פרסמתי בכל פינה, אצל וטרינרים ובפייסבוק, וזה תפס תאוצה במיוחד שאתה מעלה תמונות, זה כ"כ חזק שזה מיד גרר הזמנות נוספות. פתאום נוצר לחץ אז הוספתי עובדות. היום יש לנו כבר שלוש בצוות".

 

מה הדבר הכי מוזר שביקשו ממך?

"לא מוזר, אבל פעם הייתה לי חתונה עם שלוש נקבות, אז רואים כלה וחתן ושלוש כלבות-כלות, היה לי זוג שהיה להם חשוב שהכלבים יהיו נוכחים כי בזכותם הם בעצם הכירו, במפגש כלבים והיה מאוד מרגש, הייתה לי כלבה שהייתה סוג של הפתעה, היא חיכתה בחדר חתן כלה ויצאה רק עם הטבעות בליווי השיר WHO LET THE DOGS OUT זה היה מגניב. פעמיים ליוויתי כלבים חירשים".

חתונה שאביטל מוגנדורף לא תשכח היא כזו שהשתתפה בה כשהייתה בחודש התשיעי להריונה, מספר שעות לאחר מכן ירדו לה המים והיא הובהלה לבית החולים.

"זו הייתה חתונה שבה החתן ביקש שהכלב יביא את הטבעות, אז השתתפנו בחופה, וכמה שעות אח"כ ירדו לי המים, זו הייתה אחת החתונות המקסימות שעשיתי".

אבל ישנן גם חתונות בהן רצון הזוג המאוהב לא תואם את יכולות הכלבלב.

"הייתי צריכה ללוות פודל והכלה אמרה שהוא נורא רגיש אליהם ושהוא צווח לא מעט, היא חששה שבמעמד החופה הוא יתחיל לנבוח, ובאמת איך שהם נעמדו בחופה והשתרר שקט, הוא התחיל לבכות בטירוף, אז בשנייה הזאת לקחתי אותו הביתה והוא נרגע.

היה גם קטע מצחיק בחתונה אחת כשהכלב צעד לחופה ואז בדרכו הרים את הרגל והשתין על עציץ שעמד שם".

איך הם מסכימים לעבוד איתך? הם לא חוששים מאדם שאינם מכירים?

"יש לי גישה מצוינת לכלבים, את באה, נותנת חטיפים והוא שלך. אפשר לייצר גישה מדהימה, יש כאלו שקצת יותר קשים, אבל זה עדיין קורה".

 

מה לגבי חתולים?

"לא אפשרי, זו לא חיה שתזרום עם כל זה".

 

מלבד תואר שני במנהל עסקים שבוודאי מקדם אותה, לא עומדת לרשותה הכשרה בנוגע לעבודה עם בעלי חיים, אבל ניסיון חייה הכשיר אותה לכך.

"אני מגיל אפס עם כלבים, היינו גרים בבסיסים של חיל אוויר, שזה כמו קיבוץ או מושב, אז תמיד יש המון כלבים ולא פחדתי מהם מעולם, תמיד הייתי זו שמוליכה ומלטפת. שנים שאני משמשת כבית אומנה לכלבים והיה לי פנסיון בוטיק לכלבים מפונקים. בנוסף, העובדות שלי הן סטודנטיות לווטרינריה, צוות טוב עם גישה סבלנית וכשרון אמיתי".

בעזרת האמביציה האדירה בה התברכה השתתפה לאחרונה בתכנית הבוקר "אורלי וגיא", בתכנית חיסכון ואף במגזין החתונות "מתחתנים". "בגלל שזה שירות ייחודי הרבה מסתקרנים ופונים אלי כדי להבין מה אני בדיוק עושה".

לעיתים הסנדלר הולך יחף, בחתונתה שלה, סירבו כלביה, שניים במספר, להשתתף בחגיגה. "הם היו במעט מאוד צילומים כי הם כ"כ קשורים אלינו והיה להם קשה בלי מגע וקרבה מצידנו, רציתי שהם יהיו בחופה אבל הבנתי שזה לא יצליח ואחת מהעובדות שלי שטיפלה בהם לקחה אותם הביתה".

 

אתי, מה הצעד הבא?

"לגדול ולהגיע לכל הארץ כי השירות מוכר יותר באזור המרכז, ת"א, גבעתיים, רמת גן שזה מעוז הכלבים, השאיפה היא לתפוס את הצפון והדרום, להראות להם שהם גם יכולים כי זו מזכרת מדהימה שהכלב שלך יהיה איתך החתונה. יש לי חבילות שמתאימות לכל כיס, רק צילומים או צילומים וחתונה, ככה שאם ממש רוצים ניתן לעמוד בכך.

הייתי רוצה להיכנס לעולם האירועים וצילומי משפחה, זוגיות, ניו בורן, כל פעם שיש צילומים אני רוצה להיות שם!".

 

 

 

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה