ילדים חולים בגן



אי אפשר למנוע לחלוטין הידבקויות. האחריות מוטלת על הבית והגן . יחדיו. בואו נלמד איך.

 הורים ששולחים את הילד למסגרת בפעם הראשונה חייבים להבין שתכיפות התחלואה אצל הילד תגבר. נכון ,גם בבית הילד היה חולה אך לא באותה התדירות . יוצא משלשולים נכנס לדלקת אוזניים .מסיים דלקת אוזניים .מתחיל להקיא. סיימנו הקאות מופיע דלקת עיניים . קצת חום שלא מוסבר. חודש חודשיים . שילמנו לגן והילד בבית . הבוס לוחץ . אבא לא בדיוק עוזר.סבא וסבתא ברחו לחו"ל. Help.

 

אפשר לצמצם .אי אפשר למנוע לחלוטין הידבקויות. האחריות מוטלת  על הבית והגן . יחדיו. בואו נלמד איך.

 

ההחלטה מתי לשלוח את הילד לראשונה לגן או למשפחתון היא ממש לא פשוטה – מעבר לחששות בנוגע להתאקלמות שלו ולניתוק מההורים, ישנה הדאגה מכל החיידקים והוירוסים שמביאים איתם הזאטוטים ומרססים  לכל עבר בכל התעטשות או שיעול. אם מצרפים לכך את העובדה שהחורף הגיע למחוזותינו, אפשר להבין את דאגת ההורים.

 

זיהומים בדרכי הנשימה והעיכול הם הגורם מספר אחת להיעדרות של ילדים מהגן. המחלות האלה מועברות בקלות מילד לילד בשל שהיית הילדים באותו החלל וכן בגלל שלמשל שלשולים עוברים במגע יד וכמובן שהילדים משחקים באותם צעצועים ומשחקים וברגע שילד אחד חולה הוא לרוב מדביק רבים מחבריו. 

חום שלשולים ודלקות עיניים .אויבים מוחשיים ומיידיים. יכולים להופיע בכל רגע ללא התראה מראש

החום

 

 הוא רמז שקורה משהו , הגוף נלחם . אין לנו את הכלים לדעת במה הגוף נלחם . האם החום הוא תוצר של פריצת שיניים או חלילה משהו גרוע יותר. אנחנו יודעים היכן החום מתחיל לעולם לא נדע היכן נעצרת עלייתו. 38 מעלות נחשב לחום . חישבו שתי מעלות קדימה וקיימת סכנה של ממש לילד.

שלשולים

 

הסיבה להופעת שלשול היא בדרך כלל זיהום, אך ישנם גם גורמים נוספים, נדירים יותר. המזהמים יכולים להיות חיידקים, טפילים ונגיפים.

דלקות עיניים

 

דלקת ויראלית יכולה להימשך מס' שבועות .מדבקת מאוד. הדרך להידבק היא במגע. איך מזהים ? העין של הילד אדומה ,מפרישה ומפרישה. מיד לרופא.

בשלושת התחלואים שציינתי אין לצוות הגן את הידע הרפואי לדעת את מקור הבעיה ולכן ההורים ייקראו לגן בכדי לקחת את הילד לבדיקות רופא.

 

כשמזהים את הבעיה בבית חובת ההורים להשאיר את הילד בבית ולא לשלוח אותו לגן.למהר לקבוע תור לרופא .לאתר את מקור הבעיה ולהתחיל בטיפול תרופתי.נראה טבעי 

 

וברור, אך מתברר שלא לכל ההורים. הסיבה אינה התחמקות מאחריות או חוסר רצון לטפל בילד.הסיבה היא פשוטה . מקור ההכנסה. יום עמוס בפגישות ,הרצאה שעלייך להעביר,ראיון לעבודה נחשקת ,או שלא נשארו כבר ימי- חופשה ומחלה לניצול.אין פשוט אין מי שישמור על הילד.מה נעשה . ניתן לו נר ,ננקה לו את העיניים לא נפיץ לכל העולם שהילד משלשל. הוא יהיה בגן מס' שע' יתקשרו אלי ואבוא לקחת אותו. לפחות הספקתי משהו.

 

תהליך כזה יגרום להארכת מחלתו של הילד,לסבל גדול עבורו וכמו כן להדבקת ילדים אחרים. לא יהיו הנחות . החיידקים והוירוסים אינם מתחשבים .הם פשוט מתרבים. אתם תאלצו להישאר ימים נוספים וארוכים עם ילדכם והורים נוספים יפסידו ימי עבודה .

 

והילד ששלחתם ,מה איתו? הוא ירגיש טוב פחות ופחות עד שהחום יעלה שוב ,הדלקת תחזור. העיניים יגירו נוזלים. הוא יאלץ להמתין עד שתגיעו לקחת אותו.

גם לגן יש אחריות במניעת התפשטות המחלות . בראש ובראשונה לאתר את הילדים החולים ולהתקשר להורים . לדרוש מההורים שהילדים החולים יישארו בבית עד שיבריאו.

לדרוש אישור רופא שהילד בריא כשהוא חוזר..

 

כשילד יוצא מהגן עם חום,שלשולים הקאות .עליו להישאר בבית גם ביום המחרת לצורך השגחה.                                                                                                                                                        במקרה של מחלות בגן הילדים על הצוות לנקוט במספר דרכים:                                                                   

 

להשתמש בכפפות חד פעמיות,בנייר סופג ובאלכוהול רפואי לחיטוי הידיים.                                                                                                לכל ילד יש את הכוס האישית שלו והבקבוק אשר יעברו חיטוי קבוע כמו כן גם כלי המיטה שלו.                                                                                                                                                    מניסיוננו ניתן לראות ילדים בגילאים שנה וחצי ,ושנתיים ושלוש פחות ופחות חולים ככל שמערכת החיסון מתפתחת ומתחזקת.

בסופו של דבר תפילה בפינו במיוחד בימים אלה-שהנרות היחידים בהם נשתמש יהיו נרות החנוכה יפים צבעוניים ושמחים.

שלכם רגינה הגננת

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה