בקבוק הפלא



רוזי ונתנאל הרוש רק הפכו להורים ומיד הבינו שאף כי ההיצע הגדול הקיים בשוק בקבוקי ההזנה לתינוקות הנו מרשים, אין הם מצליחים למצוא אחד בו יוכלו להשתמש בעת הנקת התינוק, כזה שידמה בצורה מושלמת את פטמת האם. הם לא מצאו אז החליטו לפתח אחד

טלי בנדו לאופר

צילום: חגי חסדאי כהן

 

ברגעים לחוצים נולדים לעיתים הפתרונות הטובים והחכמים ביותר, כך למדו על בשרם בני הזוג רוזי ונתנאל הרוש, שפיתחו לאחרונה בקבוק הזנה חדשני עבור תינוקות.

 

 

"הכל התחיל לפני חמש שנים כאשר בתנו הבכורה נולדה", מספר הרוש (27), "היינו מאושרים ושמחים אך בחלוף אותו היום המאושר התחלנו להבין שלגדל אוצר קטן זה לא רק כיף ויכול להיות גם מאוד מתיש. בהתחלה לאשתי היה קשה להניק מסיבות של כאב ולאחר מכן כמות החלב קטנה, מה שגרם לנו להיות אובדי עצות. בטרם מצאנו פתרון התחילו כאבי גזים ולאחריהם ואיתם גם כאבי האוזניים. על אף הרצון העז שלי ושל אשתי שאשתי תניק הנקה מלאה לפחות בחצי השנה הראשונה, אחרי שבועיים בלבד האכלנו אותה בבקבוק. הילדה התרגלה אליו ולא רצתה יותר לינוק. שכן פעולת ההנקה מעייפת יותר מזרימת החלב בבקבוק החלקה".

בני הזוג ביקשו למצוא בקבוק ופטמה שיידמו לפעולת ההנקה משד.

"הלכנו לכל החנויות, קנינו את כל סוגי הבקבוקים, קראנו המון מחקרים על כל בקבוק תינוקות שקיים, אבל אף אחד לא נתן מענה כזה עם בקבוק שיוצר הפסקות כמו בהנקה, ואף אחד לא באמת דומה להנקה עצמה".

כאן סיפור ההנקה של בתם הצעירה הסתיים אך בני הזוג היו נחושים לקחת את כל המידע אותו למדו ולייצר בעזרתו את הבקבוק האולטימטיבי המותאם לתינוק מימיו הראשונים ועד לגמילתו מבקבוק.

 

"היום מיוצרים פטמות עם שלבים 1,2,3,4. אצל כל חברה זה אחרת, קוטר שונה וזה לא הגיוני בכלל, איך חברה תחליט לאם ולתינוק את קצב האכילה? מישהו בדק בכלל את כוח היניקה של התינוק?

אצלנו זו פטמה אוניברסלית. חלק גדול בבחירת בקבוק זה גודל פטמה, זה חלק מחוויית האכילה", מספר הרוש, איש מכירות במקצועו ואב לשלושה (5,3,1).

 

בדרכם ליצירת הבקבוק, בני הזוג עשו סקר שוק נרחב בקרב אמהות ואף אנשי מקצוע.

"פנינו לאמהות ויועצות הנקה ובדקנו מה הן היו רוצות שיהיה בבקבוק, הן אמרו לנו מה חסר, מה צריך ואנחנו הכנסנו את התכונות הללו לבקבוק שלנו. תהליך היצירה כולל מחקר ארוך, הבנו שתינוקות מעדיפים פטמה גדולה. החוש הכי מחודד הוא היניקה, התחושה בפה. חוץ ממנו כמעט אף אחד לא פועל, היא תופסת להם כמעט את כל הפה. בדקנו סוגי פטמות מה עדיף, אורך, גודל כדי להגיע למוצר הכי טוב. בסופו של דבר, ייצרנו את הבקבוקים בסין, אותם יודעים לעשות רק שם, האיכויות שם פשוט מדהימות".

יש אישור של משרד הבריאות?

"לא צריך אישור שלהם אך את כל הרלוונטיים יש לנו כמו של מכון התקנים ותקן עולמי שאנחנו עובדים על לקבל".

זה לא תהליך שכרוך בהרבה פרוצדורה?

"בהחלט, זה מאוד קשה לשלב בין משרה מלאה להשקעה במוצר. אני יושב כל יום עד השעות הקטנות של הלילה, עובד על זה ומפתח. מתכנן עם המהנדסת, יושב על הלוגו, על שיווק והיכן נמכור".

ומה התכנון?

"עקרונית אני חושב  שנעשה שיווק רציני שיורכב משלטי פרסום בקניונים ועוד. בגדול, זהו תחום לא פשוט או קל, בשביל לתפוס מדף בחנות מובחרת, צריך הרבה קשרים ועוד".

בשביל להגיע לשלב בו יימכר הבקבוק הנכסף הרוש צריך לגייס 157,000 ₪. "יש לנו משקיעים וכרגע אנחנו מחפשים עוד כי המטרה שלנו היא באמת למכור את המוצר בכל העולם. עד כה השקענו מכיסנו 100,000 שקלים אבל אני מאמין שבעזרת אנשים טובים נצליח לייצר אותו לקהל הרחב במהרה".

 

רוצים לתמוך בהם? אתם מוזמנים להיכנס ולתרום למען היוזמה:

http://www.headstart.co.il/project.aspx?id=19558

 

 

אלו הם יתרונות הבקבוק שנקרא Magic B - בקבוק הקסם

 

1. מקל על היולדת הטריה -כל אדם יכול לקחת חלק בנטל של האכלת התינוק ללא חשש מבלבול פטמות.

2. בקבוק המדמה פעולת יניקה הטבעית באופן מלא ולכן אינו פוגע ברצון התינוק לחזור לינוק מהאם.

3. בהפסקות האכלה אין צורך בהוצאת הבקבוק מפי התינוק ובכך נמנעת אי נעימות לתינוק.

4. הבקבוק היחיד העשוי לגרום לתינוקות סרבני יניקה טבעית האוכלים מבקבוק לחזור לינוק.

5. מונע טפטוף ושפיכת חלב - אינו מלכלך את התינוק והאם.

6. ממזער סכנת הרדמות ההורה - ניתן לכוונן שאדם האוחז בתינוק יהיה חייב ללחוץ על הידיות בכדי לספק את החלב.

7. מחזק בשלבים את כוח היניקה של התינוק ונותן אינדיקציה יעילה וברורה.

8. מתאים גם לתינוקות בעלי שפה שסועה, לשון קשורה, תסמונת דאון ובעיות במערכת העצבים, בכך שמאפשר וויסות וכיוונון בדיוק מירבי ומתאים לתינוקות בעלי יכולת מציצה חלשה.

9ממזער בעיות גזים (קוליק) הנובעים מחוסר בשלות של מערכת העיכול.

10. בעל אוורור מלא ובכך מגן על האוזן התיכונה ואינו גורם לדלקות אוזניים.

11. הבקבוק נועד לתינוקות מגיל 0 ועד הגמילה. מאפשר לתינוק לינוק מהבקבוק בתוספת דייסה מאותה הפטמה. כל הפתרונות לכל הבעיות נמצאות באותו הבקבוק ללא צורך בבקבוקים נוספים או פטמות נוספות.

12. בעל ידיות אחיזה הנוחות לאחיזת הבקבוק גם להורה וגם לתינוק. באימון נכון מחזק את שרירי הכתפיים/ידיים של התינוק ובכך מסייע להתפתחות תקינה בשרירים אלו.

13. ההורים לומדים דרך הבקבוק על התינוק וצרכיו ובכך צוברים ידע וניסיון רב.

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה