"אני לא מחפש פרסום או מחיאות כפיים מספיק שנגעתי במישהו אחד"



הכותב והמלחין היבנאי, עציון מוסאי, כובש לאט לאט את פסגת הזמר הים-תיכוני והוא עושה את זה עם המון צניעות, הומור וכישרון ובעיקר נשאר עם רגליים על הקרקע

קצת קשה להציג את הכותב והמלחין עציון מוסאי מיבנה כי המילים הראשונות שעולות הן 'כישרון', 'כוכב', 'ההבטחה הגדולה בתחום הזמר הים-תיכוני', אבל הוא ביקש להימנע מהמילים הבומבסטיות האלה, כי הן גורמות לו להרגיש לא בנוח. "אני לא אוהב את כל ההגדרות האלה, כי זה לא אני. אני עושה את מה שאני עושה מהלב, זה בא לי מהנשמה ואני שמח שזה יוצא טוב ומעריכים את זה, זה הכל" הוא אומר.

שיר לחבר

אז זה בהחלט יוצא לו טוב, הוא התחיל לכתוב שירים כמעט במקרה רק לפני חמש שנים ותוך חודשים מספר כבר עורר את סקרנותם של הזמרים המוכרים ביותר בארץ. ברשימה הארוכה נמצאים עופר לוי, ליאור נרקיס, קובי פרץ, מאור אדרי ועוד רבים, טובים ומוערכים.

מוסאי (35) נשוי לחופית ואב לשלוש בנות (7,4 וחמישה חודשים) נולד וגדל ביבנה. הוא מספר על עצמו שתמיד כתב, אבל אף פעם לא בצורה רצינית. "הייתי מאלתר שירים על החברים, סתם ככה בקטע של צחוקים וזה נהיה להיט בחבר'ה. ערב אחד ביקש ממני חבר טוב שלי שאכתוב לו את שיר הסלואו לחתונה והייתי בהלם" הוא מספר.

השיר נכתב ומספר חודשים לאחר מכן שמע אותו מוסאי על רחבת הריקודים, ביום המאושר והחשוב ביותר של בני הזוג. "ההתרגשות שלי הייתה עצומה, פתאום שם הבנתי את הכוח שיש לדבר הזה. שירים מלווים אותנו תמיד, בימים שמחים מאוד וגם ברגעים עצובים וזה מדהים להיות חלק מחיים של אנשים בכל הרגעים האלה" הוא אומר. שם, בחתונה ההיא, היה גם הרגע שבו החליט שזה מה שהוא רוצה לעשות.

 

"חולק באהבה גדולה"

מספר חודשים לאחר מכן כבר שלח סקיצות לכל הזמרים המוכרים והפחות מוכרים בארץ, זה היה לא פשוט אך הדרך הייתה קצרה. "לא הכירו אותי וזכיתי גם להתעלמות וגם לתגובות של 'לא התחברתי', אבל זה לא עניין אותי והמשכתי לנסות. האמנתי שכשאתה עושה משהו מכל הלב אז זה יגיע" הוא מספר.

וזה אכן הגיע, אולי אפילו מהר יותר ממה שהוא עצמו ציפה. "הראשון שהתעניין היה רון שובל ולמרות שהאמנתי ומאוד רציתי את זה, זה היה נראה לי מוזר שזמר בסדר גודל כזה אוהב את החומרים שלי. אחרי רון הגיעו גם מאור אדרי שכתבתי לו שני שירים לאלבום האחרון, עופר לוי וליאור נרקיס" אומר מוסאי.

העיסוק הזה פתאום הפתיע אותך?

"אהבתי מוזיקה כל החיים והיא תמיד הייתה חלק מאוד מהותי בחיים שלי, אבל הכתיבה זה לא משהו שחשבתי שאעשה. אני מרגיש שהקדוש ברוך הוא החליט שזה מה שאני צריך לעשות, זה פשוט בחר בי".

כשאתה כותב שיר אתה מכוון לזמר ספציפי?

"בדרך כלל לא. למרות שיש שירים שאני כותב ליניב בן משיח ואלה דווקא כן שירים שמכוונים אליו, כי יש לו כיוון מאוד ספציפי. לשאר הזמרים אני לא מכוון, מי שאוהב ומתחבר לוקח. אני חייב להגיד שזה תמיד כיף ומרגש מאוד לשמוע שירים שלך וזה לא באמת משנה אם מי שמבצע אותם הוא זמר מפורסם או פחות".

אבל בכל זאת יש משהו אחר במפורסמים?

"המשהו האחר הזה הוא העבודה שהם מגיעים לקהל גדול יותר וככה יש חשיפה רחבה יותר לשירים שלי. זה מדהים להיות בהופעה עם קהל של אלפים ולשמוע את כולם שרים שירים שאני כתבתי".

יש בזה גם משהו מאוד חשוף, לא? תכנים שהם לפעמים קצת אישיים?

"יש גם שירים מאוד אישיים, אבל החשיפה הזאת היא בסדר מבחינתי כי אני לא נמצא בפרונט אלא מאחורי הקלעים. אני יכול לספר על שיר מאוד אישי שכתבתי, לזכרו של אבא שלי שנפטר בשנת 2003. אני הייתי אז חייל והוא היה קצין בצבא, שנפטר ימים ספורים לפני השחרור שלו. הוא היה בן 46 ומאז אנחנו משפחה שכולה. אני הבן הבכור והמוות הפתאומי שלו מאוד טלטל אותי וגרם לי להסתגר. לא דיברתי על זה וגם לא חקרתי ולא שאלתי שאלות על סיבת המוות שלו, הבנתי שזה היה משהו בריאות ולא רציתי להיכנס לזה יותר מידי, פשוט כי הרגשתי שזה גדול עליי והכאב קשה מידי. לפני שנתיים, כשעלינו לבית העלמין ביום הזיכרון לחללי צה"ל, הרגשתי פתאום שאני חייב להוציא הכל. שם, בחלקה הצבאית, סמוך לקבר של אבא שלי, כתבתי את השיר 'אבא', ששר אותו ליאור מיארה. זה שיר מאוד אישי שלי ואני חולק אותו באהבה גדול עם הקהל, זאת זכות מבחינתי".

לא מחפש תהילה

      קצת אחרי שהתחיל לעבוד הכיר מוסאי את היוצר והעבד היבנאי אלי קשת ומאז הולכים ביחד ומשתפים פעולה. "היה בינינו חיבור ממש טוב ואנחנו עובדים ביחד בצורה טובה מאוד, אני לומד ממנו המון. את השיר האחרון לליאור נרקיס כתבנו ביחד ויש לנו עוד הרבה שיתופי פעולה ואני שמח על כך, הוא איש מוכשר מאוד" אומר מוסאי.

את הערבים שלו הוא מבלה בעיקר במרפסת, קצת אחרי שהבנות נרדמות הוא יושב לכתוב. "המילים פשוט יוצאות, יש שירים שלוקח לי עשרים דקות לכתוב אותם ויש כאלה שלקחין יומיים. זה לא באמת משנה כי אני נהנה מהתהליך, זה עושה לי טוב על הנשמה וממלא אותי" הוא אומר.

אתה חושף את הלב שלך אבל בסוף מי שמקבל את כל הקרדיט הוא הזמר המבצע. לא קצת מבאס?

"בכלל לא, אני אוהב להיות מאחורי הקלעים ומרגיש שזה המקום שלי. כשזמר מוציא שיר יש מאחוריו מערכת שלמה ואני חלק מהמערכת הזאת. כששיר הופך ללהיט או נוגע באופן מיוחד מישהו מסוים אז אותו מישהו יודע גם למצוא אותי. אני מקבל המון הודעות מאנשים שנגעתי בהם, ריגשתי אותם או שמחתי אותם בעזרת השירים שלי. זה מבחינתי שווה הכל, אני לא מחפש פרסום או מחיאות כפיים מספיק שנגעתי במישהו אחד".

 

מתפרנסים מזה?

"אני מתפרנס ממשהו אחר, אבל ברור שאפשר להתפרנס מזה ויש אנשים שעושים את זה נהדר. מה שמניע אותי זה לא הכסף, זאת לא המטרה ולא לשם אני מכוון. אני רוצה לעבוד עם עוד ועוד זמרים מפורסמים ולהגיע לקהל גדול יותר לא בשביל הכסף, אלא בשביל הנשמה".

 

 

    במקביל לשלל עיסוקיו מתחזק מוסאי גם דף פייסבוק פרטי, פעיל ומוצלח במיוחד שזוכה לחשיפה עצומה גם בערוצי הטלוויזה והתכניות המובילות. "זה התחיל סתם בשביל הכיף והתפתח ואני מאוד נהנה. אני מעלה בעיקר קטעים הומוריסטיים, סיפורים מהחיים על הבנות שלי, סרטונים מצחיקים שלהן ומספר על דברים מצחיקים שקרו לי. תמיד הייתי הליצן שבחבורה, אני אוהב להשתטות ולעשות שטויות. אני עושה את זה בעיקר בשביל לגרום לאנשים לחייך ולשמח אותם" הוא מסכם.

 

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה