המלחמה בתופעת תלונות השווא!



עוה"ד רעות שדה בטור ליבניתון: כיצד נלחמים בתלונות שווא של אנשים אשר מגיעים למשרדי עורכי הדין ומציגים מקרים, אשר לעתים כלל לא התרחשו - רק בשביל שהאשמות נגדם יבוטלו?

אל משרדה של עוה"ד רעות שדה הגיע גבר בשנות הארבעים לחייו והחל לגולל את סיפורו בפניה:

הלקוח, נשוי ואב לארבעה ילדים מקסימים. לאורך כל תקופת הנישואין אשת הלקוח עשתה הכל על מנת לשלוט בו באופן אבסולוטי, כשהיא רודה בו, צועק ומקללת, נועלת את הבית ואינה מאפשרת כניסתו באם מאחר מעבודתו, מסרבת לאפשר לו לארח את חבריו בביתו ועוד רבות. לאחר כעשור של נישואין בו חיי כ"מהלך על ביצים", החליט הלקוח שרצונו להתגרש והגיע ליעוץ במשרדה עוה"ד רעות שדה, אשר נטלה ייצוג בתיק, הגישה תביעות בניהן, גירושין, מזונות, מדור, הסדרי ראיה ורכוש.

זמן קצר לאחר החלו הליכי גירושין בעניינו של הלקוח, החלה האישה להגיש כנגד הלקוח תלונות במשטרה בטענה כי, הלקוח אדם מסומם ואלים אשר מכה ללא הרף אותה ואת ילדיהם המשותפים. עוה"ד רעות שדה ליוותה את הלקוח בחקירתו במשטרה, וסייעה ללקוח להוציא את הצדק לאור ולסגור את התיקים שפתחה כנגדו האישה בטענות שווא.

תגובת האישה לא איחרה לבוא, וכחודש לאחר מכן זומן הלקוח לתחנת המשטרה, שם נמסר לידיו זימון לדיון דחוף בבית המשפט לענייני משפחה. כך נודע ללקוח שהפעם הגדילה האישה לעשות והגישה כנגדו בקשה לצו הגנה בגין אלימות במשפחה לבית המשפט, שם ביקשה הרחקתו לאלתר מבית המגורים המשותף ומילדיו כך שלא יוכל לראותם.

עוה"ד רעות שדה מיד נרתמה לעזרתו של הלקוח, שהינו איש משפחה מסור מעולם לא נהג באלימות כלפי איש ובוודאי שלא כלפי בני משפחתו וילדיו, אותם אוהב מכל. תלונות שווא מטעם האישה הפכו לאחרונה לתופעה שכיחה הנובעות מיצר נקם ומהוות טקטיקה משפטית לקויה וחסרת תום לב במטרה להשיג שליטה בבית, ברכוש ובילדים בתקופת הליכי הגירושין.

עוה"ד רעות שדה מיהרה לאסוף שלל אסמכתאות, מסמכים וראיות שונות אשר הוכיחו באופן ברור וחד משמעי שכלל טענותיה של האישה הינן שקריות  ומופרכות ואין בהן ולו שמץ של אמת.

הצדדים התייצבו לדיון הדחוף אשר התקיים בבית המשפט לענייני משפחה, שם הציגה עו"ד רעות שדה שלל אסמכתאות המפריכות את טענות האישה בזו אחר זו. כדוגמה לכך, עו"ד רעות שדה הצליחה לאתר ב"דקת קריאה" את תוצאות בדיקות הפוליגרף אותן עובר הלקוח מדי מספר חודשים במסגרת עבודתו, אשר העידו באופן ברור וחד משמעי כי הלקוח אינו אדים אלים ומעולם לא נטל סמים, בניגוד לטענות האישה.  כמו כן עו"ד רעות שדה הציגה הקלטות בהן האישה היא שמאיימת על הבעל, מתעללת בו מילולית ופיזית ומשתמשת לרעה בילדיהם המשותפים ובחוקי המגן אשר נועדו להגן על נשים שבאמת מאוימות ומוטרדות.

בסיומו של דיון ארוך בית המשפט פסק באופן חד משמעי שהבעל מעולם לא השתמש באלימות כנגד האישה והילדים, והמתח ביחסי הצדדים נובע מפירוק התא המשפחתי והליכי הגירושין המתנהלים בעניינם. בית המשפט פסק באופן מרחיק לכת ומעורר התפעלות כי הלקוח הינו אביהם החוקי של ארבעת ילדיו, וככזה הוא זכאי לזכויות שוות בענייני הילדים. משכך ולאור מתיחות היחסים בין בני הזוג ניצו צו הרחקה הדדי בין הצדדים, ונקבעו הסדרי ראיה מרחיבים בהם הלקוח ישהה בבית המשותף במחיצת ילדיו, כשהאישה תאלץ לצאת מבית המגורים המשותף.

עו"ד רעות שדה: "סוף טוב הכל טוב! שמחתי לסייע ללקוח משרדי להוציא את האמת לאור, ובכך להגן על שמו הטוב, על עבודתו (אשר עלולה להיפגע לאור טענות האישה) וחשוב מכל- על הקשר עם ילדיו. זכרו כי, תלונות שווא ותצהירי שקר מהווים עברה פלילית אשר העונש בגינה הינו עד 3 שנות מאסר. באם הנך מצוי/ה בסיטואציה דומה מומלץ להיוועץ בעורך דין מומחה בתחום, בכדי לסייע בניהול ההליך תוך שמירה על שמך הטוב וזכויותיך תוך הכנת כלים מתאימים אשר יאפשרו לך להתמודד בהצלחה מול טענות סרק העלולות לפגוע בחייך ועתידך"

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה