למשרדה של עוה"ד רעות שדה הגיע לקוח בשנות הארבעים לחייו וגולל את סיפורו בפניה:

הלקוח, בן 49, תושב קיבוץ נצר סירני, נשוי ואב לשלושה בנים. הלקוח עבד כאיש מכירות בחברת טלפון ידועה. כיום משתכר 8,000 ₪ לחודש. אשתו עבדה כעורכת העלון הפנימי של הקיבוץ והשתכרה 5,200 ₪ לחודש. הצדדים נישאו בשנת 1996, עת היה הלקוח בן 26.

בטרם עבד כשכיר, ועל אף גילו הצעיר, ללקוח תמיד היה חוש טוב לעסקים. על כן פתח הלקוח עסק פרטי לשיווק מכירות טלפוני בתחום ציוד לטלפונים ניידים ונייחים. בשנים הראשונות לנישואיהם, העסק פרח והלקוח העסיק מספר עובדים.

רווחיו גדלו והוא הרשה לעצמו לרכוש רכב חדש מחברת "ליסינג" בתשלום חודשי ולעשות שיפוץ גדול בביתו. לצורך השיפוץ לקח הלוואה מהבנק.

בחלוף השנים, החלו חברות הסלולארי להציע את הסחורה שהציע הלקוח במחירים זולים יותר. כך יצא שמרבית קהל לקוחותיו החל לנטוש את הלקוח ולקנות את הסחורה שמכר עד כה בהצלחה רבה- במקומות אחרים.

מחזור ההכנסות של הלקוח החל להיפגע. חרף ניסיונותיו לשקם את העסק ולהציע מוצרים נלווים אחרים ללקוחותיו הלקוח לא הצליח והעסק החל להיות בהפסדים.

במקביל, התנגש הלקוח חזיתית ברכב אחר והחלק הקדמי של הרכב התעקם לחלוטין עד כדי שנדמה היה כי הרכב אינו בר תיקון. הלקוח פנה למוסך. בעל המוסך הבטיח שיתקן את הרכב אולם רק אם הלקוח ישלם לו במזומן. בעל המוסך עדכן את הלקוח כי התיקון ימשך כחמישה ימים. הלקוח לא התנגד והשאיר את הרכב במוסך.

בחלוף חמישה ימים, הלקוח ניגש למוסך אך לא יכול היה לשלם על התיקון כפי שסיכם עם בעל המוסך וביקש כי התשלום ייפרס לתשלומים. בעל המוסך סירב לתת ללקוח את הרכב, ואיים כי יגיש נגדו תביעה. מושפל ומיואש הלקוח גורש מהמוסך ללא רכבו. לאחר כשבוע הגיש בעל המוסך תביעה נגד הלקוח. בתביעתו טען כי הלקוח לא הסכים לשלם כלל עבור תיקון הרכב. בעל הרכב דרש בתביעתו 45,000 ₪.

במקביל, נציגי הבנק שלחו ללקוח מספר מכתבי התראה כיוון שהוראת הקבע על ההלוואה לצורך השיפוץ לא כובדה למעלה משנה והחלה לצבור ריביות ופיגורים גבוהים.

הלקוח אף לא עמד בתשלומי ה"ליסינג" עבור הרכב, וחברת הליסינג שלחה לו מספר התראות על פיהן הוא חייב לשלם. הלקוח התעלם מפניות החברה, אשר מצידה פתחה תיק בלשכת ההוצאה לפועל כנגדו.

לאחר שלא התאפשר ללקוח לעמוד גם בתשלומי ההלוואה עבור השיפוץ, הוגשה נגדו תביעה לבית משפט השלום בראשון לציון על ידי הבנק. סכום התביעה עמד על 210,000 ₪ בתוספת ריבית והצמדה.

בשלב זה פנה הלקוח לעוה"ד רעות שדה. הלקוח למעשה הופיע במשרדה עם שלוש תביעות באמתחתו. עוה"ד רעות שדה הסבירה ללקוח את מצבו המשפטי ומייד החלה במלאכה.

ראשית, פנתה לבית המשפט והגישה כתב הגנה בתביעה של בעל המוסך כלפי הלקוח. בכתב ההגנה פירטה עוה"ד רעות שדה היטב את השתלשלות האירועים, לרבות התנהלותו הביריונית של בעל המוסך וסירובו למסור ללקוח את רכבו ולהגיע עמו להסדר תשלומים.  עוה"ד רעות שדה הצליחה להביא לסגירת התיקים וחיוב בעל המוסך בהוצאות עבור הלקוח בסך של 4,000 ₪.

בד בבד, נפגשה עוה"ד רעות שדה עם נציגי הבנק ולאחר שתי פגישות בלבד נציג הבנק התרשמו מטיעוניה של עוה"ד רעות שדה והסכימו להפחית את החוב מ-210,000 ₪ ל- 40,000 ₪ בלבד.

במקביל, פנתה עוה"ד רעות שדה ללשכת ההוצאה לפועל בכדי לגלות מה גובה החוב, וגילתה החוב האמיר ל -77,000 ₪(!) עוה"ד רעות שדה מיד פנתה לנציגי חברת ה"ליסינג" והסבירה להן את מצבו העגום של הלקוח וכי מעולם לא תכנן להתחמק מתשלום חובותיו. לאחר משא ומתן עיקש במסגרתו עוה"ד רעות שדה נלחמה עבור הלקוח, נציגי החברה ניאותו להפחית את החוב ל 15,000 ₪ בלבד.

עוה"ד רעות שדה: "שמחתי לעזור ללקוח משרדי אשר נקלע לחובות כלכליים בתום לב. חשוב לדעת כי גם ממצבים קשים מעין אלה ניתן להתאושש. אם אתה נמצא בסיטואציה דומה, מומלץ להיוועץ עם עורך דין העוסק בתחום לצורך ייעוץ וליווי לאורך ההליך".