אילוסטרציה

                                                                                                               

הזמן שחולף מיום העלאת מודעת המכירה ללוח ועד ליום שבו המחיר שצויין במודעה מתוקן כלפי מטה, מראה באילו ערים מוכרי הדירות מאמינים שהסיכוי למכור במחיר הראשוני שפרסמו הוא גבוה. בערים בהן קיימת אופטימיות בנוגע למכירה, מספר הימים מיום העלאת המודעה עד לתיקון המחיר כלפי מטה הוא גדול יחסית.

בערים בהן מוכרי הדירות מפרסמים מודעה של דירה למכירה ומורידים במחיר בתוך מספר ימים מועט יחסית, המצב שונה. בערים אלו, ייתכן והמחיר היווה חסם לקבלת פניות מקונים פוטנציאליים, כך שהמוכרים ממהרים לתקן את המחיר ולהגביר את היקף הפניות.

בפילוח לפי ערי המרכז חושף המחקר כי בעיר הרצליה מוכנים להתפשר מהר יותר על מחיר דירת 4 חדרים. אם ברבעון השני של שנת 2018 בעלי מודעה הורידו את המחיר  אחרי 27 ימים, אז ברבעון השני של 2019 הורידו את מחיר הדירה במודעה אחרי 15 ימים. מדובר בפער של 12 ימים!

אחרי הרצליה ניצבת חדרה, בה המוכרים החליטו להתפשר ולהוריד את מחיר הדירה במודעה אחרי 37 ימים ברבעון השני של 2019. מדובר בפער של 8 ימים לעומת הרבעון השני של 2018, אז הורידו את מחיר הדירה במודעה רק אחרי 45 ימים.

במודיעין מוכנים להתפשר ולהוריד את מחיר הדירה אחרי 24 ימים, זאת לאחר שברבעון השני אשתקד הורידו רק לאחר 32 יום – פער של 8 ימים.

ברמת השרון זמן ההתפשרות במודעות באתר ירד ל-46 ימים ברבעון השני של השנה, זאת לעומת 48 יום ברבעון המקביל אשתקד - פער של יומיים.

בבת-ים זמן ההתפשרות על המחיר עומד על 21 ימים ברבעון השני של 2019, לעומת 23 ימים ברבעון השני של 2018 - פער של יומיים.

באילו ערים התארך זמן ההתפשרות?

ביבנה התארך הזמן ההתפשרות. אם ברבעון המקביל אשתקד אנשים הורידו מחיר אחרי 23 ימים, הרי שברבעון השני של 2019 מוכנים להוריד מחיר רק אחרי 26 ימים.

גם בפתח-תקווה התארך זמן ההתפשרות: אם ברבעון השני של 2018 אנשים הורידו את מחיר הדירה אחרי 32 ימים, אז ברבעון השני של 2019 – זמן ההתפשרות עלה ל-35 – פער של 3 ימים.

ברחובות התארך זמן ההתפשרות ביום אחד: 30 ימים ברבעון השני של 2018, מול 31 ברבעון השני של 2019. גם בלוד המצב דומה: זמן ההתפשרות התארך ביום אחד.

ברמת-גן, בעלי המודעות הורידו את מחיר הדירה במודעה ברבעון השני של 2018 רק אחרי 25 ימים, ואילו ברבעון זה התארך זמן ההתפשרות ב-3 ימים, ל-28.

בכפר-יונה התארך זמן ההתפשרות ב-4 ימים - אם ברבעון השני אשתקד אנשים הורידו את מחיר המודעה רק אחרי 29 ימים, הרי שברבעון השני של 2019 זמן ההתפשרות עמד על 33 ימים.

באשקלון התארך זמן ההתפשרות ל-31 ימים ברבעון השני, לעומת 25 אשתקד – פער של 6 ימים. ברמלה זמן ההתפשרות התארך ב-7 ימים – מ-14 ברבעון השני אשתקד, ל-20 ימים ברבעון שני 2019.

גם בחולון התארך זמן ההתפשרות: אם ברבעון השני אשתקד אנשים הורידו מחיר אחרי 25 ימים, כיום מדובר על 38 - פער של 13 ימים.

בקריית-אונו עומד הפער על 14 ימים – מ-15 ברבעון אשתקד, ל-29 ברבעון השני של השנה.

בהוד השרון, התארך זמן ההתפשרות ב-19 ימים. אם ברבעון השני אשתקד אנשים הורידו מחיר אחרי 29 ימים, ברבעון השני של השנה מדובר ב-48 ימים!

ברעננה זמן ההתפשרות התארך ב-23 ימים: מ-8 ימים אשתקד ל-31 ברבעון השני של השנה.

גבעתיים הינה שיאנית התארכות זמן ההתפשרות: פער של 23 ימים, מ-20 ברבעון השני אשתקד, ל-43 ימים ברבעון השני של 2019.

מתודולוגיה

נתוני הרבעון השני של 2018 מבוססים על  5,690 מודעות בהן בוצע שינוי במחיר. נתוני הרבעון השני של 2019 מבוססים על 4,500 מודעות בהן בוצע שינוי במחיר.