האם קרוב מועד מועד סיום החנייה החופשית ברחבי העיר יבנה - מהבודדות שנותרו במדינה שעדיין לא הנהיגו חנייה עירונית בתשלום? האם עידן הפטור מכאב הראש של חנייה ציבורית בתשלום עומד להסתיים, למגינת ליבם של התושבים? האם תושבי העיר יידעו לספר בצער ובגעגועים לנכדיהם איך פעם לא היה צריך לדאוג לחדש את מונה החנייה מדי שעה, וניתן היה פשוט להחנות את הרכב ולצאת לסידורים? האם ההפתעה החדשה מבית היוצר של לשכת ראש העיר הינה חלק ממירוץ המרתון של גוב-ארי להשלמת חזון וסדר-יום עליו החליט מייד לאחר הזכייה בראשות העיר בפעם החמישית?

שאלות רבות מעוררת יוזמתו החדשה של ראש עיריית יבנה, צבי גוב-ארי, אותה הוא מבקש להביא להצבעה בישיבת מועצת העיר הקרובה ביום חמישי הקרוב, ולפיה תונהג בקרוב ברחבי העיר - לראשונה למן ייסודה - חנייה ציבורית-עירונית בתשלום.

עיקרי ההצעה קובעים:

- החנייה תהיה בחינם ב-60 הדקות הראשונות, ובתשלום של 4 קלים לשעה מן השעה השנייה ואילך.

- ההסדרים החדשים יחולו בימים א'-ה' בין השעות 07:00 בבוקר ועד 19:00, ובימי שישי בין השעות 7:00 בבוקר עד 15:00 בלבד.

.

גוב-ארי מתכוון להציג את היוזמה כמהלך לעידוד ותגבור המסחר בעיר. לטעמו, נהגים רבים תופסים את החניות הציבוריות - בעיקר במרכז העיר ובסמיכות למרכזים המסחריים ולמוסדות הציבור - למשך שעות רבות ולמעשה מבלי לתרום לפעילות המסחרית והציבורית.

"זהו הטיעון הכי הזוי ששמעתי", מציין בפני 'יבנה נט' חבר מועצה, "שכן לאיזה צורך חונים בעלי רכבים בקרבת אתרי המסחר אם לא לשם קניות או סידורים עירוניים, או ישיבה במסעדות ובבתי קפה?".

.

"מה עם אימהות המגיעות לקניות, לסידורים ולמסעדות עם עגלות תינוקות? מה עם נשים בהיריון? מה עם מבוגרים הזקוקים לרכב כדי להתנייד בענייניהם ברחבי העיר, במוסדות העירייה? האם מעתה כולם יידרשו לרוץ מדי שעה לחד את הסדר החנייה שלהם, ולשלוף מזומנים בכדי להמשיך ולנהל את חייהם וסדר יומם שהיו רגועים ונינוחים עד כה? האם הרעיום הוא להתפיח את קופת העירייה באמצעות דמי חנייה וקנסות - על גב התושבים?", מוסיף חבר מועצה נוסף.

ולנו נותר אכן לתהות: 1) מדוע?, 2) האם ההצעה תעבור?, 3) ממתי יחולו ההסדרים החדשים, שישנו את חיינו המוניציפליים כליל?