מאות רוכבי אופנועים מביעים את מחאתם!

ביום שישי האחרון, בשעות הצהריים, התחילו להגיע רוכבי האופנועים ממרכז הארץ אל המתנ"ח ביבנה. המטרה הייתה מחאה שקטה נגד מדיניות הממשלה. עיתונאים רבים נכחו במקום ואין ספק שמי שארגן את המחאה דאג שהכל יתנהל כשורה, "היה מחזה מרהיב לראות מאות רוכבי אופנוע נכנסים למגרש החניה בסדר מופתי. מוחאים מחאה שקטה ומסבירים את מה שכואב להם, בין הרוכבים היו גם כמה יבנאים. לאחר כ-15 דקות הם נעלמו כמו שהגיעו", אמר לי אחד ממארגני המחאה, שי לוי, "התחלנו במחאה שקטה ובחרנו ביבנה בגלל הקרבה שלה למרכז הארץ. היה חשוב לנו שאותם רוכבי אופנוע יגיעו בבטחה אל מקום הכינוס ויחזרו בשלום הביתה. העיר יבנה התאימה לנו בגלל הקרבה למחלף יבנה והגישה הנוחה של רוכבי האופנועים אל החנייה של הרכבת ביבנה (מתנ"ח). יבנה מאוד ידידותית והיה לנו כיף להיות פה. זו הייתה הסנונית הראשונה במאבקנו נגד ממשלת ישראל שלא דואגת לביטחוננו".

שי, אולי תסביר לי על מה אתם מוחים?

"יש שתי בעיות תעבורה במדינת ישראל שמסכנות את רוכבי האופנועים. הראשונה היא מעקות הבטיחות במדינת ישראל שהופכות לסכנת נפשות לרוכבי האופנוע, הנושא השני הוא צביעת וסימון כל הכבישים בישראל בצבעי שמן שגורמים להחלקות רבות של רוכבי האופנועים. הגיע הזמן שבישראל יאמצו את המודל האירופי, כל הצבעים באירופה הם צבעים מהולים במים ובכך רוכבי האופנוע באירופה מוגנים יותר".

מה הבעיה עם מעקות הבטיחות?

"כאשר קורה והאופנוע מחליק או מעורב בתאונה, האופנוע מחליק ובכוח האינרציה הרוכב עף לעבר מעקה הבטיחות, שבישראל המעקה מגן רק בחלק העליון כך שרוכב האופנוע במקרה הטוב יכול לסיים את התאונה באיבוד יד או רגל ובמקרה הגרוע ייתכן פגיעה בחלקים הפנימיים של הגוף ודימומים רבים שגורמים לפגיעה קשה מאוד ואפילו למקרי מוות.

"כאשר רוכב האופנוע פוגע בעמוד בדרך כלל זה מסתיים במותו של רוכב האופנוע. מדינת ישראל מודעת לסכנה הנשקפת לרוכבי האופנוע, אבל לא עושה מאומה. רק לאחרונה היא התחילה לבנות גדר הפרדה בכבישים החדשים עם הגנה של דבליו גם בתחתית מעקה הבטיחות. אנחנו רוצים שכל כבישי ישראל יהיו מוגנים".

גם עלות הביטוח במדינה לא מוצאת חן בעיני לוי, "מישהו פה החליט לעשות כסף על חשבון רוכבי האופנוע. אתה יודע כמה עולה לי ביטוח חובה לאופנוע שלי? 6000 שקלים. על אוטו משלמים 1300 שקלים, למה ההבדל הזה? ביטוח לאופנוע מסתכם ב- 13,000 אלף שקלים בשנה, למה כל כך הרבה כסף? כנראה שמישהו (מדינת ישראל) רוצה לעשות קופה עלינו".

 אבל אופנוע מסוכן יותר?

"מה פתאום. ככה אתם חושבים, אני חושב שאופנוע יותר בטוח מרכב. כמה פעמים קרה שרכב התהפך ואנשים נפגעו קשה ומתו? במקרה של תאונה הרוכב נופל נכון, אנחנו חשופים יותר לפגיעות אבל יש לנו את האפשרות לברוח. אני רוצה שידעו שכמעט ואין תאונות של רוכבי אופנוע כבד ברגע שרוכבים בצורה בטיחותית. על כל שתי תאונות של אופנוע כבד אתה יכול למצוא 3000  קטנועים שעברו תאונה".

למה החלטתם לצאת רק עכשיו למחאה?

"יצאנו להפגנות רבות, אפילו התגייסנו והתפקדנו לליכוד, התפקדו עשרות, אלפי רוכבי אופנוע, על מנת שמישהו במדינת ישראל ידאג לשלומם של רוכבי האופנוע אבל הבנו שלאף אחד לא אכפת. האפשרות היחידה היא שאנחנו נרוץ לכנסת ורק ככה נוכל להשפיע".

 אתם מקימים מפלגה של רוכבי אופנוע?

"כן. את המחאה הזו ארגנה 'אופנועי הספורט בישראל', אבל ברור לנו שחייבים בשינוי. אנחנו חייבים להתאחד כל רוכבי האופנוע ולצאת ברשימה לקראת הבחירות הבאות. לקרוא למפלגה 'מפלגת דו גלגלים', לדעתי אפשר להשיג עשרה מנדטים ואז לשנות את החוקים לטובת רוכבי האופנוע דרך הכנסת ובית המחוקקים".

כמה רוכבי אופנוע יש בישראל?

"יש כ-250 אלף בעלי רישיונות של רכב דו גלגלי בישראל וכ-120 אלף בעלי אופנועים. אני מאמין שאפילו יש יותר, חייבים לפעול על מנת שנוכל לנהוג בכבישי ישראל בבטחה רבה יותר".

מה גורם לרוכבי אופנוע שנפצעו לחזור ולרכוב על האופנוע?

"מי שרוכב על אופנוע מבין את האהבה הבלתי מתפשרת של רוכבי האופנוע. אני מכיר אנשים רבים שנפצעו קשה ושכבו זמן רב בבית החולים כשהם היו בין החיים למוות, לאחר שהחלימו הם חזרו לרכוב על האופנוע. יש רוכב אופנוע שאיבד את ידו ולמרות הכל חזר לרכב על האופנוע שלו. יש כאלה שהמזל לא שיחק להם והם נהרגו. רק לפני חודש איבדנו את חברנו עדי קנגו וליאת גור שהאופנוע שלהם איבד שליטה והם נתקעו במעקה הבטיחות ונהרגו.

אני מבטיח שכבר בחודש ינואר אנחנו נצא לעוד מחאה נגד מדינת ישראל שלא דואגת לכך שאנו לא נקפח את חיינו".