השבוע תלמידי בית הספר מעיין התמקדו בנושא קיימות, תוך דגש על שימוש חוזר בחומרים, כחלק מתוכנית "מועצה ירוקה". נושא הקיימות נלמד בשיעורי מוסיקה, כאשר הילדים חיברו מילים למנגינה קיימת, בשיעורי אמנות התלמידים יצרו דיוקנאות מחומרים לשימוש חוזר דוגמת קרטוני קורנפלקס, דיסקים, מתכות ועוד. בשיעורי מדעים היה דגש בלמידה על התכלות חומרים בטבע, אהרון המורה למדעים הגדיל לעשות כשלימד על קיימות בהלכה. גלית אלבז, אמא של אורי, ריתקה את הילדים במצגת מרהיבה ומעניינת אודות בגדים אופנתיים המיוצרים מבמבוק. תלמידי שכבת ו' התגייסו לפרויקט "תלמידים מלמדים תלמידים" והעבירו מצגות וחידונים בנושאי שימוש חוזר בחומרים. שכבות ב' ו-ג', הכינו עבור ילדי בית הספר משחקים מחומרי מיחזור, אשר ישמשו את ילדי בית הספר בהפסקות בימים גשומים. לתלמידי בית ספר חשוב היה לשמור על סביבה נקייה גם מחוץ לכותלי בית הספר, לכן תלמידי שכבות ד' ו-ה' הכינו עבור תלמידי בית הספר "פקקולים", אשר נועדו לאסוף בקבוקי פלסטיק ריקים ולנקות את הטבע. בשל ייחודיותו של בית הספר מעיין בתרבות ומורשת ישראל, כל כיתה הכינה מיצג העשוי משימוש חוזר בחומרים בסימן תרבות ומורשת ישראל, כמו סמל המדינה, דגל המדינה, מנהיגים מההיסטוריה של מדינת ישראל ועוד. ביום שישי, הפעילות הירוקה הגיעה לשיאה, וניתן לראות את המיצגים המרהיבים, כאשר כל כיתה מסבירה מאילו חומרים עשוי המיצג שלה, והקשר של המיצג לתרבות ומורשת ישראל.

התוכנית "מועצה ירוקה" נועדה להעשיר את ידע התלמידים ברבדים השונים כגון היכרות עם המשבר הסביבתי, העולמי והמקומי. לכל תלמיד יש מחברת בנושא איכות הסביבה, וכן התלמידים מבצעים פעילויות "ירוקות" ומנסים להגביר את המודעות בכל דרך. על כל הפעילות הסביבתית הענפה הזו מנצחת מריה פיץ, האחראית בביה"ס מעיין על תחום איכות הסביבה.