קרוב ל-9,000 צעירים בני 15-24 נפגעו בתאונת דרכים בעשר השנים האחרונות (2003-2012) בעת שרכבו על אופנועים וקטנועים בתחום העירוני. כך עולה מנתוני עמותת "אור ירוק", המבוססים על נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה.

מהנתונים עולה כי בשנים אלו נפגעו 13 רוכבי אופנועים וקטנועים ביבנה מתוכם 12 פציעות קלות ופצוע קשה אחד. השנים 2004, 2006 ו-2008 הן הטובות ביותר מבחינת העיר בהן לא נפגע איש. לעומת זאת בשנת 2012 נפגעו חמישה רוכבים באופן קל.

"הסיכוי של רוכב אופנוע או קטנוע להיות מעורב בתאונת דרכים קטלנית הוא פי שבעה מאשר לנהג כלי רכב פרטי", מסר שמואל אבואב, מנכ"ל עמותת אור ירוק, "בנוסף, היעדר המיגון שיש לרוכב מעלה את הסבירות לפציעות. המספר המפלצתי של צעירים שנפגעו בתאונות דרכים בשנים האחרונות מחייב את הממשלה להיערך ולהתאים את תשתיות הדרך בהתאם

"תפקידה של מדינת ישראל לדאוג כי התשתית בכבישים תתאים גם לרוכבי האופנועים. יש להתאים את המעקות, כך שיספגו את המכה ולא יהיו מלכודת מוות לרוכבים. יש להשתמש בצבע שלא יגרום להחלקה כאשר הכביש רטוב, ויש לעודד את הצטיידותם של הרוכבים במעילים, קסדות ומגנים איכותיים על ידי מתן הנחות במיסוי. כמו כן על המדינה להעלות את גיל קבלת הרישיון ולהאריך את תקופת הלימוד וההכשרה".