כמה מכם נסעו לאירופה ונדהמו מתחבורה ציבורית יעילה, נוחה ובמחירים סבירים? עכשיו גם לנו מגיע. במשרד התחבורה גיבשו תכנית שתחלק את מרכז הארץ לשלושה מעגלים שנסיעה בהם תקבע על פי אזור ותחסוך למשתמשים הרבה כסף וכמובן תהפוך את תהליך רכישת הכרטיסים לנוח הרבה יותר.

אז בואו נעשה קצת סדר בבלאגן. אזור המרכז, מאשדוד ועד נתניה יחולק לשלושה מעגלים, 1-2-3. מעגלים 2-3 יחולקו גם הם לשלושה מעגלים כל אחד, כאשר יבנה נמצאת במעגל מספר 2 באזור 3. באזור 3 במעגל 2 נמצאות גם רחובות ונס ציונה וכמובן שכל הישובים הסמוכים אליהן.

החלוקה לאזורים מאפשרת כרטיס נסיעה אחד שיכלול את כל אמצעי התחבורה הציבורית במחיר אחיד. גם את כרטיסי הנסיעה ניתן יהיה לרכוש ליום אחד/ שבוע או חודש.

לדוגמא, אם תושב יבנה ירצה לרכוש כרטיס נסיעה חופשי חודשי לכל אמצעי התחבורה הכוללים אוטובוסים ורכבות באזורים 1-2-3 (ראו מפה מצורפת), הוא ישלם 350 ש"ח לכל החודש ויוכל להשתמש בכל אמצעי התחבורה ללא הגבלה, בדיוק כמו בערים הגדולות באירופה.

מה קורה במידה ואותו תושב יבנה ירצה לרכוש כרטיס שכולל רק את מעגל מספר 2 אזור 3? הכרטיס החודשי יעלה לו 175 ש"ח בלבד, בו כאמור הוא יוכל לנסוע באופן חופשי באזור יבנה, רחובות ונס ציונה, באוטובוסים וברכבות.

כרטיס מטרופולין דרומי, הכולל את מעגל 2-3 ואזורים 2-3 בכל מעגל, יעלה 250 ש"ח לנוסע ללא הגבלה בכמות הנסיעות או באמצעי התחבורה המבוקש.

אפשרויות הנסיעה והכרטיסים שונות ומגוונות, אך ללא ספק הרפורמה העתידית תעשה סדר באחת הבעיות הקשות בישראל- התחבורה הציבורית. כאשר תיושם הרפורמה, המשתמשים בתחבורה הציבורית יחזיקו בכרטיס נוסע שיאפשר להם להשתמש ללא הגבלה באמצעים השונים על פי בחירת האזורים ובכך כאמור, יחסך הרבה כסף וכאב ראש למשתמשי התחבורה הציבורית באזור המרכז.

הודעת משרד התחבורה:

"החל מה-1 בינואר 2016, יונהג בתחבורה הציבורית מבנה תעריפים חדש, שישלב בין כל אמצעי התחבורה הציבורית בכל מטרופולין (אוטובוס, רכבת ורכבת קלה), באמצעות רכישת מנוי, ויחסוך לרוב המכריע של הנוסעים הקבועים מאות שקלים מידי חודש. מדובר ברפורמה הגדולה ביותר שבוצעה אי פעם בתעריפי הנסיעה בתחבורה הציבורית."

שר התחבורה, מר ישראל כ"ץ: "זו מהפכה דרמטית אשר תגדיל את האטרקטיביות של התחבורה הציבורית ותגרום לנוסעים רבים להעדיפה על פני הרכב הפרטי. מבנה התעריפים החדש יעודד שימוש בתחבורה הציבורית, יוזיל את עלויות הנסיעה, עד אלפי שקלים לשנה למשפחה, ובכך יתרום להפחתת יוקר המחיה בישראל".

להלן מפת התחבורה הציבורית לפי מעגלים: