חלק מהכלים שנתפסו, היו בעלי הספק של 500 ו-800 וואט, כאשר החוק מתיר עד 100 וואט. כמחצית מהקורקינטים החשמליים שנתפסו, שקלו בין 30 ל-40 קילוגרם, בעוד שהמשקל המקסימלי המותר בתקנות עומד על 12 קילוגרם בלבד.

במסגרת המבצע, פשטו מפקחים ומהנדסי רכב של משרד התחבורה, בליווי שוטרים של משטרת ישראל ומהנדסים של מכון התקנים הישראלי, בו זמנית על מספר בתי עסק ומסחר בין אשדוד לנתניה וביניהם יבנה, המוכרים קורקינטים ואופניים חשמליים, בלתי חוקיים והחרימו רבים מהם.

באחד מבתי המסחר שנבדקו ברמת גן, תקף בעל העסק את פקחי משרד התחבורה ואת אחד השוטרים שהתלווה אליהם שביקשו להחרים כלים בלתי חוקיים. בעל העסק נעצר מיידית, והובל בניידת משטרה שהוזעקה למקום, לתחנת משטרה להמשך חקירה.

חלק מהקורקינטים והאופניים החשמליים שנתפסו, היו בעלי הספק של 500 ו-800 וואט, כאשר החוק מתיר עד 100 וואט. כמחצית מהקורקינטים החשמליים שנתפסו, שקלו בין 30 ל-40 קילוגרם, בעוד שהמשקל המקסימלי המותר בתקנות עומד על 12 קילוגרם בלבד.

פקחים של משרד התחבורה העמיסו את הכלים הבלתי חוקיים שנתפסו על משאיות שהובאו במיוחד לצורך המבצע. בכוונת משרד התחבורה להגיש תביעות משפטיות נגד כל בעלי העסקים שמכרו קורקינטים ואופניים חשמליים בלתי חוקיים.

מנכ"ל משרד התחבורה, עוזי יצחקי, ציין כי בחודשים האחרונים אירעו מספר תאונות כתוצאה מהשימוש בקורקינטים ואופניים בלתי חוקיים, שהפכו לפופולריים בעיקר קרב ילדים ובני נוער. "מדובר בתופעה נרחבת של שימוש בכלים מסוכנים ובלתי חוקיים, המהווים סיכון בטיחותי חמור לרוכבים ולסובבים אותם". הוסיף יצחקי