ממשלת ישראל שמה לה ליעד להוריד את הבירוקרטיה הישראלית, עד שנת 2020 בכ-25%. למרות היעד המרשים שהציבה, לא חל כל שיפור בשנה האחרונה ועל פי נתונים שפורסמו לאחרונה, בעלי העסקים ביבנה הם הסובלים העיקריים מבירוקרטיה מסורבלת ומעיקה.
-

מדד הבירוקרטיה של איגוד לשכות המסחר וחברת SQ בודק את איכות השירות וחוויית הלקוח במשרדי הממשלה ובגופים הממשלתיים השונים - הבריאות, התחבורה, הפנים, האוצר (רשות המסים), הכלכלה (התמ"ת), המוסד לביטוח לאומי ומערכת בתי המשפט.

המדד מורכב מארבעה קריטריונים: זמינות נציגים, זמן הטיפול בפנייה, יחס אישי ואיכות הפתרונות. המדד בוחן גם תהליכים המתרחשים במשרדים כגון הנפקת רישיונות, הוצאת/חידוש דרכון, תשלומים למשרדים ועוד.

על פי הבדיקה שנערכה על ידי חברת SQ, המשרד שמעניק את השירותים הכי פחות מספקים הוא משרד הבריאות, עסקים רבים מחויבים דוגמת עסקי מזון מחויבים לקבל את אישורי משרד הבריאות, עובדה שמקשה מאוד על בעלי העסקים.
-
משרד הממשלה שנמצא במקום הראשון והיעיל ביותר הוא משרד התחבורה, משרד הכלכלה נמצא במקום השני, משרד האוצר בשלישי והביטוח הלאומי, שממרר את חייהם של רבים מתושבי המדינה נמצא במקום הרביעי והלא מחמיא, במקום הלפני אחרון נמצא משרד הפנים .
-
על פי הנתונים, תושבי יבנה והסביבה הם הסובלים העיקריים משירותים מסורבלים ואיטיים, באזור הצפון גם כן המצב לא טוב ודווקא באזור תל אביב ורמת גן, המצב מעט טוב יותר ובעלי העסקים שם מדווחים על שירותים ברמה גבוהה יותר מזו של תושבי יבנה והסביבה וצפון הארץ.