מעבדת הכימיה הייתה נעולה ודווח להם שיש מספר "פצצות" שעליהם לנטרל במעבדה. התלמידים לא איבדו עשתונות, נכנסו אל המעבדה אפופת המסתורין, והחלו למצוא רמזים ומפתחות, ביצעו ניסויים ופתרו חידות ייחודיות ומקוריות בתחום הכימיה אשר עזרו להם לנטרל את ''הפצצות'' והובילו אותם בדרך אל החופש- אל מחוץ למעבדה.

 

כמובן שלא באמת מדובר בפצצות, אלא בחדר בריחה (escape room). הרעיון מבוסס על משחק המחשב הקלאסי "Room Escape Game", שצבר פופולריות עצומה בכל רחבי העולם ולאחרונה גם בישראל. במשחק זה על המשתתפים לחשוב מהר, לקבל החלטות מידיות ולשתף פעולה עם עמיתיהם לחדר. לרשותם עומדות רק 60 דקות כדי למצוא את הדרך החוצה.

 

המשחק החווייתי-לימודי מתבסס על חומר הלימוד במסגרת לימודי הכימיה בתיכון. חדר הבריחה במתכונת זו פותח בקבוצת הכימיה במחלקה להוראת המדעים במכון ויצמן, ומפתחיו הגיעו והפעילו את החדר יחד עם רכזת מגמת הכימיה בתיכון, שלי רפ, שיזמה את הפעילות.

 

מנהלת בית הספר אורית גור-כהן אמרה כי בית הספר שואף לאתגר את התלמידים למחשבה יוצרת תוך פיתוח החשיבה המדעית והטכנולוגית, כמו גם פיתוח יוזמות ייחודיות של מורי בית הספר. כל זאת נעשה מתוך מטרה להתאים את ההוראה למאה ה-21 ולקדם חשיבה מסדר גבוה".

 

מעדויות התלמידים עולה כי הפיקו ממשחק זה תובנות רבות ויחד עם זה הנאה רבה וסיפוק. מפעילות זאת הם יצאו נלהבים ונרגשים.