ראש העיר, צבי גוב-ארי בירך על ההחלטה להסדיר את הנושא ולהגביר את האכיפה והפיקוח על השימוש בכלי הרכיבה. "נהגי האופניים החשמליים והקורקינטים  נעים בדרכים באופן מסוכן וחסר אחריות, מסכנים את הולכי הרגל והנהגים האחרים ובמקרים רבים מסתיימים מפגשים אלו בתאונות קשות עם נפגעים. עיריית יבנה תפעל באמצעים הקיימים העומדים לרשותה להגברת האכיפה וצמצום הסכנות בתחום זה". ראש העיר הוסיף כי ההחלטה להעביר את הנושא לאחריותם של ראשי הערים היא החלטה נכונה החייבת לקבל ביטוי באמצעים ובמשאבים נוספים ועל כך תהיה דרישה של מרכז השלטון המקומי.       


על פי התקנות החדשות, ניתן יהיה לרכב על קורקינט בעל הספק מרבי של 250 וואט ושמהירותו לא תעלה על 25 קמ"ש - בדומה לאופניים חשמליים. בנוסף, משקלו העצמי של הקורקינט לא יעלה על 30 קילו. הגיל המינימאלי של הרוכב יהיה 16 שנים, חלה חובת חבישת קסדה ובלילה תחול חובת לבישת אפוד זוהר. על הקורקינט חייבת להימצא מדבקה שתציין את הגבלת גיל הרכיבה, מספרו הסידורי של הקורקינט, משקלו ומהירותו המרבית. גיל המינימום לרכיבת אופניים חשמליים הועלה ל-16 שנים.


התקנות תיכנסנה לתוקף בעוד כ-4 חודשים, ואילו התקנה על העלאת גיל המינימום תיכנס לתוקף בעוד כחודש. במסגרת הסדרת הרכיבה צפויות להינתן סמכויות אכיפה גם לפקחי הרשויות המקומיות.