בבית החינוך ללימודי ארץ ישראל, השם דגש על מורשת ותרבות ברוח אהבת הארץ, פיתחו תוכנית לימודים ייחודית המתמקדת בדגל ישראל ובמקורותיו ביהדות, בחי ובצומח – כחלק מהעמקת הזהות והשייכות לארץ.

תהליך הלמידה נעשה בשילוב תחומי דעת שונים. בשפה למדו התלמידים על מקור הדגל, צבעיו, צורת מגן הדוד שהושפעה מפרח השושן הצחור, מכתר תפרחת הרימון.

כמו כן למדו על חשיבות צבע התכלת ביהדות, לדוגמה: הפרוכת שכיסתה את ארון הקודש, מעילו של הכהן הגדול, מטה משה שהיה עשוי מאבן הספיר וכדומה - ומהם נלקח הרעיון לצבעי הדגל.

בשיעורי מדעים למדו התלמידים כיצד מפיקים צבע מן הטבע, ערכו ניסויים שונים וחוו את תהליך זה.

בשיעורי אומנות התלמידים בחרו את הדגל כמוטיב ליצירותיהם, וכל אחד מהתלמידים על פי נקודת הראייה האישית שלו צייר תמונה וחזון משלו על הדגל, סמליו וצבעיו.

מדברי התלמידים: הדר פרי ד'1 "בציור שלי יש שולחן, עליו מפה ועליה יש את מפת ארץ ישראל. בנוסף על השולחן יש רימון מלא בגרעינים, המסמלים את ההיסטוריה העשירה של מדינת ישראל". בחרתי להבליט את מפת ארץ ישראל במרכז השולחן,  הפיסה קטנה כגודלה של ארץ ישראל".

נוהר מזרחי ד'2: "פרחים לישראלה" 

"בציור רואים בן ובת לבושים באופן חגיגי, על בגדיהם מגני דוד. הבן נותן לבת זר מעוטר בפרחי שושן צחור, מגני דוד ורימונים. הרימונים מסמלים את השפע, שושן צחור מזכיר בעליו את המגן דוד ושיח מגני הדוד מסמל את דגל המדינה שלנו. בשמיים רימון במקום השמש כי הוא מזכיר לה שהעם שלנו מתרבה כגרעיני הרימונים. עץ גדול שעל הגזע שלו מגני דוד כדי להזכיר שהעם חזק ועוצמתי כגזע העץ. השמיים בצבע הדגל".

תלמידי בית החינוך התרגשו מאוד מן המעמד החגיגי, הפגינו ידע והציגו את תהליך הלמידה בבגרות ובגאווה. התערוכה מוצגת גם במהלך השבוע הקרוב.

הנכם מוזמנים להגיע, לחוות, ללמוד ולשתף את התרשמותכם בספר האורחים בתערוכה.