תחנת יבנה מערב החלה לפעול בסוף שנת שנת 2012 וחוברה לקו הרכבת ראשל"צ מערב – ת"א, שנחנך בספטמבר 2011 וחיבר את חולון ובת ים לרשת מסילות הברזל בישראל. במהלך השנים הפכה תחנת יבנה מערב לפופולארית ביותר, בשל השירות הטוב והיכולת להגיע במהירות ונוחות אל מרכז ת"א.

כך, עלה מספר הנוסעים העוברים בתחנה, מכ-60 אלף לחודש בשנת 2013 לכ-100 אלף בחודש בשנת 2016.

 

בשל הגידול במספר הנוסעים בתחנת יבנה מערב, וכחלק מתפיסה שירותית שמטרתה להמשיך ולשפר כל העת את השירות שניתן ללקוחות החברה, הוחלט ברכבת ישראל להוסיף דרגנועים בתחנה. פרויקט הצבת הדרגנועים החדשים, בעלות של כ-1.75 מיליון שקלים כלל הצבת שני דרגנועים חדישים בין רציף הנוסעים והגשר ובין הגשר אל אולם הנוסעים.

הדרגנועים החדשים יסייעו לנוסעי הרכבת בתחנת יבנה מערב, יקצרו את משך הזמן מהכניסה אל התחנה ועד להגעה לרציפים, ויאפשרו תנועה מהירה ונוחה. הצבת הדרגנועים בוצעה בשעות הלילה, על מנת שלא לפגוע בתנועת הרכבות בשעות הפעילות.

 

"התחנות הן מקום המפגש שלנו עם לקוחות החברה והשער ממנו הם נכנסים ויוצאים אל הרציפים והרכבות" נמסר מרכבת ישראל "ההקפדה על איכות השירות בתחנות הרכבת, חזותן ומכלול השירותים שניתן בהם, היא חלק חשוב מתפיסת השירות שאנו מובילים בשנים האחרונות. זאת לצד הדיוק, הזמינות, המידע לנוסע, לוח-הזמנים המעודכן, הניקיון ברכבות, ואמצעי העזר בקרונות כמו WIFI חינם, קרון שקט עם מקומות שמורים ונקודות הטענה למכשירים הניידים".

עוד נמסר כי "שדרוג תחנות הרכבת הקיימות, במקביל להקמת תחנות רכבת נוספות, מסייע לנו להמשיך ולשפר את השרות למספר הנוסעים ההולך וגדל ברכבת. נוסעים המרוויחים נוחות, יעילות, זמינות, הימנעות מעומסי התנועה ואתגר חיפוש החניה".