"מהפיכת הקמעונאות השיתופית העולמית הגיעה לישראל", מכריזה רעות, ומציינת כי הקונספט התרבותי-צרכני שהיא מביאה כעת כבשורה למשק הישראלי כבר מיושם בהצלחה במקומות רבים בעולם, בין היתר באתרים וערים ממותגות קמעונאות כמו ניו-יורק, לונדון, פריס וברלין.

לאחר שהמשק הישראלי הסתגל בשנתיים האחרונות לרעיון חללי העבודה המשותפים, מגיעה מהפיכת השיתוף לשוק הקמעונאות – עם השקת מתחם WE STORE אותו רעות הגתה ויזמה.

המתחם פתח את שעריו לתקופת ההרצה אתמול, לאחר שבסוף השבוע נקבעה בו מזוזה באירוע חגיגי. עם החנויות שפתחו שטח מסחרי בו ניתן למנות את M&A - תכשיטי זהב ויהלומים במחירים שבין 200 ל-1,200 שקלים; 'קאן- קאן'; צ'יקיטיטס; My.Way - אקססוריז לבית ומתנות ממותגות נושאי תג מחיר של עד 199 שקלים; M.L - מתפרה מבית 'לבנה'; 'אגדות ונגרים'; 'אליסיום בייבי', ועוד.

מדובר, למעשה, בחלל גדול במרכז המסחרי של 'קרסו', בו יפעלו מספר חנויות קונספט מגוונות בדגש על חווית הלקוח במתחם - בהתאם לסקר שנערך בקרב אוכלוסיית השכונה הירוקה. כמו בחללי העבודה המשותפים – גם כאן הרעיון הוא לתת פתרון לבעלי עסקים מקומיים שיהווה עבורם ONE STOP SHOP, כגון חנויות בוטיק בתחומי האופנה, ההנעלה, האקססוריז, התכשיטים, צרכנות הנוער וילדים.

השוכרים מקבלים מ-WE STORE חלל מעוצב בהתאם לצורכיהם, בתשלום חודשי קבוע, הכולל את כל ההוצאות הנדרשות להפעלת העסק: עיצוב, מידוף, אחסון, מים, חשמל, ארנונה לעסקים וכו', וכך הם נותרים פנויים לפיתוח ולקידום העסק עצמו, להרחבת היקף פעילותו ולמיקסום רווחיו, מבלי שיצטרכו לדאוג להשקעות עמוקות-כיס, להוצאות ולתחזוקה שוטפת, ומבלי להידרש לעלויות האסטרונומיות של הקמה ורכישת שירותים עבור עסק זהה – בקניונים וברשתות הנדל"ן למיניהן.

"אנו מעניקים שטחי מסחר מעוצבים לעילא ולעילא לרשתות קמעונאות במרכזי קניות, במינימום הוצאות", מציינת רעות, ומוסיפה כי הקונספט החדשני – שעשוי להפוך בשנים הקרובות לנפוץ יותר ויותר – מייצר מצב של WIN-WIN עבור כל הצדדים: לקוחותיה שלה, דהיינו בעלי העסקים – ולקוחותיהם שלהם, דהיינו קהל הלקוחות והצרכנים.

בירון מציינת ש'קרסו' היו הראשונים לזהות את הפוטנציאל הטמון בקונספט החדש וסייעו לאורך כל הדרך בפתיחת הסניף הראשון של WE  STORE.

בירון וצוותה דאגו למתג את המקום גם מהיבט התמחור ללקוחות המתחם, כך שהמתחם על חלקיו יציע לצרכנים מגוון מותגים איכותיים בתחומי האופנה והלייף-סטייל במחירים מעולים. כך, לדוגמא - תכשיטי זהב ויהלומים במחירים שינועו בין  200 ל-1,200 שקלים, בגדי מותגים ונעליים, לגברים, נשים וילדים החל מ-99 שקלים, אקססוריז לבית ומתנות במיתוג אישי בשיטה מיוחדת עם תגי מחיר של 99 עד 199 שקלים, בגדי תינוקות, ילדים ונוער מפסי הייצור של מיטב המותגים החל מ-39 שקלים, תופרת שתבצע במקום תיקונים ותפירת ועיצוב שמלות-ערב להשכרה במחירים של עד 400 שקלים, מוצרי טיפוח, הגיינה ובריאות לתינוקות החל מ- 9.9 שקלים, מארזי מתנה ליולדת, ריהוט מעוצב לחדרי ילדים בהזמנה אישית במחירים אטרקטיביים במיוחד, ועוד.

בירון מדגישה את היתרונות הנוספים עבור בעלי העסקים שבחרו ויבחרו בעתיד בשיטה תפעולית זו לעסקיהם: "כל תחום ההקמה, כאמור – עלינו: עיצוב, מידוף, אחסון, שילוט ופרסום. ואז מגיע הצד של הטראפיק – תנועת הלקוחות הערה, המתגלגלת בין החנויות השונות במתחם ומשרתת את כולם".

שיטת ההקמה של חנות ב-WE STORE פשוטה, כפי שרעות מתארת: "בוחרים שטח (החל מ-10 מ"ר) ומתחילים לעבוד. העלות: FIX PRICE - עלות חודשית קבועה לחנות: החל מ-5,000 שקלים, סכום המגלם בתוכו הוצאות תפעוליות משותפות המתחלקות בין כל בעלי העסקים במתחם".

רונן מדיוני, מנהל חטיבת הנדל״ן המניב של 'קרסו', מציין: "אנו נותנים חממה לרשת החדשהWE STORE משום שאנו מזהים מענה על צורך במסחר השכונתי, לאפשר למותגים שונים, לרבות מותגים פרטיים בתחום האופנה ואחרים, לצלוח את חסם דמי השכירות. בכך אנו מרחיבים את תמהיל המוצרים שאנו מציעים ללקוחות שלנו, מה שיתרום, כך אנחנו מאמינים, לגידול בכמות המבקרים ברשת המרכזים השכונתיים של החברה 'המרכז של קרסו' ".

כאמור, מתחם WE STORE ביבנה יושק במהלך חודש יולי, ורעות מדווחת כי צפויה פריסת מתחמים עתידית במיקומים מרכזיים אחרים ברחבי הארץ.

בסיכום ניתן להמר כי הצלחת קונספט WE STORE – קמעונאות שיתופית למיקסום הכנסות ורווחים ולהקטנת הוצאות – תשתקף כבר בשנה הקרובה בתוצאות העסקיות של החנויות שישתתפו במיזם. "הקונספט ישכפל את הצלחת קונספט חללי העבודה המשותפים, המאפשרים זה למעלה משנתיים לבעלי מקצועות חופשיים רבים, כמו גם לתאגידים ולחברות מסדרי גודל שונים – ריכוז מטה עסקיהם תחת קורת-גג איכותית אחת ומשתלמת", מצהירה רעות.