רעות שדה

הלקוח אשר גבר על אין ספור מתמודדים לתפקיד, החל את דרכו בחברה לאחר חפיפה קצרה בת מספר ימים ונחתם עמו הסכם העסקה. לאחר כחצי שנה מתחילת העסקתו בחברה הלקוח נפל ונחבל קשות עת ירד מרכבת בתחנה הסמוכה למקום עבודתו.

על אף הפציעה הקשה והכאבים העזים שאחזו בו, הלקוח הגיע מדי בוקר לעבודתו עד אשר לא יכול היה לשאת עוד במכאוביו, ורופאיו דרשו שיחלים בבית.

למרות שהוראות הרופאים כללו מנוחה מוחלטת ללא כל עשיה, הלקוח המשיך לעבוד מביתו תוך שסיפק מענה שוטף ללקוחות החברה ולעובדים. הלקוח ביצע את כל המטלות השוטפות  שהוטלו עליו  במסגרת תפקידו מחצר ביתו.

ימים ספורים לאחר יציאתו לחופשת מחלה, גילה הלקוח כי החברה מראיינת מועמדים בניסיון לאתר לו מחליף, אולם לא יחס לכך כל משמעות לאור העובדה שהמשיך לתת תפוקה מלאה לחברה גם בהיותו בביתו ולא שמע כל תלונה לא מלקוחות החברה ולא ממעסיקיו.

זמן קצר לאחר מכן, קיבל הלקוח שיחה טלפונית ממנכ"ל החברה במסגרתה הודיע לו המנכ"ל כי החברה החליטה להפסיק העסקתו בחברה עקב היעדרות ממושכת. כל זאת על אף שהלקוח ביצע עבודתו נאמנה משך כל תקופת מחלתו על חשבון בריאותו האישית, שהחריפה בינתיים.

הלקוח נותר המום לאור העובדה כי אשתו וילדיו נסמכו לשולחנו, והוא עשה כל שביכולתו בכדי לפרנסם, גם כשהיה חולה וחלש.  והנה מצא עצמו הלקוח מול שוקת שבורה, ללא מקור פרנסה. 

בשלב זה הגיע הלקוח למשרדה של עוה"ד רעות שדה והחל לגולל את סיפורו בפניה. עוה"ד שדה האזינה בקשב רב וניגשה מיד לעבודה ולמלאכה. תחילה עוה"ד רעות שדה שלחה לחברה מכתב התראה חריף טרם נקיטת הליכים משפטיים מלווה בשלל אסמכתאות במסגרתו דרשה שישולם פיצוי הולם ללקוח בגין הנזק הכלכלי שנגרם לו, עוגמת הנפש החמורה שחווה עקב פיטוריו המפתיעים שנעשו שלא כדין, והעובדה שהחברה לא טרחה לעשות ללקוח שימוע בכדי שיושמעו טענותיו. למרבה הצער, החברה התנערה מהלקוח ואף בחרה להכפיש את שמו במכתב מטעמה ולפגוע בשמו הטוב. בתגובתה, החברה ניסתה להניא את הלקוח מלהגיש תביעה תוך שימוש בטקטיקות של הפחדה ואיומים. עוה"ד רעות שדה לא נרתעה, ומיד הגישה  תביעה מגובשת ומפורטת לבית הדין לעבודה. במסגרת התביעה, גוללה את המסכת העובדתית שהובילה את הלקוח לכדי אובדן מקור הכנסתו שלא כדין ועל לא עוול בכפו, וכן את כלל עילות התביעה בגינן זכאי הלקוח לפיצויים מצד החברה. בין היתר עקב ניסיונותיה הנואלים של החברה לפגוע בשמו הטוב של הלקוח ללא כל הצדקה. בתום דיון אחד בלבד במסגרתו עוה"ד רעות שדה הוכיחה בנחישות לבית הדין הנכבד את מצוקתו הקשה של הלקוח עקב התנהלותה חסרת תום הלב של החברה, ולאחר פגישת גישור אחת, השכילה החברה להבין כי ייטב לה באם תגיע לכדי הסכם פשרה עם הלקוח אשר יביא לסיום ההליכים בין הניצים. בהתאם לכך, זכה הלקוח לקבלת פיצוי מרשים על סך 15,000 ₪ מהחברה לאחר שזו פיטרה אותו בשיחה טלפונית שלא כדין.  

עוה"ד רעות שדה: "שמחתי לסייע ללקוח משרדי לקבל פיצוי הולם לאחר שפוטר שלא כדין, על לא עוול בכפו, ומבלי שניתנה לו ההזדמנות להשפיע על תוצאות ההליך. קשה למצוא עובדים טובים כמו הלקוח שלי, אשר גם כשהיה חולה, עדיין נתן תפוקה מלאה למעסיקיו. למרבה הצער מעסיקיו לא העריכו את הנאמנות שהפגין למקום עבודתו, והעדיפו לפטר אותו במקום לשמור עליו. הפיטורים הלא מוצדקים לא פגעו רק בלקוח כי אם גם בבני משפחתו אשר נפגעו קשות מפיטוריו. אל למעסיקים לשכוח, כי מוטלת עליהם חובת תום לב מוגברת כלפי עובדיהם בעת פיטורים, והתנערות מקיום חובה זו עלולה להקנות לעובד זכות לפיצוי כספי וזאת ללא כל קשר לתקופת העסקתו בחברה. אם הנך מצוי בסיטואציה דומה, מומלץ להיוועץ עם עורך דין".