דני סיוון

שלום וברוכים הבאים לטור שלי

והשבוע אעביר מה זה בעצם   

הקול קובע-פיתוח קול האם צריך? ומה זה אומר!

הקול הוא למעשה הכלי היחידי שקיים לזמרים,מרצים או משמשתמשים בקולם כדי למכור או להעביר מסר.

ואם להשוות לנגנים כאשר נניח חולים או משהו דומה אז עדיין יכולים לנגן או למצוא מחליף להופעה.

זמרים הם שבויים של הקול,המיתרים משחקים בהם לפי מצבי הרוח.

עובדה קיימת היא שלקול יש השפעות פסיכולוגיות.

שימו לב כמה פעמים הקול שלכם נחלש, נצרד, או נסתם כתוצאה מעייפות, חוסר שינה, שתיית אלכוהול מרובה, או ירידה של מצב הרוח.

כל הסימפטומים הנ"ל משפיעים על הקול בצורה ישירה,לכן חשיבות רבה לטכניקה נכונה של דיבור ושירה.או בשמו המקצועי " אינטונציה "

אופן ההדגשה וההטעמה של צלילי הדיבור . כדי להעביר את המסר באופן משכנע צריך להשתמש באינטונציה מתאימה."

לכן כאשר אתם מדברים בהתאם לגובהה הצליל מי ששומע יקבל ישירות את המסר האם הוא שמח,עצוב או כועס.

בקול ישנו מנעד של צלילים נמוכים (בס BASS) אמצע (מידMID )  וגבוהים

 (טרבל HIGH)

את כל המנעד הזה מקבל האוזן שמסוגלת לשמוע את כל התדרים שאנו מדברים,שרים,צועקים,וגם שישנים מופק צליל.

ישנן עובדות רבות על הצלחת הקול בניהול ,חברות ועסקים בכלל

המשתנה החשוב ביותר שמושפע הכי הרבה מגובה קול נמוך. מנהלים עם קול נמוך מצליחים יותר אישית וגם תורמים יותר לרווחים של החברה. השאלה שאין עליה תשובה חד משמעית היא מה הסיבה ומה המסובב ביחס בין המשתנים השונים. האם רווחים גדולים של החברות קשורים ישירות לקול נמוך שאולי תורם לרווחים כי קליינטים סומכים יותר על מנהל עם קול עמוק, או שזה קשור יותר למה שקול עמוק מייצג. קול עמוק יכול כאמור להעיד על סמכותיות, דומיננטיות, ואגרסיביות של אותו אדם, והם הגורמים החשובים שמשפיעים על הכנסות החברה. הקול הנמוך הוא רק תוצר לוואי של המאפיינים האישיותיים הללו. אותם המאפיינים יכולים לתרום לסטטוס גבוה והם בתורם משפיעים על ההצלחה שלו כמנהל.

קול גבוהה יכול להיתפס כלא נעים לפעמים אף מציק לא פעם מה שגורם לאי נוחות מה שמלמד כמה השפעת הקול היא בעצם כל החיים שלנו.

נשים מצליחות בעסקים מאחר והן משדרות בדרך כלל קול נעים יותר רגוע ומלא ברגש מעבר למראה החיצוני,הקול מאחורי הטלפון למשל מייד מתחברים או לא.

אגב נתון חשוב האוזן מסוגלת להתחבר לקול או למוסיקה כ 15 שניות ראשונות ומייד אם מתחברים אז נשארים עם השיר או תחנת רדיו או שמעבירים,לכן מכאן ההסבר למה הרבה שירים נפסלים בשמיעתם הראשונית.

רוצה לומר כמפיק שעובד עם הקול והצלילים כל הזמן אני נתקל בהמון כוח שקיים בקול בשיחות עם לקוחות.בהכוונה של שירה נכונה וגובהה צליל נכון.

אז מה עם פיתוח הקול?

זה הזמן לשבור מיתוסים קצת פיתוח קול לא טוב לכול אחד ,פיתוח קול הוא כלי לזמרים ומי שעובד עם הקול.הרבה לקוחות והורים פונים לרשום את הילדים לפיתוח קול וכו' אז התשובה היא חלוקה

האחת לבנים עד גיל 14 הקול נשאר במנעד שרצוי ואז מתחלף לנמוך יותר זה עניין פיזי של הגוף ומיתרי הקול מתרחבים ולכן אין טעם ללמוד פיתוח קול אלה רק כמה שיעורים לטכניקה נכונה של נשימות.

והשנייה בנות אין בעיה כזאת לכן מי ששרה ורוצה להיות זמרת הזמן ללמוד הוא תוך כדי שירה ואו הקלטות של שירים ולשיר כל הזמן חשוב מאוד לבחור את השיר הנכון וגובהה הטון שלו.

לזמרים כמובן פיתוח קול הוא מכון הכושר של הקול זקוק למאמן,למכוון,לתרגילים ובעיקר לרוגע.

אפשר לדבר שעות וימים על נושא הקול לסיכום מספר טיפים:

  • לא לצעוק אם לא ממש צריכים ( צרידות חבל )
  • לא לאמץ את הקול מגבוהים לנמוכים
  • לנסות לדבר בגובהה צליל רגוע
  • לחישות גורמות לצרידות
  • לשיר נכון ולא סתם לצעוק
  • צחוק משחרר את הקול
  • וגוגל מוגל לא באמת עוזר!
  • שימו לב לצלילים מסביב

 

בברכה וקול טוב לכם...דני סיוון