Pixabay

 

משתתפים בגישור :
ירון אבנר - בן 48 שותף בחברת ההובלות "המעביר" בקרית אתא. בעבר הקרוב סיפקה החברה גם שרותי הסעה בלימוזינות בעיקר לחתונות ואירועים משפחתיים גדולים.
ירון אנרגטי, בטוח בעצמו ומרגיש שטענותיו נכונות ומבוססות.

יעל צור - בת 44, נציגת חברת "פרסום בצפון". יעל מנהלת את כל פניות הלקוח והתביעות בחברה, יעל שקטה, רגועה, שולטת בחומר ומוכנה לגישור.

סיפור המעשה

 בחברת ההובלות "המעביר" הוחלט לדחוף ולקדם שימוש בלימוזינות לאירועים יוקרתיים ורבי משתתפים. ירון כנציג החברה, בוחר בחברת "פרסום בצפון" כזו שתדחוף את הנושא קדימה, וחותם על חוזה לפרסום באינטרנט למשך שנה.

-

עלות ההסכם - 3,480 ₪ לשנה (290 ₪ לחודש).

-

בהסכם עליו חתם ירון  מופיע סעיף קטן וחשוב המדגיש כי הפרסום יופיע רק  במחשבים נייחים  !!

-

ירון אינו בודק מה מופיע "באותיות הקטנות" ברור לו כי הפרסום יופיע הן במחשבים הנייחים והן בטלפונים הסלולריים.

-

לאחר כ- 4 חודשים מחתימת ההסכם, ירון מגלה שאין עליה משמעותית בביקוש לשימוש בלימוזינות. הוא פונה לחברת הפרסום ודורש הסבר.

-

בשיחה מול נציגת החברה מסתבר לו לראשונה כי הפרסום מופיע רק במחשבים נייחים. ירון מופתע וכועס. לטענתו חתם על הסכם לפרסום גם ובעיקר בטלפונים הסלולריים.  הוא דורש שינוי מיידי בצורת הפרסום, ומוסיף כי לא יהיה מוכן לשלם יותר עבור השינוי בתנאים.

-

החברה לא מקבלת את טענותיו. נציגת השרות מסבירה לו כי פרסום בסלולרי יקר בהרבה.

-

ירון מגיש תביעה לבית המשפט ותובע 6,000 ₪ כפיצוי על אי עמידה בהסכם.

-

בית המשפט שולח את הצדדים לגישור.

-

תהליך הגישור :

לתהליך הגישור מגיעים ירון ויעל בגפם.

-

ירון שוטח את טענותיו. הוא כועס בעיקר על כך שלא הוסבר לו שהפרסום יופיע במחשבים נייחים בלבד. ירון מסביר כי לא היה חותם על  ההסכם בתנאים הקיימים (ללא פרסום בטלפונים הסלולריים)

-

אין לירון הסבר מדוע לא בדק את ביצועי הפרסום בארבעת החודשים הראשונים להסכם, ואין לו גם הסבר לכך שלא בדק בצורה יסודית מה הוא הולך לקבל תמורת התשלום שמשלמת החברה מדי חודש.

-

-ירון מתקשה לקבל את ההבדלים בתשלום בין פרסום במחשבים נייחים לפרסום בטלפונים סלולריים

-

יעל טוענת לאגרסיביות ותוקפנות מצד ירון בשיחתו עם נציגת השירות שניסתה להסביר לו מדוע יהיה עליו לשלם יותר עבור שינוי פורמט הפרסום.

-

יעל מעוניינת שירון ימשיך לפרסם ב"פרסום בצפון". היא מציעה לו תכנית תשלום חדשה ובה הנחה משמעותית בשנה הראשונה לפרסום בטלפונים הסלולריים. היא גם מציעה לבחון בסיום השנה את יעילות הפרסום, ובהתאם לתוצאות שיתקבלו לקבל החלטות לגבי המשך העבודה המשותפת ביניהם.

-

כצעד של רצון טוב מוכנה יעל להחזיר לירון כ-1,200 ₪ עבור השנה הראשונה (כ- 35% מהתשלום ששולם בפועל)

-

ירון מקבל את הצעתה של יעל. הוא מביע צער על התנהגותו מול נציגת השירות ומבטיח שלהבא יבדוק  "בשבע עיניים" את הנספחים להסכם.

-

הגישור מסתיים ברוח טובה. המשפט בבית הדין מבוטל.

-

    מה ניתן ללמוד

פערים גדולים ביידע והבנה של אפשרויות הפרסום באינטרנט, בין מי שזו עבודתו - הספק. לבין הרוכש - הצרכן, גורמים לעיתים קרובות לכעס ותסכול  מיותרים אותם ניתן היה למנוע.

-

על הצרכן מוטלת החובה לבדוק ולהבין מה בדיוק הוא מקבל, ועל מה הוא משלם ממיטב כספו.

-

חברה שמעוניינת לשמר לקוחות תהיה בדרך כלל גמישה יותר ומתחשבת יותר בהצעות  שלה  להמשך ההתקשרות.

-

 

 

 

                                                                                     פרנס ישראל מגשר , מרכז גישור יבנה