.

בשנים האחרונות חלה עלייה משמעותית בקרב ילדים וגם מבוגרים בנטילת תרופות לצורך מיקוד וריכוז. לצערי, כמו כל תרופה - גם לאלו יש תופעות לוואי! הפעם בחרתי לדבר אתכם על המזונות והתוספים שישפרו פלאים את תפקודי המוח ויעזרו לילדים להיות קשובים וממוקדים וכמובן - בריאים יותר.

  1. חלבונים - צריכת חלבונים (דגים, הודו, קטניות, טופו) מסייעת בפעילות מוחית ערה וחדה.
  2. הפחיתו מתוקים - הסוכר הלבן הוכח כפוגע בתפקודי מוח. קראו יחד עם הילדים את רשימת הרכיבים ולמדו אותם לוותר על ממתקים עתירי סוכר, כי אין בהם שום תועלת.

     3. חומצה פולית - קיימת בתרד, גרעיני חמניות, עדשים, חומוס  ואפונה

  1. ויטמין B6- קיים בדגנים מלאים קטניות, קוואקר ובננה.
  2. ויטמין B12- קיים במזון מהחי- בשר, ביצים, דגים. בטבע נמצא באצות הספירולינה והכלורלה הנפלאות.
  3. חומצות שומן טובות - מנת דג ים, 3 פעמים בשבוע ובנוסף אכילת אגוזים וזרעים (מלך, פקאן, קשיו, פשתן, ציה. וכו') לא קלויים! תספק לגוף חומצות שומן טובות החיוניות מאוד לתפקודי המוח.
  4. פירות יער- אוכמניות, ארוניה ברי, גוגי ברי, אסאי- כולם עשירים בנוגדי חמצון ותפקידם גם לשפר את היכולות הקונקטיביות של המוח.
  5. 8. קקאו ראוו פוד- קקאו שלא עבר קלייה ועיבוד (נמצא בבית הטבע) משפר את אספקת הדם למוח- שתו כוס קקאו אמיתי ביום. כל יום!

היום בעולם המודרני המתקדם הילדים חשופים יותר למזון המעובד ופחות לחומרי הגלם הטובים של הטבע. הכינו איתם יחד בבית אוכל עשיר ומזין ואפילו שוקולד טבעי תוצרת הבית.

הפחיתו את המתוק, המטוגן והמשומר מהתפריט ותתחילו לראות תוצאות

כל ההמלצות פה נכונות לילדים ומבוגרים כאחד. במידה ויש חוסרים גבוהים בגוף, שהתזונה אינה נכונה, אמליץ על תוספים בשתייה/בבליעה להשלמת החסר.

בהצלחה, ושנת לימודים פורייה