מטרתו של המסע חיזוק הקשר בין ההורים והילדים רגע לפני גיל ההתבגרות. עוד טרם היציאה למסע, עבדו ההורים והילדים על חוברת הכנה למסע, למדו את הדרך בה יצעדו ואת סיפורי הגבורה המיוחדים בהם יפגשו.

ביום ראשון, בהתרגשות ושמחה, החל המסע בנסיעה אל אתר דיזל-חולדה שם למדו הצועדים על פריצת המצור על ירושלים בזמן מלחמת העצמאות בשנת 1948. מבצע בזק להנחת "קו השילוח" שהביא מים לתושבי ירושלים. הצעידה הייתה לאורך הציר התנועה של משחררי ירושלים כשנקודת הסיום הייתה משטרת לטרון.

המסלול הייחודי עבר ב"בריכת קו השילוח", "בית הרצל" וחורשת רחל המשוררת. בהם למדו על חזון המדינה היהודית ומאורעות תרפ"ט, תרומתו של האיש דוד מרכוס להקמת צה"ל וכתיבת ספר פקודות הלחימה הצהלי הראשון, פעילותו המיוחדת של חיל ההנדסה בזמן מבצע "אבירי לב" אשר היה חלק ממלחמת יום הכיפורים, בניית גשר לחציית תעלת סואץ. היעד הבא היה אנדרטת המשוריינים פורצי הדרך, ומטוס הצניחה מעבר למתלה, ביער המגינים, ראו את תחילתה של דרך בורמה וחשיבותה המכרעת בפריצת המצור על ירושלים. סיפורי גבורה של לוחמי חטיבת אלכסנדרוני, וחמשת המבצעים לשחרור המוצב הירדני והמשטרה בלטרון.

setImageBanner('4fce103b-889c-4974-90f8-3ab712fbdf95','/dyncontent/2017/12/12/20467d86-4612-49fd-a8e8-466494a1b637.gif',3015,'',510,80);

לאורך כל הדרך מילאו ההורים והילדים משימות יחד, בדרכון מיוחד שהודפס לשם כך. המשימות שמו דגש על תחילתו של גיל ההתבגרות והתמקדו בחיזוק הקשר, בפתיחת ערוץ תקשורת חדש ובשיתוף בין ההורים לילדים.

כשהגיעו בסיומו של המסלול אל אתר יד לשיריון בלטרון, פגשו ההורים והילדים צוות לוגיסטי מסור שהגיע מביה"ס וערך עבורם ארוחת ערב עשירה ודאג לכל מחסורם. לאחר ארוחת הערב, התקיים טקס סיום מרגש לרגל סיום כיתה ו'. בטקס לקחו חלק מנהל ביה"ס, מחנכות הכיתות ונציגת ועד ההורים, אשר הודו במילים חמות על השקעה של שש שנים ועל החוויה המרגשת שחוו במסע זה. התלמידים קיבלו סידור מפואר עליו הוטבע שמם וספר מחזור מעוצב.

המסע הזה מהווה מחזור שני של טיולי הורים וילדים יחודיים בביה"ס אביר יעקב, המשלבים ערכים ואהבת הארץ, לצד יצירת ערוץ תקשורת מיוחד בין ההורים והילדים עם תחילתו של גיל ההתבגרות.