לפני שנה ואחרי תשע שנים של שותפות אינטנסיבית עם רוברט בן שושן בסוכנות 'רוברטו', החליט קובי סגל שהבשיל זמנו לפנות לדרך עצמאית, דרך בה יוכל להביא את ה'אני מאמין' שלו ב-100% וליישם את ההחלטות שלו מבלי להיות תלוי בדעתם של שותפים נוספים, לטוב ולרע.

הוא הקים את המותג GMT, שמהווה בית לזמרים, שחקנים, דוגמנים ורקדנים, יודע לזהות טאלנטים צעירים ולעשות איתם את הדרך הנכונה להצלחה ולאחרונה שם תשומת לב מיוחדת לתחום ההיפ-הופ, שהופך ליותר ויותר פופולרי בקרב בני הנוער בארץ ובעולם.

"אחרי שהסוכנות בארץ הגיעה לשיאים מטורפים, פתחנו סניף במיאמי ומצאתי את עצמי רוב הזמן שם", מספר קובי על הסיבות שהובילו להחלטתו. "כמובן שאהבתי את העבודה וננתי את כל כולי עד שהגעתי למצב שאמרתי 'אוקיי, תרמתי המון, אבל זה משהו שהוא לא שלי מאה אחוז'. הייתי שותף 50% אבל החלטתי לצאת לדרך משלי. הגעתי להחלטה שאני הולך לפתוח לעצמי דרך, אני עדיין צעיר, אמנם אתה יוצא ממקום שהוא מאוד חזק בתחום היום. אבל אמרתי שאם אני לא עושה את ההחלטה הזו עכשיו אני לא יודע אם זה ייצא לפועל אי פעם. זה משהו שישב אצלי כמה שנים אבל ברגע שאני מחליט אני עושה".

קובי, בן 33, נשוי לעדי ואב לשלוש בנות בת 6, בת 4 וחצי והקטנה בת 8 חודשים. את הפרידה מרוברטו עשה ברוח טובה ותוך הבנה וכבוד של שני הצדדים. עד היום שומרים השניים על קשר חברי וזאת על אף שהם מתחרים ברמה העסקית בתחום שהוא מאד תחרותי.

"החלטתי לעשות את הצעד הזה ונפרדנו בצורה מאוד טובה", מדגיש סגל. "פתחתי את הסוכנות שנקראת GMT שלשם הבאתי את כל עולם ההיפ הופ, שזה מאוד ויראלי. מה שקורה באמריקה בתחום ההיפ הופ הוא מאוד חזק. סרטון אחד של אנשים די מוכרים בהיפ הופ מגיע ל-200 ו-300 מיליון צפיות. בארץ ב-30-40 שנה האחרונות, הבנתי שאף אחד לא באמת הרים את הכפפה. אני לא מבין בתחום ההיפ הופ, אבל אני מזהה את הפוטנציאל ויש לי רצון להביא את הדבר הזה ולפתח אותו".

ספר מה מיוחד בסוכנות שלך.

"החלטתי לפתוח סוכנות שגם נותנת מענה לימודי וגם משווקת את הטאלנטים למקומות עבודה. אני אדאג שתלך למקום אחרי זה. אני היום לוקח בן אדם, אני לא רק מכין אותו, אני גם משווק אותו החוצה. לא כל אחד יכול לעשות הכל, אבל לכל אחד יש את היתרונות שלו שצריך למצוא אותם, מה שאפילו הוא לא יודע שיש לו. אנשים מגיעים אלינו ורוצים להיות מפורסמים, לא יודעים מה הם רוצים לעשות. אני מחזק את היתרונות וכך יותר קל לי לפנות לגופים. אודישן זה לא הכל, צריך לדעת לעשות את זה. אני מכין את הבן אדם חצי שנה, כשהוא מגיע למקום מסוים הוא יודע בדיוק מה הוא עושה וכך הסיכויים שלו לקבל תפקיד ראשי או משני או לא משנה מה, הוא יותר גבוה מזה שהולך ואין לו מושג איך לעמוד מול מצלמה".

אתה יודע גם להכין בן אדם למלהק מסוים?

"לפני כל דבר אני עושה שיעור פרטי בהתאם. אתה מקבל בריף מסוים, אתה בונה את זה. אנשים באים לאודישן ולא יודעים לאן הם הולכים. הם עושים הרבה אודישנים ואז הם אומרים ניסיתי, לא הולך לי. אבל זה לא נכון. אתה צריך לעשות איזושהי דרך, לבוא מוכן".

אז ההתמחות שלך היא בעצם להכין כל אחד לאודישן המתאים לו?

"בזמן שאני בתעשייה, בעצם הבנתי מה נכון ומה לא. אותם אנשים שעבדתי איתם, גם אם זה אנשים שהתחילו כשאין להם מושג לאן הם הגיעו ולמקום שהם עושים תפקידים ראשיים, לא היה להם מושג שהם יכולים לעשות את זה. אני גם סוכן וגם מנטור, אני נותן לבן אדם ביטחון ויכולת להבין שהוא יכול לעשות הכל".

אז מה זה בעצם GMT?

"GMT  זה כמו בית אומנויות. זה הקו המרכזי, קו המשווה שמחבר ממקום למקום, זה למעשה GMT. בכל סניף שלי אתה תראה גלובוס. אני מאוד שאפתן מגיל קטן, פחות עניין אותי לימודים אבל יותר עניין אותי עסקים. לא עשיתי תואר, אפילו לא סיימתי 12 שנות לימוד כמו שצריך אלא בחצי קלאצ'. התחלתי את המסע שלי אחרי הצבא".

מה בצעם קרה אחרי הצבא?

"הכרתי את אשתי. בעסק אני אולי הבוס הגדול, אבל אשתי זה המנטור שלי. כולם יודעים שכל ההצלחה שלי היא בגללה. אני יכול להבין את כל החלקים בפאזל, בחיים לא אתן תשובה סופית מיד. ההתייעצות הראשונה זה עם המפקד הבכיר, שזו אשתי, היא עובדת איתי בעסק אבל דרך הבית. זה פחות מעניין אותה. היא הבוס הגדול מאחורי הכל, היא בחורה מאוד חכמה, ההחלטות הסופיות מתואמות מולה".

מתוך צילומים לאחר המגזינים הטובים בעולם. גל גולד

כשיצא סגל מהסוכנות הקודמת, קיבל הרבה הצעות עסקיות ושותפויות, אבל הוא בחר להישאר עם המחמאות ולא להתפתות להיכנס לשותפות נוספת. "הבנתי באמת מה היכולת שלי למרות שפחות הייתי בפרונט. זה פחות מעניין אותי כי אני איש של עבודה, אני מאוד חד בגישה ובכוונות שלי מול האומנים, אני לא מוותר לאנשים בקלות ואני מאוד נוקשה", הוא מסביר. "לכן בחרתי ללכת לבד, בדרך שלי. אנשים חושבים שהם יודעים מה נכון, אבל בתוצאת הזמן, זה לא בהכרח ככה. יש דרך לכל דבר גם בתחום הזה".

אז מה למעשה אתה נותן לטאלנט שמגיע אליך?

"יש כאן מסגרת לימודית מסודרת, עם מיטב המורים, נותנים את כל הכלים להצליח. עשינו את כל מה שקורה עכשיו בהיכל נוקיה, יצאנו לפרויקט מאוד גדול עם בני פרץ ואייל גולן, של קים אטדגי, שהיא זמרת חדשה שהוציאה שיר ענק עכשיו".

באיזה גיל למעשה מתחילים לזהות פוטנציאל?

"הגילאים שאתה באמת יכול לעבוד איתם הם 12 ומעלה, לא גיל 7. מבחינה חוקית לעבוד עם ילדים קטנים זה מאוד נוקשה בארץ, הם יכולים לבוא ללמוד, יתבשלו כמה שנים, אבל זה לא נכון לקחת אותו בגיל 7 ולהכניס אותו לחלומות. צריך לבוא בזמן הנכון. יש ילדים פנומנלים. רפאל בכר הוא דוגמא לילד שקיבל אצלי תפקיד ראשי בהצגה 'גבעת חלפון אינה עונה'. יש לו קליפ בחוץ, הוא כוכב רשת מטורף, 800 אלף צפיות לקליפ".

הרשת זה דבר שמקל עליך את העבודה או מקשה?

"יש המון כוכבי רשת שמגיעים אליי אבל לא קורה איתם כלום כי הם לא עושים את זה נכון. האינטרקציה בין אומן לבין סוכן זה מאוד חשוב. זה צריך להיות ככה, הסוכן אומר משהו, האומן אומר כן כי הוא מבין שהסוכן כבר יודע מה התהליך כאן, זה חשוב".

רפאל בכר - הדבר הגדול הבא

אז גלה לנו מי המטאורים הבאים בשמי הבידור הישראלי.

"יש לי כמה חבר'ה שאני הולך לעשות איתם דרך רצינית. קים אטדגי שהיא הולכת להיות הדבר הבא לדעתי במוזיקה בישראל, גילינו אותה בתוכנית של אייל גולן ואביב גפן כשהיא הגיעה לשם לגמר. קיבלתי הצעה מליאם הפקות, כי אני די מזוהה בתחום הפופ ודי חזק בזה, מבין את הדרישות מה נכון ומה לא, ולא סירבתי להצעה הזו כי אני מאוד מאמין בה. בקים. השיר שלה שיצא עכשיו קוראים לו 'לא לי', אני מאמין שהוא יעבור פלייליסט שיגיע ל-MTV. עניין האנגלית נכנס מאוד חזק לארץ, יש לנו תקופה לעבור איתה ואני מאמין שתוך שנה היא תהיה הדבר הבא".

היום כל זמר הוא גם שחקן או פרזנטור?

"כל זמר או זמרת, תמיד צריך לדעת שאם מתחילים לעשות דרך צריך לעשות במקביל עוד שתי דרכים. אם אתה עושה דרך של מוזיקה, אתה צריך ללמוד גם משחק. צריך להבין מה זה מלהקת כשמגיעים לאודישן, מה זה טקסט, איך להבין אותו. היום יש טאלנט, אין שחקן ואין זמרת ואין דוגמן. יכול להיות הכל. הם צריכים להיות מוכנים. כשאתה בא עם ידע נכון, היכולת שלך להסתגל יותר מהירה מאדם אחר".

במקום שאתה נמצא בו היום יש תחרות עם הסוכנות הקודמת. איך אתה מתמודד עם זה?

"אני יכול להגיד שאני בדרך כלל בקשרים טובים גם עם מתחרים שלי, יש פרגון אבל יש תחרות. החברים שלי, שהם קולגות בתחום הם גם מתחרים שלי, אבל יש לי גם מתחרים שאני לא מכיר.  בדרך כלל שמגיע אליי בן אדם שהוא חתום בסוכנות אחרת, אני קודם כל מבקש אישור מסודר, שהוא משוחרר, אני לא הייתי רוצה שיעשו את זה לי".

אדם שלא מצליח בסוכנות מסוימת יכול להצליח אצלך?

"חשוב שאנשים יבינו שאף סוכנות לא יכולה להבטיח לבן אדם לא עבודה ולא הצלחה בשום נושא. הסוכנות תעשה איתך את המקסימום. ברוך השם מגיעים אליי המון אנשים וגם אני לא ממהר לתת מענה לכל אחד. יש אנשים שאני אומר להם תגיעו עוד חצי שנה, תתבשלו, ואנחנו נעשה עוד פגישה. יש אנשים שהם כבר שם והם באים אליי. אני אומר אוקיי, חסר לך איקס, ואנחנו בונים תוכנית עבודה מסודרת".

אמרת שתמיד היית בחור עם שאיפות. אז מה החלום באמת?

"זו שאלה טובה. כשהייתי עם שותף, לא הייתה לי יכולת ההחלטה הבלעדית כי לי יש המון שאיפות ולפעמים, כל בן אדם הוא לגופו. לא תמיד היה יוצא לפועל דברים שאני במאה אחוז רוצה כי הצד השני לא חושב ככה וההיפך. היום כל החלטה שאני לוקח אני גם מבצע. בעוד חמש שנים? אני רואה את עצמי עובד בחו"ל, עם סוכנויות גדולות בעולם ועוד. יש לי המון קשרים שרקמתי במהלך השותפות שלי. אני רוצה לפתח כישרונות ולהגשים כמה שיותר חלומות לאנשים, זה איפשהו ממלא אותי, אני רואה בהרבה אנשים את המוטיבציה שלהם ומזהה את הרצון להגיע לכמה שיותר. אז המטרה קודם כל לעבור את הדברים, להבין מה היכולות של האדם שעומד מולך".

זכיינות זה הכיוון שאתה הולך אליו או שותפים בסניפים שלך בעולם?

"כסף, בקריירה שלי עשיתי מספיק. אני לא מחפש כסף, אני מחפש משקיע שהוא גם פעיל. אנשים שאני קודם כל מכיר אותם, אנשים שהם לא עצורים ורוצים להתקדם. אני תמיד עם יד פתוחה בנושא הזה. להגיד לך שאני ממהר? ממש לא. אני לבד לחלוטין. אני לא יכול לעשות מאה סניפים ולהיות לבד, יש לי כרגע מנכ"ל, סמנכ"לית, 3-4 מנהלים, מלהקות, פקידות, מורים וצוות של עובדים. עוד משהו שאני רוצה להוסיף, המטרה שלי היא שכל אחד יכיר את המותג GMT וכל אחד יבין שאתה עושה במקום הזה דרך, תוכל להתפתח. אצלי זה שונה, אני לא מחפש להתפרנס מבוקים לנערות ונערים שיש להם חלום.  אני משקיע באנשים את הבוק הראשוני, הם לא משלמים את זה. לא דמי הרשמה ולא דברים כאלה. אני לוקח בן אדם, אני עושה איתו דרך. רק אחרי שיצרתי את הכל אז אני יוצא החוצה".