גישור


במקרה שלפנינו, ההסכם כולו נסגר טלפונית ללא כל ניירת. גם כאן יש בהחלט סיכוי שהכל יסתיים ברוח טובה,  אך לחילופין הכל יכול להסתבך כאשר הדברים יוצאים מהפטרן הרגיל שלהם.

משתתפים בגישור :
 

שלמה שטרן - בן 38. נשוי + 2 מתגורר בגדרה. בעל חברה למכירה ואחזקה של כסאות גלגלים לנכים.

יואב חרמון - בן 47 . איש עסקים המתמחה בנדל"ן. עקב בעיות גב נעזר לעיתים בכיסא גלגלים משוכלל. מתגורר בתל אביב.

סיפור המעשה

בכסא הגלגלים המשוכלל של יואב התגלו בעיות במנוע שהשביתו את פעולתו.

-

יואב מוצא את שלמה דרך האינטרנט, מקים עמו קשר טלפוני, מסביר מהי הבעיה שנוצרה בכיסאו, מבקש שימצא לכיסא מנוע מקורי תואם, ויתקין אותו בביתו שבתל-אביב.

-

השניים קובעים טלפונית כי עלות התיקון תיסגר לאחר שיימצא מנוע מקורי תואם.

-

לאחר חיפושים ארוכים מוצא שלמה מנוע מתאים. בשיחה עם יואב קובעים השניים כי מחיר התיקון יעמוד על 800 ₪ (500 ₪ עבור המנוע + 300 ש" ח עבור נסיעה לתל אביב, ועבודה)

-

השנים קובעים תאריך ושעה לביצוע העבודה.

-

ביום שנקבע, ובשעה המתוכננת מתייצב שלמה בביתו של יואב.   הוא מוצא בית נעול, ואיש אינו עונה לצלצול שלו בדלת.

-

שלמה מתקשר ליואב. ומופתע לשמוע כי יואב החליט לבטל את העסקה כי "אין כבר צורך" ו-"הכל הסתדר".

-

לשאלתו של שלמה מדוע לא עדכן אותו על כך מוקדם יותר, עונה יואב כי חיכה לטלפון ממנו יום לפני מועד התיקון המתוכנן, וכי היה לו ברור ששלמה לא יצא לדרך מבלי שיודיע על כך.

-

שלמה הפגוע דורש לקבל את הכסף המגיע לו ( 800 ₪ ). יואב מסרב. שלמה פונה לבית המשפט ופותח תיק שעולה לו 100 ₪ נוספים.

בית המשפט שולח את השניים לגישור.

 

 

-