לא קל להתחיל בתוכנית ירידה במשקל. לא קל להחליט שמהיום את זונחת חברים ותיקים כמו
שוקולד, ביסלי גריל ובורקס תפוחי אדמה, שתמיד היו שם בשבילך ואת תמיד היית שם בשבילם, לטובת פריכיות במגוון טעמים. לא קל לעשות מנוי לחדר כושר כשהדבר היחיד שבא לך לעשות כשאת חוזרת מהעבודה זה לשכב על הספה ולראות טלוויזיה. אבל הכי קשה זה לעלות על המשקל אחרי שבועיים של דיאטה מאומצת, ולגלות שלא ירדת אפילו100 גרם. למה זה קורה לנו? הנה כל הסיבות.
 
1.  את עושה יותר מדי תוכניות לירידה במשקל!

עברו כמה חודשים מאז הדיאטה האחרונה, שוב עלית במשקל, ושוב החלטת שהגיע הזמן לעשות ירידה במשקל כמו שצריך. נהדר! את הרי יודעת בדיוק מה צריך לעשות, כדי לשמור על תזונה נכונה. מה מותר לך לאכול, מה אסור, ולאיזה שילובים הגוף שלך מגיב הכי טוב. את יודעת את זה כי זו הרי כבר הדיאטה החמישית שלך השנה. מה שאת צריכה לדעת זה שכשאת מרבה בדיאטות, ולא חשוב כמה הן מוצלחות, את מביאה את גופך למצב המכונה "התייעלות אנרגטית", שבו הוא לומד להסתדר עם מספר מופחת של קלוריות (כן, גם אם עבר זמן והמשקל העודף חזר), וכך, מדיאטה לדיאטה, הגוף בעצם מוציא פחות ופחות אנרגיה.
דיאטות שבהן את שומרת, יורדת, מפסיקה, מעלה וחוזר חלילה מאמנות את גופך להסתפק במועט, וכך תהליך ההרזיה הופך אטי וקשה יותר. הפתרון? סבלנות, שינוי הרגלים ו תזונה נכונה מבטיחים לך, טיפול סופי ב עודף המשקל וקץ להשמנה.

2. את אוכלת מעט מדי
לחלק מהנשים יש נטייה להפחית את צריכת הקלוריות שלהן בצורה קיצונית מדי בזמן דיאטה, ובכך למנוע מגופן תזונה נכונה. כשאת עושה כזה דבר לגוף שלך, אל תתפלאי שהוא נכנס למגננה, ומתחיל לאגור אנרגיות במקום להוציא אותן. הורדה פתאומית של צריכת האנרגיות מ-2,000 קלוריות ל-800 ואפילו 500 קלוריות ליום היא כמו הכרזת מלחמה על גופך. הוא, מצדו, לא ימהר להיכנע, ויחזיק בכוח בכל פיסת אנרגיה שנותרה מימי 2,000 הקלוריות העליזים. כשהוא מקפיד לשמור על עודף המשקל בנחישות.

 3. את טוחנת אוכל דיאטטי בלי הפסקה

את מוזמנת לאירוע ומגלה שהשמלה האהובה עלייך כבר קצת מתפקעת בחזה מעודף המשקל שלך, וגם על הבטן היא לא יושבת מי יודע מה. את מבינה שאת חייבת לרדת במשקל אם את רוצה להמשיך להמם את כולם בשמלתך וניגשת למכולת השכונתית לצורך הצטיידות במוצרים למניעת ה השמנה. שלל מוצרי דיאטה קלים, דלים, מופחתים ונטולי שומן קורצים לך מכל עבר. "נפלא", את חושבת לעצמך, "בדיוק מה שאני צריכה", ומעמיסה מכל טוב: יוגורטים נטולי שומן, גבינות רזות, פריכיות אורז, לחם קל. את עוברת גאה ליד מדף המתוקים ולא מתפתה, כי יש לך מעדן דיאט וזה כל המתוק שאת צריכה. אחר כך את מגיעה הביתה, מתיישבת מול הטלוויזיה, מתחילה לזלול את הפריכיות, מרוחות בגבינה לבנה 3 אחוז, וחושבת לעצמך שזה פשוט נפלא שגם אם תאכלי את כל החבילה, עדיין תכניסי לגופך פחות קלוריות מאשר אם תתענגי על כריך מלכותי מרוח בגבינת שמנת 30 אחוז ופרוסות סלמון מעושן. ובכן, מתברר שכבר כאן עלולה להסתמן בעיה. למה? כי קצת לפני שמגיע הערב את כבר שוב מורעבת, ואז מסתערת על עשרה גביעי יוגורט נטול שומן, אוכלת חמש פרוסות לחם קל, מחסלת עוד חבילת פריכיות אורז דלות בנתרן – ולמחרת בבוקר את לא מבינה למה אין שום ירידה במשקל.



לא שאנחנו רוצים לעודד אכילה מופרזת של כריכים שמנים חלילה, אנחנו מעודדים תזונה נכונה. אבל מתברר שהשובע חשוב יותר מהכמות. לנשים בדיאטה יש נטייה לאכול הרבה מוצרים דיאטטיים, "כי מותר", למרות שהם בקביל מעודדים השמנה. זה נחמד שיש כזה היצע של מוצרים דלי קלוריות בכל סופר ומכולת, וזה מאוד משמח שהם טעימים לך, אבל אם את רוצה להיפטר מעודף המשקל – תפסיקי לאכול כל כך הרבה ותתחילי לשמור על תזונה נכונה! בדיוק אותו היגיון מסביר את העובדה התמוהה שהצרפתיות, הידועות באכילת מזון שמן ועשיר בקלוריות יחסית, מצליחות לשמור על גזרתן הרזה, ללא שום בעיה של עודף משקל. בעוד שהאמריקאיות, הידועות באכילת מזון רזה ודל קלוריות יחסית, מתמודדות ללא הרף עם בעיה חמורה של השמנה ואף השמנת יתר. הצרפתיות אוכלות חתיכה קטנה של גבינה שמנה כקינוח לארוחה ומסתפקות בזה, בעוד שהאמריקאיות מעמיסות הרים של גבינות 5 אחוז שומן. מה שנקרא, דיאטת השמנה.

שתי הנקודות האחרונות מובילות למסקנה הפשוטה הבאה: בתהליך הרזיה חשוב לזכור שאסור
להפריז, לשום כיוון. את צריכה לאכול במידה, ולמצוא את האיזון בין פיטום להרעבה עצמית. חשוב מאוד שבסיום כל ארוחה תרגישי שבעה. זו הדרך הקצרה והבטוחה לירידה במשקל.
 

4. את אוכלת מבולגן
אפשר להגיד שאת לא אוכלת כמעט בכלל. מתי בפעם האחרונה מישהו ראה אותך יושבת לשולחן ואוכלת ארוחה? קשה לזכור. אבל את כל הזמן מנשנשת. במקום לאכול את חוטפת. בחתונה, למשל, כשכולם עטים על הבופה ויושבים לשולחן עם צלחות גדושות, את רק לוקחת קצת מכל דבר. ביס מפה, ביס משם, מורידה מזלג על הלזניה, חוטפת סושי בדרך לבר המשקאות, טורפת ביס של עוגה על רחבת הריקודים ולא יושבת לרגע אחד לשולחן. תשאלי כל אחד שישב לאכול מה הוא אכל, והוא יידע לענות. ואת? מה את אכלת? אין לך מושג, ונדמה לך שלא אכלת כלום – אבל זהו, שזה ממש לא נכון. כשאת מנשנשת במקום לאכול באופן מסודר, את מאבדת כל שליטה על כמויות האוכל שנכנסות לך לגוף, ויוצא שהן גדולות בהרבה ממה שנדמה לך. רוצה להוריד את המשקל העודף? תאכלי ארוחות מסודרות, בצלחת, ליד שולחן. אחד מסמני ההיכר של נשים בעודף משקל, הוא האכילה הפזיזה או האכילה בעמידה. קחי עם עצמך החלטה, לשמור על תזונה נכונה, לשים דגש על הנושא של ירידה במשקל וצאי לדרך חדשה!!!