Pixabay

מה כדאי לאכול לפני אימון

מומלץ לאכול כחצי שעה אחרי האימון על מנת לתת לגוף ולשרירים לנוח. ארוחות אחרי אימון כוללות לרוב כמות גדולה של חלבונים כמו ביצים, טונה או עוף, על מנת לבנות ולשמור על מסת שרירים. עם זאת, אפשר לאכול יקרות, פירות, מוצרי חלב לא שומנים וכמות נמוכה מאוד של פחמימה.

אוכל לפני אימון שונה מארוחות שאחרי הכושר, מכוון שלא ניתן לאכול כמות גדולה של אוכל. תופעה זו עלולה לגרום לבחילות והרגשה לא נעימה במהלך התרגילים או אימון אשר אתם מבצעים. מומלץ לאכול ארוחות קלילות, שיעניקו לכם את הוויטמינים הזקוקים להחזיק את האימון עד הסוף. ניתן לתת כמה המלצות על ארוחות שונות אשר אפשר לאכול לפני אימון:

  • כשם שחשוב לאכול כחצי שעה אחרי האימון, יש לאכול את ארוחה חצי שעה לפני אימון. ארוחה זו צריכה להיות קלה ולכלול לרוב כמות קטנה של פחמימה ופירות יבשים. למשל, תוכלו לאכול תמר עם חטיף אנרגיה או פרוסת לחם קל עם מעט דבש וטחינה.
  • לא מומלץ לאכול מוצרים הכוללים יותר מ- 5% שומן, כמו למשל גבינות שמנות, שוקולדים או כמות גדולה של אגוזים וכדומה.
  • במידה והאימון נמשך יותר משעה, חשוב לקחת אתכם כמה פירות יבשות על מנת למנוע מעייפות יתר וכך תוכלו להצליח את היעדים אשר הנכם רוצים להגיע מבחינת תרגילי אימון או ריצה וכדומה.
  • ניתן לשלב כמה מצרכים לפי אימון אשר אפשר להכין במהירות, לדוגמא שיק פירות עם אבקת חלבונים, גרנולה, פירות שונים כמו תפוח או אשכולית.
  • לסיום, מומלץ לשתות שתי כוסות מים חצי שעה לפני האימון, וכן לשתות מעט מאוד במהלך האימון. עם זאת לאחר האימון הגוף צריך לנוח, כך חשוב לא לשתות או לאכול מהר מדי.

לסיכום, תזונה נכונה ובקרה על המשקל מתחילות עם וצריכה לקבל תמיכה עם  כושר כמו אימונים בחדר כושר או ריצה למשל. יש לציין שהארוחות אשר אנו אוכלים לפני אימון ואחרי אימון עשויות להיות שונות לחלוטין. על כן, חשוב להקפיד על סדר יום מאורגן, שבו אתם יודעים מה יהיה התפריט שלכם לפני האימון וגם אחריו. כך תוכלו לשלב ארוחות בריאות ופעילות גופנית נכונה.