צילום יחצ

רבים מאותם רוכבים רוכשים אופניים חשמליות מתוך מטרה לחסוך את הפקקים, לקצר טווחים, ולהגיע בקלות מהבית למשרד ובחזרה. חלקם אף משתמשים באופניים במסגרת עבודתם ובכלל זה ניתן למנות מקצועות רבים הזקוקים לפתרון ניידות במרחב האורבני כמו סוכנים, בעלי מקצוע, אנשי מכירות, שליחים וכדומה.

בקיצור, אם 30 הוא ה-20 החדש, ו-40 הוא ה-30 החדש, אזי אופניים חשמליות הן הקטנועים החדשים. אופניים חשמליות הן קלות, בטיחותיות, זריזות, ספורטיביות, אינן דורשות תחזוקה משמעותית, ניתנות לאחסון בקלות ומאפשרות גם לשאת משקלים וציוד (בניגוד, לדוגמה, לבן הדוד החצוף שלהן – הקורקינט החשמלי).

אופניים חשמליות בדרך למשרד – המרחק הוא לא הכל

ברכישת אופניים חשמליות חשוב לבחון היטב את התאמתן של האופניים לצרכים שלכם. בפרט אם אתם מתכננים להשתמש באופניים ככלי תחבורה מהבית למשרד ובחזרה.

כיצד בוחרים? ובכן, בשלב ראשון עליכם לבדוק מהו המרחק הממוצע שאותו תרצו לרכוב. ככל שהמרחק בין הבית למשרד הוא קטן מ-20 ק"מ, תוכלו לרכוב אותו בקלות גם ללא סיוע מצד תחבורה ציבורית. אולם זכרו כי למרות שאופניים חשמליות עם סוללה של V48 ואמפר של כ-12-15 מסוגלות להשלים כ-30-35 ק"מ בין הטענות, בדרך כלל הביצועים נחלשים עם הזמן (סוללות V48 הן הנפוצות כיום בישראל). לכן, במידה שהמרחק שלכם גדול מ-10 ק"מ לכל כיוון, רצוי שתצטיידו גם במטען נוסף לסוללה שיוחזק במשרד.

שנית, המרחק הוא לא הכל. רוכבים רבים בישראל מגיעים לעבודה תוך שילוב בין אופניים חשמליות ורכבת. כלומר, רוכבים בקלות לתחנת הרכבת הקרובה, עולים על הקרון הייעודי (בסוף כל רכבת יש שני קרונות המתאימים לאופניים חשמליות), וממשיכים ברכיבה מהתחנה הרלבנטית. אל תחשבו שמדובר בעניין מורכב. רכבת ישראל מורגלת ומותאמת עבור אופניים חשמליות. החל ממעברים רחבים יותר בכניסה (כפולים ברוחבים ממעברי הנוסעים), וכלה – כאמור – בשני קרונות ייעודיים בכל רכבת. מהר מאד תתרגלו למיקום של הקרונות הללו ברציף.

משרדים מעודדים רוכבים חשמליים

לא רק העובדים מרוויחים מההנאה שברכיבה על אופניים חשמליות. גם בעלי העסקים בישראל צריכים לעודד את התופעה. עובד שמגיע על אופניים חשמליות לעבודה איננו תלוי בפקקים ואיננו תלוי בחנייה. ככל שהוא לא מאחר את הרכבת, סביר להניח שהוא יתייצב בזמן ליום העבודה, ואם הוא לא זקוק לרכבת (אלא נוסע ישירות), אז הדברים נאמרים מקל וחומר.

כמו כן, עובדים הנעזרים באופניים חשמליות יכולים להיות גם ניידים בקלות רבה לטובת המעסיק במידת הצורך. בשנים האחרונות אנו רואים גם שעסקים רבים רוכשים בעצמם אופניים חשמליות לעובדים וביניהם שליחים, סוכנים וכדומה. במקביל, יבואני האופניים, כמו גם חנויות אופניים חשמליות, מציעים לעסקים הללו פתרונות חשמליים מותאמים אישית (עד כדי אופניים חשמליות ממותגות בעבור העסק הספציפי).

דוגמה בולטת נוספת לתפיסה הרווחת בעד אופניים חשמליות בקרב עסקים היא הופעתם של אזורים ייעודיים לאופניים חשמליות בחניונים מוסדרים. במקרים רבים האזורים הללו כוללים גם נקודות חשמל להטענה.

לסיכום, אופניים חשמליות הן כבר מזמן לא טרנד חולף. הן כאן בשביל להישאר. אם בתחילת העשור היו בישראל לא יותר מ-2,000 זוגות של אופניים חשמליות, כיום אנחנו מדברים כבר על מספרים שמטפסים מעל לחצי מיליון רוכבים ורוכבות. כפי שצוין לעיל, מדובר על כ-180 אלף רוכבים בגילאי 19-64, שמרביתם הם עובדים – שכירים ועצמאים כאחד.