pexels

במקרה של רכב זה שונה. כפי שאנחנו יודעים, להבדיל מערך של דירה שרק עולה עם השנים, הרי שערכו של רכב רק יורד מהרגע בו הוא עולה על הכביש. אנחנו מאבדים מערכו מאחר והוא מייצרים קילומטרז' ונוצר בלאי, בזמן שרכבים מדגמים חדשים עולים על הכביש והופכים להיות הרבה יותר מבוקשים, הרבה יותר אטרקטיביים.

לכן עולות שתי שאלות כשאנחנו מסתכלים על קטלוג רכבים למכירה, הראשונה, מתי אנחנו צריכים להחליף את הרכב הישן שלנו וכיצד אנחנו בוחרים לעצמנו רכב חדש. על מנת לענות על השאלות האלה אנחנו צריכים לזכור מספר נקודות.

ראשית, אם אנחנו בוחרים לרכוש רכב חדש, עלינו לזכור שההשקעה צריך להשתלם לנו, לא רק במובן הזה שהרכב ישרת אותנו בצורה טובה ויסודית, אלא מעבר לכך, אנחנו צריכים לקחת בחשבון שיום אחד נרצה למכור אותו. אם אנחנו נקנה רכב שאין לו ביקוש או כזה שהערך שלו גבוה מדי ולכן יהיה לנו מאוד קשה למכור אותו, אז זה לא ישתלם. זו אחת הבעיות עם רכבים מפוארים, הם אמנם איכותיים וכדומה, אך המחיר הגבוה שלהם עלול למנוע מאנשים לקנות אותם.

שנית, אם אנחנו מחפשים רכבים למכירה, אנחנו צריכים לקחת בחשבון את אופי השימוש שאנחנו רוצים לעשות ברכב לאורך זמן. למשל, אם מדובר ברכב שאמור להסיע ילדים, רכב שאמור לשמש את המשפחה, מוטב שאנחנו נבחן היטב עד כמה משתלם לנו לרכוש רכב מסוים ולא רכב אחר, כזה שיכול לשרת אותנו זמן מסוים ואחרי זה, פחות.

כל כמה זמן נכון להחליף רכב

ברמת העיקרון, זה תלוי ברכב ובאופי השימוש בו. יש משפחות שמחזיקות רכב במשך 5-6 שנים ואפילו יותר. מן הסתם, זה אומר שתהיה ירידה חדה בערך שלו, הם עלולים להפסיד לפחות חמישים אחוז מערכו אם לא יותר, כשירצו למכור אותו. מצד שני, אם הוא טוב, עמיד, אמין, אז סיבה למהר ולהחליף אותו. בוודאי אם המצב הכלכלי לא מאפשר זאת.

בדרך כלל, כמו בעסקאות ליסינג רבות, נהוג להחליף את הרכב מדי שנתיים שלוש, זה האידיאל. אז אנחנו גם נהנים מרכב איכותי וגם לא מפסידים מהמכירה שלו באופן רציני. אם אנחנו עושים עסקת ליסינג או טרייד אין, ההפסד שלנו יהיה נמוך יותר מאשר אם נמכור אותו בשוק החופשי, בגלל תנאי ואופי העסקה. אך ייתכן מאוד שמראש העסקה תהיה שונה, ואנחנו צריכים לקחת בחשבון את העלויות שונות שלה וכמובן את סוג העסקה, עלינו לבחון האם היא מתאימה לנו.